Většina lidí právě díky faustovskému pojetí démonologie trpí představou, že démon jako takový vyžaduje po lidské bytosti, aby s ním svojí vlastní krvi sepsala pakt, který obě strany podepíši a následně s příslibem získání lidské duše démon plní jakékoliv příkazy člověka. Jednoduše je to o efektu zlaté rybky.
Tak přesně takto praxe s bytostmi goetickými nefunguje.
Jednak prozatím se mi nepovedlo zjistit, co by si taková goetická bytost počala s lidskou duší. Proměnila ji na démona? Udělala si z ní služebníka, jehož by posílala do trafiky? Nebo něco jiného? Obávám se, že nelze potvrdit nejhorší obavu křesťanských kněží a pověrčivých báb. Démonovi Goetie je lidská duše z tohoto pohledu naprosto ukradená.
Jestliže máme mluvit o vztahu Goetické bytosti a pozemšťana, ten se může reálně vytvořit, pouze jestliže má tvor pozemský velmi úzkou vazbu na své vlastní HGA, tedy prošel skrze sféru Tipheret, umí s ním komunikovat a dokonce i umí přímo na hmotě manifestovat jeho Vůli, nikoli zvrácené představy velikáštvím naplněného ega.
A ne jinak to je i s velkým prezidentem Marbasem. V této souvislosti je nezbytné zmínit další vlastnost typickou pro praktikování démonologie. Démon umí vytáhnout vysoce vlastnosti, které v člověku jsou. Ovšem neumí dodat do běžné reality schopnosti, které v něm nejsou. Ty by člověk měl mít alespoň jako dispozice, které by se po cílených kontaktech s vlastním HGA měly umět samy manifestovat. Když si přečtete v Goetii o kompetencích Marbase a k tomu přičtete skutečnost, že již pouhý hřebík a kladivo v mých rukou dostanou do stavu pohotovosti nejenom všechny přítomné lidi, ale i entity, tak co já s Marbasem? Co by tak asi mohl Marbas vytvářet se mnou a na čem spolupracovat?
Je potřeba si ujasnit jednu věc. Vidět bytost či vnímat její energii je něco úplně jiného, nežli s bytostí přímo spolupracovat na konkrétních záležitostech hrubé hmoty v běžné realitě. Zatímco evokační praxe je spojená s kladením otázek a pokusem, nakolik bytost na ně odpoví, spolupráce s ní je přece jenom záležitostí naprosto odlišnou.
Marbas je bytostí přeci jen poněkud odlišnou od Andrealphuse, jež je natolik zaměřený na základní zákonitosti geometrie, jakéhokoli měřičství a astronomie, že se svými sklony k astrologii přeci jen mám možnosti, jak s ním spolupracovat. Ovšem s Marbasem se v tomto směru míjím. Jistě, vnímám jeho vliv, mohu jej zahlédnout a pozorovat výsledky jeho spolupráce s mým magickým partnerem. Marbas mi umí nastavit podobné sny, to je výhodou magického partnerství, jenomže já neumím ani říci, nakolik jsou podobné či stejné. Vůbec této oblasti nerozumím.
Aby měla spolupráce s Marbasem smysl, je potřeba mít v sobě dispozice k technice. Myslím tím techniku ve smyslu práce se železem, různými železnými konstrukcemi (to dřevo je spíše o Andrealphusovi). Z pohledu moderních technologií lze objevit vysoký potenciál této bytosti, která nemá problém ani s těmi sebevíce složitými konstrukcemi, technologiemi, robotikou a stroji. Jedná se o jeho doménu vážoucí se na rozsah jeho kompetencí.
Nechat se vést Marbasem znamená přecházet systémově postupně různými úrovněmi. Teprve po zvládnutí nižší, umí pustit jedince dál. Dá se konstatovat, že Marbas je mistrem příležitostí. Tomu, kdo nemá odvahu a sebedůvěru mnoho nepomůže. Příležitosti je potřeba se citlivě chopit, ani málo ani příliš. Domnívám se, že bez vědomé vazby na vlastní HGA toho člověk příliš schopen není.
Podle Velkého grimoire se tato bytost zjevuje v lidské podobě pouze exorcistovi. Slovo exorcista vnímáme jako někoho, koho Marbas je schopen brát jako jistou autoritu, což bez blízkého kontaktu se svojí Pravou Vůlí není u člověka možné. I tato bytost je schopná vstupovat do snů, vizí a v nich sdělovat i konkrétní věci. Ovšem je potřeba počítat s tím, že jejich obsah bude spíše technický.
Komentáře