Přeskočit na hlavní obsah

Nedělej si velké naděje... (aneb otevřeně o filosofii v magii)

 

"Nedělej si velké naděje, abys potom nelitoval."

"Je lepší nepočítat s tím, že... "

Ještě mi nikdy nikdo nevysvětlil, jak se dá prorazit bez Vůle, nahození entusiasmu a jisté vnitřní víře ve výsledek. V opačném případě dospějeme k závěru, že jsme pouze loutkami vedenými na provázcích Univerza, které se budou radovat ze všeho, co se jím přihraje a budou statečně snášet všechny rány osudu. 

Koncept, který může být velice užitečný, jestliže se někdy rozhodnete udělat díru v nějaké křesťanské církvi, ovšem pro magii, absolutně nepoužitelný. Ledaže by jste chtěli zažít karmu boxovacího pytle, plechovky do niž si každý s chutí kopne či dokonce střelí. 

Pokud čtenář inklinuje ke světlé magii, projde mu takové to přesvědčení, že je potřeba počkat si, co mu osud nadělí, aby jakože nedělal věci ve svůj prospěch, co kdyby nějaký andílek nabyl podezření, že dělá sám na sebe a šel by to nabonzovat Nejvyššímu? To by hned bylo neštěstí...  S přístupem více budhistickým se dá očekávat, co osud nadělí. Dá se dokonce radovat z každé drobnosti, která se povede.

Temná magie nese sebou trochu jiný přístup, více aktivnější, doplněný pasivními prvky. Základ je, pokud něco chci, tak to Univerzu dávám dostatečně najevo, bez kudrlinek, přímo a rozhodně se starám o to, abych si na druhé straně nepodkopávala židli. S podkopnutou židli jde o Viselce, potom nás Univerzum nutí pozorovat, abychom si ráčili vyjasnit, cože to vlastně chceme. 

Praktikujeme magii zásadně a především pro sebe, na temných stezkách to takto chodí. Nevyhýbají se nám ani bytosti poněkud světlějšího charakteru, neb i my potřebujeme srovnávat polarity. Zase nemáme nápady typu, očaruji někoho, aby něco... Pro nás je absolutně nepodstatné, co si někdo, aby něco. My chceme, aby, když již někdo něco osobního pro nás udělal, udělal tak z vlastní vůle.  Jistěže, měníme objektivní realitu a tím někdy i někoho jiného, ale neřešíme, co má kdo udělat. Prostě něco chceme a necháme Univerzum, aby to udělalo po svém, tedy cestou nejmenšího odporu.  

Naděje, něco takového rozhodně nevedeme. Prostě něco chceme a hodně pro to děláme, samozřejmě věci typu, nebudu používat magii pro každou kravinu, svědčí spíše o adeptovi na začátku nebo příliš neposunutém. Buď s magií jedeme anebo se na ni můžeme rovnou vykašlat. 

Také neděláme jednu věc. Se svými záměry se nikomu nesvěřujeme, alespoň dokud není doba poté, co je hotovo.  Ale ani tak to nějak nepitváme. Není nic horšího, než si svůj záměr nechat rozbít skeptickým přístupem někoho jiného.   



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Lilith z pohledu astrologického

The matter is a prison Osobně se domnívám, že Lilith jako taková vyžaduje osobní přístup astrologa, i kdyby tím přístupem mělo být její ignorování. Máme snahu se domnívat, že existuje pouze jedna Lilith (či jeden pohled na Lilith), jenomže již v démonologii si nelze nepovšimnout mnoho vrstev různorodých mýtů o Lilith. Proto máme v astrologii na výběr ze dvou bodů. V dnešní moderní době je velice jednoduché uchopit téma Lilith feministicky anebo ryze démonicky, on rozdíl až tolik velký co do základu nebývá. Jedná se o téma umožňující subjektivní pohled, ten můj vychází z magické transformace a démonologie.  Onen subjektivní přístup začíná v momentě, kdy se astrolog má rozhodnout, zda ve svojí astrologické praxi použije skutečný bod Lilith anebo střední, tedy korigovaný bod, protože Měsíc se nepohybuje přesně elipse, jak předpokládá střední Lilith (rozdíl může být i 5 stupňů). Střední se označuje jako Mean a skutečná jako True. Běžnější se používání Mean Lilith, což kolegy považující Lil

PONDĚLNÍČEK O Uranovi, enochiáně a jasnozřivosti (2/24)

Uran v domech. Zaujal mě v jedné astrologicke skupině dotaz na přechod Urana 1. domem. Jedná se o nesmírně zajímavé téma i v mé osobní rovině.  Právě, když mi Uran dosedl na ascendent, začala jsem pracovat s enochianskými voláními úplně jinak. Vždy jsem věděla, že mi enochiana dělá dobře, ale to bylo takové spíše pocitové, špatně se to vysvětlovalo. V ten moment mi bylo jasné, co si s ní počít a jak. (Toto je na enochianě nejhorší, neb neumíme přesně definovat povahu bytostí, které přijdou, ani přesně neumíme popsat její účinky a nemáme ani jistotu stran rituální stránky věci, neb Dee a Kelly vypracovali systém, který je odpraktikován pouze částečně. Osobní přístup vyžaduje několik opakování a také přestávky v aplikaci, takže se jedná o magii, již lze porozumět až po létech praktikování.)  Samozřejmě, vzhledem k tématu je potřeba se podívat i na dobu, kdy mi Uran procházel 12. domem. On se neocitne na ascendentu jen tak, nějak fungoval i předtím.  Jeho konjunkce s nativní

Poznámky k Martovi

Co si představím, když slyším slovo Mars? Oheň a energie prorážejícího archetypoveho obrazu mužnosti. Sily, které nás nutí jednat či konat. Ona touha mnohdy nutkavá udělat něco.... nesedět jen tak se založenými rukami....něco dělat, nenechat věci jenom tak být. Problém nastává, když tuto sílu začneme realizovat a nemáme pořádně nabito.  Mars může být skvělým válečníkem, jemuž nechybí taktika a dělá vše na vysoké úrovni. Ale také to může být pouze pouliční rváč s vybitými zuby, natrženou slezinou sedící na nemocničním lůžku v poutech.  Právě pozice Marta v horoskopu a jeho vztah k ostatním planetám napoví, zda budeme se bezhlavě vrhat do dobrodružství, hádek, střetů, potom, když nemáme bystrého Merkura schopného podchytit nenadále zvraty a v tom rychle vše řídit, jsme jako běsnící Áres, jemuž padneme za oběť i my sami.  Mars nás umí podržet anebo vrhnout do propasti, na jejímž dně se dolámaní budeme bezmocně plácat, dokud nenapadne jej konečně konstruktivní čin. Skrze tuto planetu dostá