Přeskočit na hlavní obsah

O nastavení vztahu k Týrovi

 

Týr, autor sochy: DK


Psát o bytosti lze z pohledu historie, mytologie, archeologie, etnologie nebo lingvistiky. Jistě, tomuto se docela vyhnout nelze, ani při psaní o vlastní zkušenosti, stejně jako faktu, že o Týrovi toho mnoho nevíme, dokonce ani nevíme, jakou partnerku k němu přiřadit, ač ledacos naznačuje, že ji měl. Udělat ideální článek, který by spojoval všechny tyto aspekty nelze, byla by to pouze abstraktní koncepce, která by se velmi těžce oživovala.  Znalosti z těchto věd představují pouze odrazový můstek pro vlastní praxi, nikoli její podstatu. 

Naše práce s Týrem stojí na principech nesmírné loajality, zachovávání důstojnosti a cti, jakož i na nezdolné vůli, tolik typické pro sever. Podstatu představuje především uvědomění si toho, co chceme, proč to chceme a vytrvale si jít za tím. Jistá přímá otevřenost tolik nepohodlná pro civilní život, je zde na místě. Tato praxe promítá jistý vliv i do profesního zaměření. 

Obecně pracovat s bytostí, která sebou nese jisté principy spravedlnosti, znamená usilovat o pravdu. Nějaké výmluvy na abstraktní kategorie a filosofické postuláty zde místo nemají. Jde o to, usilovat o pravdu ve vlastním životě. Nebývá to mnohdy příjemné. Na místě není expanze ega, ale ani sebepodceňování. Jestliže někde žijeme, působíme, nemůžeme si hrát na to, že tyto zákony nejsou naše, my jsme je nevymysleli. Zjednodušeně řečeno, jestliže všichni přecházejí na červenou, je při práci s bytostí takto zaměřenou potřeba tento profánní zvyk odbourat. 

Týr zmůže mnohé, přesvědčili jsme se o tom nejednou. Ale protože naše práce není o úctivání, tento prvek je pro magii druhořadý, je potřeba narovnávat ve svém životě různé prvky, vztahy s jinými a vůbec pracovat na sobě, abychom se stali lepšími. Na rozdíl od jiných bytostí, u Týra hraje podstatnou roli i fyzická stránka, i tu je potřeba aktivně vylepšovat. Nejde pouze o věci typu kondice, ale je potřeba ruku v ruce přirozeně řešit i estetickou stránku. 

Charakter představuje tu nejvíce podstatnou devízu pro práci s ním. Nepovšimla jsem si, že by pomáhal slabým. Nejde o spasitele, jde o bytost, která vyžaduje, abychom objevovali své silné stránky a ty slabé kultivovali a dávali do nich sílu. Až při práci s ním jsem si já osobně uvědomila, že dávat někomu slovo (ve smyslu slibovat), je potřeba velmi uvážlivě a předem poměrně kvalifikovaně odhadovat, nakolik jej umíme skutečně provést. Zabráníme tak manipulaci se sebou a také docílíme umění reálného odhadu. Přílišné podcenění, také není žádoucí. 

Nevzdávat to, co rozhodli jsme se vykonat, navzdory okolnostem. Jakmile začínáme polevovat, podmínky pro konání se ještě zhorší. A účelem je vzpamatovat se  a přesto jít za svým.

Tolik úvodem, pár myšlenek důležitých pro praxi, jestliže k ní přistupujeme jako ke vztahu k bytosti oplývající možností tento vztah měnit či vlastní invenci rozvíjet.  


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Lilith z pohledu astrologického

The matter is a prison Osobně se domnívám, že Lilith jako taková vyžaduje osobní přístup astrologa, i kdyby tím přístupem mělo být její ignorování. Máme snahu se domnívat, že existuje pouze jedna Lilith (či jeden pohled na Lilith), jenomže již v démonologii si nelze nepovšimnout mnoho vrstev různorodých mýtů o Lilith. Proto máme v astrologii na výběr ze dvou bodů. V dnešní moderní době je velice jednoduché uchopit téma Lilith feministicky anebo ryze démonicky, on rozdíl až tolik velký co do základu nebývá. Jedná se o téma umožňující subjektivní pohled, ten můj vychází z magické transformace a démonologie.  Onen subjektivní přístup začíná v momentě, kdy se astrolog má rozhodnout, zda ve svojí astrologické praxi použije skutečný bod Lilith anebo střední, tedy korigovaný bod, protože Měsíc se nepohybuje přesně elipse, jak předpokládá střední Lilith (rozdíl může být i 5 stupňů). Střední se označuje jako Mean a skutečná jako True. Běžnější se používání Mean Lilith, což kolegy považující Lil

PONDĚLNÍČEK O Uranovi, enochiáně a jasnozřivosti (2/24)

Uran v domech. Zaujal mě v jedné astrologicke skupině dotaz na přechod Urana 1. domem. Jedná se o nesmírně zajímavé téma i v mé osobní rovině.  Právě, když mi Uran dosedl na ascendent, začala jsem pracovat s enochianskými voláními úplně jinak. Vždy jsem věděla, že mi enochiana dělá dobře, ale to bylo takové spíše pocitové, špatně se to vysvětlovalo. V ten moment mi bylo jasné, co si s ní počít a jak. (Toto je na enochianě nejhorší, neb neumíme přesně definovat povahu bytostí, které přijdou, ani přesně neumíme popsat její účinky a nemáme ani jistotu stran rituální stránky věci, neb Dee a Kelly vypracovali systém, který je odpraktikován pouze částečně. Osobní přístup vyžaduje několik opakování a také přestávky v aplikaci, takže se jedná o magii, již lze porozumět až po létech praktikování.)  Samozřejmě, vzhledem k tématu je potřeba se podívat i na dobu, kdy mi Uran procházel 12. domem. On se neocitne na ascendentu jen tak, nějak fungoval i předtím.  Jeho konjunkce s nativní

Poznámky k Martovi

Co si představím, když slyším slovo Mars? Oheň a energie prorážejícího archetypoveho obrazu mužnosti. Sily, které nás nutí jednat či konat. Ona touha mnohdy nutkavá udělat něco.... nesedět jen tak se založenými rukami....něco dělat, nenechat věci jenom tak být. Problém nastává, když tuto sílu začneme realizovat a nemáme pořádně nabito.  Mars může být skvělým válečníkem, jemuž nechybí taktika a dělá vše na vysoké úrovni. Ale také to může být pouze pouliční rváč s vybitými zuby, natrženou slezinou sedící na nemocničním lůžku v poutech.  Právě pozice Marta v horoskopu a jeho vztah k ostatním planetám napoví, zda budeme se bezhlavě vrhat do dobrodružství, hádek, střetů, potom, když nemáme bystrého Merkura schopného podchytit nenadále zvraty a v tom rychle vše řídit, jsme jako běsnící Áres, jemuž padneme za oběť i my sami.  Mars nás umí podržet anebo vrhnout do propasti, na jejímž dně se dolámaní budeme bezmocně plácat, dokud nenapadne jej konečně konstruktivní čin. Skrze tuto planetu dostá