Přeskočit na hlavní obsah

Slunce a Luna v synastrii

 



Vztahy nejsou pouze partnerské, ale i jiné. V podstatě, jestliže máme údaje pro sestavení nativního horoskopu kohokoli, s kým jakkoli spolupracujeme a jsme ve vztahu, tak si umíme udělat představu, jak a nakolik spolu budeme fungovat. Neexistují nepřekonatelné rozpory a velmi nerada bych dospěla k závěru, že s někým to jednoduše nejde. Každý vztah nás někam posune... Jen je potřeba si umět z každého vztahu vzít něco, co nás posune dál. 

A také chci ukázat, že astrologie může jít zlehka a být i zábavná. Když již tedy prosedíme roky nad tunou knih. Tuny knih v nás také vzbudily dojem zavánějící předsudky, nakolik úžasná nebo průserovitá je ta či ona kombinace. Když to tak není, obyvkle se z toho vylžeme hláškou, že horoskop je potřeba sledovat jako celek. Jistě,  její jádro je pravdivé, jenomže možná bychom si mohli umět připustit další věc. Tzv. profláknuté astrologické kombinace jsou benefity anebo výzvy k překonání a podstatné je, co lze s nimi provést a zda toho jedinec bude schopen. A lze toto vyčíst z horoskopu? Popravdě, právě o toto se snažím.  

Příspěvek vnímám jako svojí praktickou zkušenost s mnoha lidmi. Chci tím říci, než začnete v knihách o partnerské astrologii číst, co spolu může být a co ne, zkuste se zamyslet nad tím, co máte společného s autorem konkrétní knihy. Hodnocení toho, co ve vztahu ano, a co ne, je nutně zatíženo subjektivní optikou. Proto nepovažuji za vhodné vybírat si partnera podle horoskopu anebo naopak nad horoskopem zalamovat rukama. Partnerské horoskopy s kýmkoli jsou naopak vhodné pro to, abychom na svých vztazích hodně zapracovali. Právě proto, že ukazují slabé i silné stránky vztahu. Naopak přístup skrze astrologii je ideální pro prohloubení vztahu, vyřešení záseků, nastavení seriózních vazeb, uvědomění si, proč nás to k sobě nustí a také, že to může být jenom dočasné.  

Slunce v jakémkoli vztahu je velmi podstatné, protože každý z nás má jinak umístěná Slunce. O tom mohou vyprávět páry, které mají Slunce ve stejném znamení. Není to špatně, pouze to má trochu jiná úskalí, protože tato Slunce potřebují zářit ve stejných energiích (tedy nejsou důvodem k rozchodu). Domnívám se, že důležitější, nežli energie znamení, jsou aspekty.  

To, co se má za úžasné a skvělé je třeba já a Quentin Tarantino, jehož filmy miluji. Nevědět, o koho se jedná, asi by mi nejeden astrolog tvrdil, že jde o velmi vhodného partnera pro mě. Hm, musí mít takový slavný režisér vhodný horoskop s hodně lidmi? Skvěle mi vychází i synastrie s mým kocourem, ale jelikož má Pluto na mé Venuši, občas mně sekne drápkem, doslova. A mé Pluto je v těsné konjunkci s jeho Venuši. (Papírový kocourek má až na čas narození vše v papírech, takže domy zde neberu až tolik vážně.) Jinak mně miluje, dokonce mouří na mně očička.  
Když to tedy zbagatelizuji, mohu tedy ony "zaručeně fungující vztahy" shrnout na režiséra, který nejspíše ani neví, že existuji, a mého kocoura.  Pravda, ani kvůli jednomu jsem neslzela (pevně věřím, že i poslední Tarantinův film bude boží).   

Třeba mé Slunečno-Lunární vztahy, tedy spojení skrze tyto planety v nativních horoskopech padaly jako muchy za oběť transformačnímu procesu. Jako by s každou transformaci si mé Slunce říkalo, že potřebuje od Slunce toho druhého volnost. Tzv. podpůrné aspekty, tedy jako podporu lze naleznu, ale posuďte sami. 

Dáma, která milovala mé já v nesnázích
Naše Luny dosedaly si navzájem stupeň na stupeň a Slunce vytvářela kvadrát s orbisem 4 st. Velmi zajímavá situace, kdy sympatie a vzájemná podpora byla boží. Naše Dvojluní oponovalo mému Uranu a trochu v rozptylu i Uranu jejímu, ale řekla bych, že ten můj nesl lehkost i tíhu tohoto spojení. Problém nastal, když jsem si začala jít svojí cestou a nechtěla jsem již kráčet povedle těsně v závěsu za ní. Nu ne každá jakože královna je skutečnou královnou na to, aby si udržela i dvorní dámu. Uvědomila jsem si, že jsou přítelkyně, které doslova potřebují, abychom byly nesebejisté, zraněné a pořád dokola se v tomto motaly.  

Dáma, která na mně byla závislá
Konjunkce jejího Slunce s mojí Lunou vedla k tomu, že jej měla tendence pohltit. Mé Slunce bylo s nimi v trigonu (1 st). Ve velmi volném trigonu bylo mé Slunce s její Lunou. 
Tato dáma byla hodně závislá na tom, abych ji dělala tarotové rozklady, astrologické rozbory, chtěla magické operace ode mně, velebila ji a vůbec pro ni existovala a vyplnila  díry v jejím životě. Postavila mně prakticky do role partnera a Univerzum mi dalo lekci, kterak se nenechat zneužívat, a díky tomuto vztahu jsem porozuměla tomu, že nebudu již dobroser. Měla velkou zásluhu na tom, že jsem začala tyto věci praktikovat komerčně. Po nějakou dobu jsem s ní byla ráda. Ale následně jsem cítila touhu náš kontakt omezit až ukončit. 

Dáma, která mi po éře přátelství často vyjevovala nenávist
Její Slunce v přesném kvadrátu na mojí Lilit. Přitom obě Lilith byly ve volné konjunkci (4 st.). Polosextil mezi mým Sluncem a její Venuši fungoval velice podpůrně, neb jsem ji uměla podpořit, aby se nebála projevit a rozjet se v tom, co uměla. Lilith umí fungovat zpočátku na pohodu, ale její nároky časem stoupají. Obávám se, že oné dámě nastavila pravdu příliš krutě. Pokusila jsem se nalézt její pravé já a objevila jako podporu Gorgonu. Ona se s ní naprosto ztotožnila a jako Gorgona se začala projevovat prakticky i vůči mně, jejímu "stvořiteli".       

Dáma, která mně pomlouvá
Naše Slunce jsou v sextilu (orbis 5 st). Můj Uran je s jejím Sluncem ve velmi volné konjunkci (5 st.) a její Mars je na oplátku v konjunkci s mým Sluncem (4 st.). Ještě je zde opozice mojí Luny na její Slunce. Mé Slunce jaksi nemá k její Luně vztah. Jeden by řekl, že spolu můžeme skvěle vycházet. Opak je pravdou, neb máme naprosto rozdílné hodnoty. Prostě její Mars má tendence se vůči mému Slunci projevovat poněkud agresivnější, což spolehlivě vysvětluje, proč měla tendence mi přikazovat, s kým mám být v kontaktu a s kým nikoli. Pokud je někdo zvyklý autoritativně jiným vnucovat svůj názor, můj Uran reaguje promptně. Přesto sextil je o podpoře, takže díky jejím veřejným intervencím vůči mně mám krásnou sledovanost blogu. Jelikož dáma má pro podobné vystupování zjevně celoživotní vášeň, je tento sextil i její podporou.  

Zkušenost ukázala, že nejlépe mi je s lidmi, kteří svým Sluncem nedělají nic s mým Sluncem ani Lunou.  Protože je zde nastavená jistá míra taktu, odstupu a zároveň blízkosti. Přesto jsou i jedinci, u nichž se dá ustát vzdálenost typu opozice. Nebo v rozptylu 30 st kolem ní. 
 
Přítelkyně skrze čas
Naše Slunce se nepotkávají, ale její Luna tvoří konjunkci s mým Sluncem. Jistě, pohltilo by ji, protože Slunce pohlcuje, kdybychom se spolu nestýkaly pouze sporadicky a nevyhýbaly se tomu řešit jedna druhé životní problémy či radit neustále. Vždy, když spolu hovoříme, je to o okouzlení a podpoře. Pravdou je, že díky Luně uměla se vždy naladit na mé nálady. 

Intimnější forma přátelství 
Nemáme ničím propojená světla navzájem, intimitu způsobují jiné planety, navzájem se to vyčerpá, taktéž není zde ani posazení světel na něco jiné do druhého nativu. Ač přes jiné planety naleznu to, o čem knihy o partnerské astrologii pojednávají jako o velmi super pro partnerství, naše planety si řekly, že zjevně spolu nemusí nic překonávat, a ač jsme o vztah stáli, nějak to vyšumělo... 
    
Bestka (tedy má bestka je muž)
Navzájem si zasahujeme jedním ze světel do 5. domu, docela skvělé kreativní přátelství, Slunce a Luna vytvářejí přesný polosextil, Slunce si přímo nejdou do konfliktu. Navíc je fajn, když u mě je jeho Luna v 1. domě. Takže jeden z mála tvorů, před kým se doopravdy otevřu. Btw. bez své Luny v mém 1. domě mně doopravdy lidé nemají šanci poznat. 
  
Vztah dlouhodobý a vzájemný respekt a důvěra   
Opozice Sluncí není tak špatná, jak se může jevit v knihách o astrologii. Znamená odstup. Slunce na sebe vidí a také navzájem soupeří. Jenomže jakmile porozumíme sobě a vymezíme si své pole působnosti, je velmi hezky zpracovatelné. Když je to Slunce v konjunkci se Saturnem, mám pocit, že jde o někoho mnohem mentálně staršího. Luna trigon Slunce to poněkud zmírní, takže je to i docela ustojitelné. 

Partner 
Luna na asc. klasika, jinak by ze mně nedostal nic doopravdy o mně. Polosextil přes Luny je vnímání a porozumění, spojení s nocí, noční život. Pouze je potřeba si toto pěstovat, jde prakticky o vedlejší znamení. Slunce jiná znamení, domy, bez aspektů, každý máme své pole působnosti v rovině dne, nepřekážíme si navzájem. Jinak ostatní planety představují tu a tam něco jako vystřiženo z noční můry o tom, jak planety partnerů spolu být nemají. Také ale tématem vztahu je překonávání překážek.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Lilith z pohledu astrologického

The matter is a prison Osobně se domnívám, že Lilith jako taková vyžaduje osobní přístup astrologa, i kdyby tím přístupem mělo být její ignorování. Máme snahu se domnívat, že existuje pouze jedna Lilith (či jeden pohled na Lilith), jenomže již v démonologii si nelze nepovšimnout mnoho vrstev různorodých mýtů o Lilith. Proto máme v astrologii na výběr ze dvou bodů. V dnešní moderní době je velice jednoduché uchopit téma Lilith feministicky anebo ryze démonicky, on rozdíl až tolik velký co do základu nebývá. Jedná se o téma umožňující subjektivní pohled, ten můj vychází z magické transformace a démonologie.  Onen subjektivní přístup začíná v momentě, kdy se astrolog má rozhodnout, zda ve svojí astrologické praxi použije skutečný bod Lilith anebo střední, tedy korigovaný bod, protože Měsíc se nepohybuje přesně elipse, jak předpokládá střední Lilith (rozdíl může být i 5 stupňů). Střední se označuje jako Mean a skutečná jako True. Běžnější se používání Mean Lilith, což kolegy považující Lil

PONDĚLNÍČEK O Uranovi, enochiáně a jasnozřivosti (2/24)

Uran v domech. Zaujal mě v jedné astrologicke skupině dotaz na přechod Urana 1. domem. Jedná se o nesmírně zajímavé téma i v mé osobní rovině.  Právě, když mi Uran dosedl na ascendent, začala jsem pracovat s enochianskými voláními úplně jinak. Vždy jsem věděla, že mi enochiana dělá dobře, ale to bylo takové spíše pocitové, špatně se to vysvětlovalo. V ten moment mi bylo jasné, co si s ní počít a jak. (Toto je na enochianě nejhorší, neb neumíme přesně definovat povahu bytostí, které přijdou, ani přesně neumíme popsat její účinky a nemáme ani jistotu stran rituální stránky věci, neb Dee a Kelly vypracovali systém, který je odpraktikován pouze částečně. Osobní přístup vyžaduje několik opakování a také přestávky v aplikaci, takže se jedná o magii, již lze porozumět až po létech praktikování.)  Samozřejmě, vzhledem k tématu je potřeba se podívat i na dobu, kdy mi Uran procházel 12. domem. On se neocitne na ascendentu jen tak, nějak fungoval i předtím.  Jeho konjunkce s nativní

Poznámky k Martovi

Co si představím, když slyším slovo Mars? Oheň a energie prorážejícího archetypoveho obrazu mužnosti. Sily, které nás nutí jednat či konat. Ona touha mnohdy nutkavá udělat něco.... nesedět jen tak se založenými rukami....něco dělat, nenechat věci jenom tak být. Problém nastává, když tuto sílu začneme realizovat a nemáme pořádně nabito.  Mars může být skvělým válečníkem, jemuž nechybí taktika a dělá vše na vysoké úrovni. Ale také to může být pouze pouliční rváč s vybitými zuby, natrženou slezinou sedící na nemocničním lůžku v poutech.  Právě pozice Marta v horoskopu a jeho vztah k ostatním planetám napoví, zda budeme se bezhlavě vrhat do dobrodružství, hádek, střetů, potom, když nemáme bystrého Merkura schopného podchytit nenadále zvraty a v tom rychle vše řídit, jsme jako běsnící Áres, jemuž padneme za oběť i my sami.  Mars nás umí podržet anebo vrhnout do propasti, na jejímž dně se dolámaní budeme bezmocně plácat, dokud nenapadne jej konečně konstruktivní čin. Skrze tuto planetu dostá