Přeskočit na hlavní obsah

PONDĚLNÍČEK: O hodnotách

 Jakýkoli systém by měl mít nastavené jisté hodnoty, které mi přijdou mnohem důležitější, nežli vystavování idolů, budování svatyň apod. V tomto směru se naprosto ztotožňuji s přístupem Alaina de Benoist. Nicméně to neznamená, že mám něco proti tomu, když si někdo svatyně, posvátná místa apod vybuduje.

Již několik let s oblibou říkám, že žijeme v zajímavé době. Podle čínské tradice, je prý odkaz na zajímavé časy kletbou, nu tak tedy máme dobu zakletou. Ale někomu, kdo najížděl do magie přes chaosmagii, jako já, se taková doba musí opravdu hodně líbit. Je super vypravovat se do prostředí či doby středověku ve snech, ale dnešek je holt dnešek. Navíc já bych musela jednak prchat před inkvizicí, ale i zabíjet inkvizicí a kdo to má pořád ta těla někde skladovat. Dokonce mám pocit, že kdybych žila v té době, jsem něco jako Van Helsing, jen bych nešla po krku týpkům typu  Dráculu, ale týpkům typu de Torquemada.

Domnívám se a vždy jsem žila v přesvědčení, že pokud člověk něčemu rozumí, tak by měl umět stručně a jasně toto podat každému, i tomu, kdo problematice nehoví. 







Jednou z hodnot, která je pro mě stěžejní, je svoboda. Svoboda jako taková se nám projevuje ve více oblastech, a kdo občas čte můj blog, možná si povšimne, že čas od času hodně se vymezuji proti manipulaci. Sice dosti lidi je přesvědčeno, že magie musí být o manipulaci, ale má osobní zkušenost ukazuje, že nemusí. Naopak, magie má poskytovat svobodu. 


Nejhorším nástrojem na omezování svobody (uzurpátorství) jsou principy, které vymyslela Svatá inkvizice. Ostrakizování a ničení každého, kdo se vymyká jednolitému proudu. Samozřejmě zažili jsme potom v novodobých dějinách praktiky, jež dotáhly toto vše do krajnosti. Nicméně dnes se budu zabývat aktuální situaci, ovšem nikoli z pohledu politiky, ale z pohledu obecně hodnotového. 

 

Hodnoty jako takové představují spíše myšlenkově entitu, nežli něco ryze hmotného, co lze zcela přesně definovat a vyčerpávajícím způsobem popsat. Důvod je jednoduchý. Hodnoty se vymykají nástrojům a přístupům technokracie, která se vyznačuje alibismem. Hodnoty naopak alibismus postrádají. Je velice těžké uchopit hodnoty natolik hmotně, aby mohly být popsány, lze je pouze přiblížit příkladem, ovšem nikdy ne škálou všech možných příkladů. A tak sociální inženýři, ať již ti normalizační, nebo ti dnešní volají: „Pojďme je přesně popsat, popsat všechny příklady.“ Často takto vypadají předpisy EU, již jen recitál (úvod do předpisu, který má být stručný a sloužit jako návod k interpretaci) obsahuje mnohdy tolik konkrétních příkladů, že to vyžaduje již hodně velké profesní nasazení nezapomínat, že jsme u recitálu (kdo by chtěl hodně konkrétní příklad, ať podívá se na nařízení GDPR, vydržet recitál na jeden zátah… to již je přímo na bestiální koncentraci Vůle bez touhy po výsledku).

A tak stává se, že přílišné definování v právním předpise zabíjí smysl, tedy hodnotu, kterou má chránit. Protože mimo normy technické, tento přístup v praxi působí potíže. Když máme nastaveno něco obecně, nezaskočí nás atypická situace. Vleze se do obecné hodnoty. Ovšem čím více konkrétní jsme, najednou cokoli jiného je neřešitelným problémem.

 

Hodnota jako taková nevyžaduje ochranu až do krajnosti. Jistě, je na místě chránit život, zdraví, majetek …., jak se děje v trestních kodexech. Ovšem již je na pováženou, zda je na místě přikazovat, jak s těmito hodnotami má být nakládáno. A proto je potřeba působit opatrně.

Jinak stane se, že příliš zaměřený ochránce hodnot promění se v inkvizitora.

Protože inkvizitor striktně rozlišuje ty dobré od těch špatných. Ty, kteří si zaslouží být chránění, od těch, kteří mají být odsouzeni. Byť dnes již nejde o hlavu, nicméně myšlenkové útoky pracují na stejném principu. Inkvizitoři dnešní doby jsou technokratičtí ideologové, kteří se shlédli v nějaké ideologii nabízející zaručeně ten pravý náhled na svět. A každého, kdo si dovoluje mít jiný názor, označí za nepřítele kolaborujícího s těmi druhými, kteří jsou ideologicky proti. Občas se vyskytne i taktika osobního útoku manipulativně navozující pocit: ty máš jiný názor, no tak jsi vadný, máš psychoproblém, protože my, ti hodní, přece dobře víme, že….

 

Možná to bude pro inkvizitory překvapením, ale je ještě pořád dosti lidí, kteří nepatří do politických škatulek, táborů a žádnou takovou ideologii nepovažují za přitažlivou, a možná ani ne za hodnou jejich pozornosti. Takže když potkají inkvizitora, dělají jen to, na co jsou zvyklí. Přímo řeknou, co si myslí. A to velmi vadí. Takové situace znám dobře, neb politiku považuji za systém přežívající na podivném egregoru mající tendence využívat jakoukoli energii, jen aby vyvolala iluzi reality. Prakticky tím štvu každého soudruha, jehož potkávám bez ohledu na jeho politickou příslušnost. I ty na netu.  Politika totiž není hodnotou, politika je nástrojem, jak pracovat s mocí, kterou ji jedinci dobrovolně poskytují, je to princip jako v Nosferatu.  

 

Svoboda počítá s tím, že každý člověk sám sobě je strůjcem svého štěstí. Kdo nevěří, ať podívá se na úvodní ustanovení občanského zákoníku. Tedy sám o sobě, nikoli závislý na jiných lidech. Či na systému. Sytém má pomoci lidem v situacích, kdy něco selže, ale jinak je na každém, aby hledal pomoc na konci své paže. Přijde mi ostudné obviňovat jiné z toho, že něco se nedaří či nepovedlo. Svědčí to o nemalé míře kreténství toho, kdo obviňuje. Možná proto nemám ráda pomluvy, nic jiného, nežli výšplechy zhrzeného kreténismu maskované jakože podívejte se, co mi tak strašně ublížilo…     

Svoboda počítá i s tím, že lidé mají rozum průměrného člověka a také, že jej při svém konání používají (opětovně najdete to i v občanském zákoníku). Z toho jednoznačně vyplývá, že každý je schopen jisté dedukce, která vede k tomu, že si na různé věci vytváří nějaký svůj názor. Jasně, ideologové považuji za svojí svatou povinnost správného inkvizitora ten jednoznačně správný názor manipulativně podsouvat.

 

Ke svobodě patří jednoznačně odpovědnost. Na tu dnešní hyperkorektní a liberální směry zapomínají, ale často na ni zapomínají i ty směry z druhé strany. Ve výsledku je to jedno, oba tábory jen prosazují svou a chovají se inkvizitorsky. Odpovědnost je hezké téma, které krásně rozvíjí Alain de Benoist, a ačkoli ne se vším se ztotožňuji u něj, tak s jeho pojetím odpovědnosti – zcela. Sama princip odpovědnosti aplikuji i v magii.
Je nesmírně velký rozdíl mezi tím, když ….. 

A) dělám něco, protože mohu, mám k tomu svobodu, nástroje a nikoho tím nezraňuji (tedy mnohdy vyjma estetické hodnoty založené na jisté duševní aristokracii, ale ty pro zjednodušení ponechme stranou)….

od toho, když ……. 

B) dělám něco, protože to má smysl, smysl rozeznatelný a poznatelný, ač nemusí být přesně definován.

Za problém dnešní doby považuji jakékoli konání popsáno ad A).

Takové konání totiž postrádá hodnotu a kecy, že samo o sobě je hodnotou, jsou alibistické.

 

Nevím, jak to máte v pohanství, on de Benoist zase není právě ukázkou typického pohana, ale osobně mám hodně důvodů pro to si myslet, že magii, tedy pořádnou magii, ne nějakou game, nelze bez hodnot praktikovat.

Ale v jednom mám jasno. Pokud budeme mluvit jen o zařazení se do nějakého šuplíku, tady postačí nějaké vnější znaky typu kérka, a je to tam. Pokud máme mluvit o něčem vážnějším, bez systému hodnot se nic neobejde.    


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Lilith z pohledu astrologického

The matter is a prison Osobně se domnívám, že Lilith jako taková vyžaduje osobní přístup astrologa, i kdyby tím přístupem mělo být její ignorování. Máme snahu se domnívat, že existuje pouze jedna Lilith (či jeden pohled na Lilith), jenomže již v démonologii si nelze nepovšimnout mnoho vrstev různorodých mýtů o Lilith. Proto máme v astrologii na výběr ze dvou bodů. V dnešní moderní době je velice jednoduché uchopit téma Lilith feministicky anebo ryze démonicky, on rozdíl až tolik velký co do základu nebývá. Jedná se o téma umožňující subjektivní pohled, ten můj vychází z magické transformace a démonologie.  Onen subjektivní přístup začíná v momentě, kdy se astrolog má rozhodnout, zda ve svojí astrologické praxi použije skutečný bod Lilith anebo střední, tedy korigovaný bod, protože Měsíc se nepohybuje přesně elipse, jak předpokládá střední Lilith (rozdíl může být i 5 stupňů). Střední se označuje jako Mean a skutečná jako True. Běžnější se používání Mean Lilith, což kolegy považující Lil

PONDĚLNÍČEK O Uranovi, enochiáně a jasnozřivosti (2/24)

Uran v domech. Zaujal mě v jedné astrologicke skupině dotaz na přechod Urana 1. domem. Jedná se o nesmírně zajímavé téma i v mé osobní rovině.  Právě, když mi Uran dosedl na ascendent, začala jsem pracovat s enochianskými voláními úplně jinak. Vždy jsem věděla, že mi enochiana dělá dobře, ale to bylo takové spíše pocitové, špatně se to vysvětlovalo. V ten moment mi bylo jasné, co si s ní počít a jak. (Toto je na enochianě nejhorší, neb neumíme přesně definovat povahu bytostí, které přijdou, ani přesně neumíme popsat její účinky a nemáme ani jistotu stran rituální stránky věci, neb Dee a Kelly vypracovali systém, který je odpraktikován pouze částečně. Osobní přístup vyžaduje několik opakování a také přestávky v aplikaci, takže se jedná o magii, již lze porozumět až po létech praktikování.)  Samozřejmě, vzhledem k tématu je potřeba se podívat i na dobu, kdy mi Uran procházel 12. domem. On se neocitne na ascendentu jen tak, nějak fungoval i předtím.  Jeho konjunkce s nativní

Poznámky k Martovi

Co si představím, když slyším slovo Mars? Oheň a energie prorážejícího archetypoveho obrazu mužnosti. Sily, které nás nutí jednat či konat. Ona touha mnohdy nutkavá udělat něco.... nesedět jen tak se založenými rukami....něco dělat, nenechat věci jenom tak být. Problém nastává, když tuto sílu začneme realizovat a nemáme pořádně nabito.  Mars může být skvělým válečníkem, jemuž nechybí taktika a dělá vše na vysoké úrovni. Ale také to může být pouze pouliční rváč s vybitými zuby, natrženou slezinou sedící na nemocničním lůžku v poutech.  Právě pozice Marta v horoskopu a jeho vztah k ostatním planetám napoví, zda budeme se bezhlavě vrhat do dobrodružství, hádek, střetů, potom, když nemáme bystrého Merkura schopného podchytit nenadále zvraty a v tom rychle vše řídit, jsme jako běsnící Áres, jemuž padneme za oběť i my sami.  Mars nás umí podržet anebo vrhnout do propasti, na jejímž dně se dolámaní budeme bezmocně plácat, dokud nenapadne jej konečně konstruktivní čin. Skrze tuto planetu dostá