Přeskočit na hlavní obsah

Magie Khem jako inspirace pro vampýrismus

 


Vampýrismus bývá spojený s různými směry a jedním z nich je khemetismus anebo i novější helénská verze staroegpytské magie. Není to jen proto, že v Chrámu Seta je Řád Vampýrský Order of the Vampyre , nýbrž k tomuto se přirozeně ve vampýrismu adepti přiklánějí. Když mluvím o vampýrismu, nemám na mysli různé coveny, rodiny a podobně, ale adepty magie, kteří se právě tomuto odvětví věnují. Nemám v úmyslu popisovat vampýrismus, ani jak se ten či onen adept vnímá, ale zabývám se pouze jeho vazbou na tradici Khem.

Není pravdou, že každý, kdo se zabývá magii Khem, se zabývá také vampýrismem. A také není pravdou, že vampýrismus lze praktikovat pouze skrze Khem, heka apod. Kromě shora uvedeného řádu založeného Lilith Aquino, jsem v magii narazila na Asetiány, což je záležitostí portugalskou. Také mají rozvinutý systém magie vycházející z magie Khem a jsou zaměření zejména na Aseth. Mohou být i jiné magické řády, ovšem najděte si, jak vypadá Lilith Aquino a porozumíte tomu, že nasadila skutečně vysokou laťku. Proč se tedy zabývat něčím méně významným? Tady její způsob magie neuvěřitelně funguje a taktéž se dá něco podobného říci o Asetiánech, ač čtenáře na konkrétní osobu neodkáži. Nicméně jsem jejich systém z pohledu heka studovala a je úžasný. 

Takže, proč Khem a vampýrismus? Již samotný název několikati verzi něčeho, co se dá nazvat s velkou nadsázkou jako "grimoire" stran magie Khem, tedy Egyptské knihy mrtvých, nasvědčuje tomu, že půjde o záležitost pojednávající o věčném životě, chování se v zásvětí, učení se chování v zásvětí a navazování vztahu k několikati neteru. 
Další věci je, že vampýrismus vyžaduje jednoduše dokonalost (opětovně odkazuji na fotografie Lilith Aquino) a kde jinde ji hledat nežli u neteru? Helénský systém obsahuje bytosti často sklouzávající k lidským chybám, jistě, jsou jím tak blíže. Ale copak má vampýrismus něco více společného s lidskostí, než je nezbytně nutné?   

Jednoduše Hor není a nebude nikdy Achillem a Eseth bude vždy dělat vše dokonale. Ať již půjde o zjišťování magického jména Ra, početí Hora s fyzicky mrtvým manželem, kde si vynalézavě poradila i se skutečností, že jeho pohlavní úd byl zničen a nenalezen. A co takový Set? Máte jej za zloducha, jehož porazilo dítě? Ani náhodou. Jednalo se dlouhotrvající boj dvou neteru a nevložit se do toho zbytek, možná by nebylo vítěze ani poraženého. Tak jo, zabil bratra, který mu lezl na nervy, anebo aby jej dal dohromady s jeho posvátným Ach a zbavil jej strasti na hmotném bytí. Není to žádný tupý Kain. Budeme se muset smířit s tím, že i Chaos je nezbytný, potřebný a bez něj transformace neproběhne. Set není ani křesťanským ďáblem ani germánským Lokim. Spolu s Ra a dalšími neteru pomáhá každou noc porazit Apopa.

Psala jsem o Amemait, požíračce duší, těch démonických bytostí tam bylo. Kde si asi myslíte, že vznikl základ pro Goetii? Jenomže tyto bytosti byly součásti řádu a mnohé mu sloužily. Když bylo potřeba. Zase v jistých okamžicích otvíraly dvířka pro kousek chaosu, jinak by to zde byl pouhý nudný ráj v představách některých náboženských fanatiků. 

Sachmet či Hathor, která z nich to vzpurné lidi zabíjela v poušti až vytvořila řeku z jejich krve, z niž pila? Pochopitelně obě... záleží jen na kterou verzi toho stejného příběhu se právě díváte. Nechala se opít pivem, které barvou řeku lidské krve připomínalo. Protože by vyhubila lidi s takovou. 

Mumie, oživlé sochy neteru.... věčný život, Sopdet (Sótis, Sirius), o niž se vědělo, že není jedna, ale dvě. Jak? Vnímaní úplně jiné, než je dnes. Pyramidy byly geniálním výtvorem přetrvávajícím věky. Imhotep, ten, který vymyslel první pyramidu (mimo jiné také lékař, právník, úředník, ale původně tesař), právě díky svému zaměření hraje ve vampýrismu také velmi podstatnou roli. 

Prastarý khemetický dračí kult, o němž toho mnohé nevíme, je jako inovován v Ordo Dracul otce Vlada Tepese III. Máme zde spojení draků jdoucích proti Osmanům a vampýra. Potoky krve si s ničím nezadají se Sachmet. Myslíte těmi draky plazy? Ale kdeže v Ordo Dracul žádní přerostlí plazi nebyli, ani ve starém Khemetickém řádu. Pokud máme všech pět pohromadě, dojde nám, že ani na severu humanoidní Alf nebude bratrem přerostlého plaza. 

Proč vlastně vampýrismus potřebuje Khem? Myslím tím směr magie. Magie potřebuje vazbu na určitý kulturní kontext. Tradici, na které lze položit základy a posunout se dál. Je to jedna ze zákonitostí Univerza, že vše potřebuje svůj vlastní příběh. Khem a jeho umění ovládaní magie tak poskytuje velmi dobrý základ pro vampýrismus. 

Struktura osobnosti a její projevy v různých sférách představují klíčové vědomosti pro porozumění tomu, proč se adept zabývá právě vampýrismem a také, jakým způsobem si tento druh magie rozvíjet, aby měl skutečné výsledky na hmotě. Právě porozumění vztahům mezi neteru představuje funkční model pro práci s energií. Adepti vampýrismu, které khemetická magie oslovuje, skrze ni a jejím prostřednictvím přicházejí k věcem, jež lze považovat i podle brakové literatury či gothic romantických představ za vampýrské dovednosti. 

Odpoví nám heka či cokoli z Khem, zda skutečně zde může být tvor mající vlastnosti vampýra? Jestliže čtenář bude hledat něco takového jako vědec, bude nesmírně zklamaný. Nenalezneme zde odkazy na nějakou takovou bytost a nelze automaticky dávat rovnítko mezi mumii a vampýrem. Mumie opravdu není vampýr. Opravdový vampýrismus není o larpu, ani kdyby takový "vamp" vymetal krevní banky.  Pokud se někdo takovou otázkou seriózně zabývá, ať ji již vezme z pohledku tradice Khem či jiné, porozumí tomu, že nelze nalézt odpověď z pozice lidské psychologie, lidského vnímání a již vůbec ne z pozice lidské zkušenosti. 

Může zájem o vampýrismus přivést člověka k serióznímu praktikování heka? Může, protože postupné praktikování heka je právě otázkou lidské zkušenosti a vnímání mnohem bližší.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Lilith z pohledu astrologického

The matter is a prison Osobně se domnívám, že Lilith jako taková vyžaduje osobní přístup astrologa, i kdyby tím přístupem mělo být její ignorování. Máme snahu se domnívat, že existuje pouze jedna Lilith (či jeden pohled na Lilith), jenomže již v démonologii si nelze nepovšimnout mnoho vrstev různorodých mýtů o Lilith. Proto máme v astrologii na výběr ze dvou bodů. V dnešní moderní době je velice jednoduché uchopit téma Lilith feministicky anebo ryze démonicky, on rozdíl až tolik velký co do základu nebývá. Jedná se o téma umožňující subjektivní pohled, ten můj vychází z magické transformace a démonologie.  Onen subjektivní přístup začíná v momentě, kdy se astrolog má rozhodnout, zda ve svojí astrologické praxi použije skutečný bod Lilith anebo střední, tedy korigovaný bod, protože Měsíc se nepohybuje přesně elipse, jak předpokládá střední Lilith (rozdíl může být i 5 stupňů). Střední se označuje jako Mean a skutečná jako True. Běžnější se používání Mean Lilith, což kolegy považující Lil

PONDĚLNÍČEK O Uranovi, enochiáně a jasnozřivosti (2/24)

Uran v domech. Zaujal mě v jedné astrologicke skupině dotaz na přechod Urana 1. domem. Jedná se o nesmírně zajímavé téma i v mé osobní rovině.  Právě, když mi Uran dosedl na ascendent, začala jsem pracovat s enochianskými voláními úplně jinak. Vždy jsem věděla, že mi enochiana dělá dobře, ale to bylo takové spíše pocitové, špatně se to vysvětlovalo. V ten moment mi bylo jasné, co si s ní počít a jak. (Toto je na enochianě nejhorší, neb neumíme přesně definovat povahu bytostí, které přijdou, ani přesně neumíme popsat její účinky a nemáme ani jistotu stran rituální stránky věci, neb Dee a Kelly vypracovali systém, který je odpraktikován pouze částečně. Osobní přístup vyžaduje několik opakování a také přestávky v aplikaci, takže se jedná o magii, již lze porozumět až po létech praktikování.)  Samozřejmě, vzhledem k tématu je potřeba se podívat i na dobu, kdy mi Uran procházel 12. domem. On se neocitne na ascendentu jen tak, nějak fungoval i předtím.  Jeho konjunkce s nativní

Poznámky k Martovi

Co si představím, když slyším slovo Mars? Oheň a energie prorážejícího archetypoveho obrazu mužnosti. Sily, které nás nutí jednat či konat. Ona touha mnohdy nutkavá udělat něco.... nesedět jen tak se založenými rukami....něco dělat, nenechat věci jenom tak být. Problém nastává, když tuto sílu začneme realizovat a nemáme pořádně nabito.  Mars může být skvělým válečníkem, jemuž nechybí taktika a dělá vše na vysoké úrovni. Ale také to může být pouze pouliční rváč s vybitými zuby, natrženou slezinou sedící na nemocničním lůžku v poutech.  Právě pozice Marta v horoskopu a jeho vztah k ostatním planetám napoví, zda budeme se bezhlavě vrhat do dobrodružství, hádek, střetů, potom, když nemáme bystrého Merkura schopného podchytit nenadále zvraty a v tom rychle vše řídit, jsme jako běsnící Áres, jemuž padneme za oběť i my sami.  Mars nás umí podržet anebo vrhnout do propasti, na jejímž dně se dolámaní budeme bezmocně plácat, dokud nenapadne jej konečně konstruktivní čin. Skrze tuto planetu dostá