Přeskočit na hlavní obsah

Poustevník jako roční karta

Každý z nás si prochází nějakou dimenzí z pohledu tarotu a ATU, u tarotuu Aleistra Crowleyho se mi jako roční karty osvědčily natolik, že jsem rozhodnutá postupně, jak si budu zkušenosti pamatovat, zde popsat i jak na mně roční karta působila. Pro čtenáře se pokusím své zkušenosti zobecnit.  Z jiného nežli Thoth tarotu, se roční kartu a nesnažím interpretovat.  Praxe mi ukázala, že ono přehození Spravedlnosti a Síly, má své opodstatnění,  neb roční  karta je pouze určitým časovým průvodcem a jeden rok navazuje na jiné roky, ty před ním i ty po něm.




O tom, o čem je roční karta, je důležité si přečíst, protože zde apriori nejde o charakteristiku této karty, ale pouze o to, jak se projevuje v rámci ročního cyklu.

Rok Poustevníka IX (The Hermit) se vyznačuje nalezením vlastní vnitřní síly, stažením se více do ústraní a vůbec v mnoha ohledech člověk zakusí, jaké to je býti introvertem. Tento rok bude vyzývat k tomu, aby člověk na sobě pracoval, vedl vnitřní dialog, uvědomoval si, co sám chce. Bude to rok, kdy člověk se bude hodně i vzdělávat, protože mu bude chybět učení se a tu touhu něčemu se učit, naučit, velice pocítí. Je docela dosti dobře možné,  že ačkoli se člověk něčemu věnuje, tak bude mít pocit, že si opětovně musí oprášit teoretický základ anebo si ten základ pořádně udělat. Budou zde tendence jít více do hloubky a nezamotat se do sítě povrchních soudů.  Nu a pokud se těmto věcem člověk sám a s nadšením nevěnuje dobrovolně, ony jej donutí. Třeba najednou být sám uprostřed večírkového davu nebo onemocnět, či mít úraz, aby se člověk na večírek nedostal. Ocitnout se ve vnitřním dialogu a ponořit se do sebe, to je možná i z donucení v krizových situacích. 
Nemluvě o nutnosti se učit... Když ne sám, tak pořádně být donucen.

V tomto roce se člověk naučí novému, i když sám nechce, v oblasti, ve které by to neočekával. Aspekt studenta osaměle studujícího je snad již povinností.

Poustevník spoléhá pouze sám na sebe. Nikdo jiný jeho světlo nésti nemůže. Takže jde o rok, kdy přijdete o své berličky. Jedná-li se o lidi, tak oni se časem zase objeví, až se o ně přestanete opírat.  

Pro mojí maličkost byl tento rok trochu šokující. Po jeho polovině jsem si uvědomila, že nemám žádný společenský život, pomalu se nikam nedostanu, protože jsem byla ve víru situací, kdy toto možné nebylo. Dostávalo se mi nových poznatků a zkušeností, které jsem předtím řešit nemusela. Naskytly se mi situace, kdy jsem byla donucena spoléhat se pouze na sebe. Neumím si představit, jaké by to by to bylo, kdybych se rok předtím nenaučila nahlížet na věci jinak. Také jsem se  najednou sama oprostila od jednoho vztahu, který mi mnohem více bral než dával, takový model energického vampýra. Mé vize se prohloubily a více se provázaly na realitu.
  

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Spálené planety

Spálená planeta (od 0,15 až 4 stupně od Slunce) sice znamená, že zrozenec má sklony k jednání, myšlení či vnímání pod vlivem jejího poškození, ale také má šanci z jejího popela povstat jako Fénix. Ačkoli podle zaužívané interpretace by taková planeta měla stabilně zrozenci podkopávat nohy. Tento příspěvek si dovoluji napsat, protože jsem v praxi u různých zrozenců měla možnost nalézt způsob, jak využít přednosti této pozice a narovnat její handicapy. Pravda, není to pouze otázkou jednoho rozboru horoskopu, ale být nápomocen i při různých situacích natolik, aby si zrozenec tyto věci uvědomoval a vytvořil si návyk na trochu jiný model chování.   Chci svým příspěvkem připomenout, že spálené planety nemůžeme brát jako známku neměnné idiocie v jisté oblasti, nýbrž je vhodnější k nim přistupovat jako k jistému omezení, které může umožnit trochu jiný pohled, a s nímž lze pracovat.  Spálená Venuše Se spálenou Venuši se lze jen stěží vyhnout ohromným citovým zklamáním.  Subjektivně taková situa

Lilith z pohledu astrologického

The matter is a prison Osobně se domnívám, že Lilith jako taková vyžaduje osobní přístup astrologa, i kdyby tím přístupem mělo být její ignorování. Máme snahu se domnívat, že existuje pouze jedna Lilith (či jeden pohled na Lilith), jenomže již v démonologii si nelze nepovšimnout mnoho vrstev různorodých mýtů o Lilith. Proto máme v astrologii na výběr ze dvou bodů. V dnešní moderní době je velice jednoduché uchopit téma Lilith feministicky anebo ryze démonicky, on rozdíl až tolik velký co do základu nebývá. Jedná se o téma umožňující subjektivní pohled, ten můj vychází z magické transformace a démonologie.  Onen subjektivní přístup začíná v momentě, kdy se astrolog má rozhodnout, zda ve svojí astrologické praxi použije skutečný bod Lilith anebo střední, tedy korigovaný bod, protože Měsíc se nepohybuje přesně elipse, jak předpokládá střední Lilith (rozdíl může být i 5 stupňů). Střední se označuje jako Mean a skutečná jako True. Běžnější se používání Mean Lilith, což kolegy považující Lil

PONDĚLNÍČEK O Uranovi, enochiáně a jasnozřivosti (2/24)

Uran v domech. Zaujal mě v jedné astrologicke skupině dotaz na přechod Urana 1. domem. Jedná se o nesmírně zajímavé téma i v mé osobní rovině.  Právě, když mi Uran dosedl na ascendent, začala jsem pracovat s enochianskými voláními úplně jinak. Vždy jsem věděla, že mi enochiana dělá dobře, ale to bylo takové spíše pocitové, špatně se to vysvětlovalo. V ten moment mi bylo jasné, co si s ní počít a jak. (Toto je na enochianě nejhorší, neb neumíme přesně definovat povahu bytostí, které přijdou, ani přesně neumíme popsat její účinky a nemáme ani jistotu stran rituální stránky věci, neb Dee a Kelly vypracovali systém, který je odpraktikován pouze částečně. Osobní přístup vyžaduje několik opakování a také přestávky v aplikaci, takže se jedná o magii, již lze porozumět až po létech praktikování.)  Samozřejmě, vzhledem k tématu je potřeba se podívat i na dobu, kdy mi Uran procházel 12. domem. On se neocitne na ascendentu jen tak, nějak fungoval i předtím.  Jeho konjunkce s nativní