Přeskočit na hlavní obsah

IMHOTEP


Legendární muž, který se stal jedním z neteru (28 stl. před naším letopočtem). Architekt, stavitel, kameník, soudce, mág, kněz, mudrc, "strážce pečeti Horního a Dolního Egyptu", lékař. První ihned po králi, největší mezi veleknězi, stavitel, sochař, zhotovitel kamenných soch. 

Je pozoruhodné, kterak se z obyčejného kameníka stal architektem a stavitelem Džoserovi pyramidy (historicky vzato pravděpodobně, neb v tomto směru nemáme absolutní jistotu z pohledu historie). Před touto hrobkou se kámen na stavbu hrobek používal pouze částečně, jinak byly běžné sušené cihly. 

Od Střední říše je zmiňován jako mudrc a autor významných poučení, které se zatím nepovedlo objevit. Nicméně takový mudrc byl stoupencem řádu Maat a její pravdy. Mluvit a uskutečňovat Maat. Později se stal přímluvcem u vyšších božstev a léčitelem. Řekové jej občas ztotožňovali s Askélpiem. 

Je spojován i s Bohem moudrosti Thovtem (jako jeho nejnadanější žák), někde je uváděn jako syn Ptaha. Byl ctěn jako bůh lékařství. Jeho hrobku v Sakkáře (předpokládanou hrobku, jinak se teprve hledá) navštěvovali nemocní a jako upomínku tam nechávali modely orgánů a končetin. Jeden magický papyrus z Řecké doby obsahuje zaklínadlo, které když mág vyslovil, tak mu byl obvykle ve snu poskytnut k vyléčení. V Římském období se objevují zaříkávání, které jej mají vyvolat, aby zodpověděl na otázky. 

(Geraldine Pinchová, Magie ve starém Egyptě). 


Imhotep (ostatně i jiné bytostí) pracuje ve snech a vizích. Pouze na rozdíl od různých fantazií předává sdělení, jejichž aplikace v praxi představuje posun. Jen si hodně vybírá. Ovšem je potřeba s ním, jakož i s jinými neteru přistupovat v souladu s heka (magie Khem). Nemyslím tím zmodernizované verze podle kabalistického stromu, ten v Khem nebyl. Jestliže chce čtenář začít s magii Khem, doporučuji si přečíst tyto řádky 

Jak začít s magií Khem

Co je jiné

Bude potřeba si zvyknout na poněkud jinou praxi, která ale nemusí nikam vést, bude-li adept tonout v pochybnostech. Je potřeba si uvědomit, že tuto praxi prováděli lidé, pro které byli neteru součástí jejich reality. Ti, kteří neměli magické schopnosti nezastávali názor, že magie je pro všechny. Popravdě o magii víme tak málo, že nalezneme i egyptology, kteří magii jako takovou v Khem popírají. Z mého pohledu toto svědčí o jednom. Nebyl zde boom zájmu o magii jako dnes. 

 V tomto směru je potřeba jednat spíše intuitivně, nežli racionálně a navázat na kulturní kontext. Musíme se dostat poněkud dál, nežli nám předvádí moderní magické směry, které mají tendenci všechno pověsit na kabalistický Strom života. Tento Strom představuje jistou mapu reality, srozumitelnou dnešnímu člověku, nicméně pro heka je nesmírně omezující. 

Praxe s Imhotepem lze nastavit, ovšem pouze v osobní rovině. Práce s ním pro mě byla možná, až jsem tak nějak znovu získala kontakt s jedním kouskem své vlastní osobnosti. Nějak jsem jej vnímala jako bytost, se kterou mám mít kontakt, ale nevyvolávala jsem jej. Před léty jsem řešila zajímavou otázku, zda se s ním lze spojit, pokoušela jsem se to zjistit, protože mi jedna žena právě z kulturního prostředí spojeného s khemetismem, položila otázku, jak se s ním spojit. Pokoušela jsem se pro ni nalézt odpověď. Ovšem nenalezla jsem ji ani po pár měsících různých experimentů. Ovšem díky tomu jsem nalezla svojí Fylgju. Nelze evokovat neteru, ani jej jakkoli nalákat či donutit, aby se objevil či začal komunikovat.

Mé kontakty s ním vedly k tomu, že jsem se zajímavým způsobem naučila pracovat s energií. Arundell Overman (zabývá se středověkými grimoires a mnohé z nich se svými úvody a pojednáními vydává) vyslovil nedávno zajímavou myšlenku: Pokud má člověk nízkou úroveň osobní energie, pokročilá magie je téměř nemožná. Když má člověk naopak vysokou úroveň energie, pokročilá magie přichází snadno. Arundell jde na tyto věci skrze Castanedu. Naprosto s ním souhlasím, pouze nepracuji s Castanedou, nýbrž s Imhotepem. Jóga a její přístup je skvělá, ale není a priori přizpůsobená pro magii. Nicméně je vhodné s ní začít. Abramelinova magie doporučuje půst a zdrženlivost, i toto je cesta, je-li dodržována naprosto pregnantně. 

Khemetická magie neběhá v jasných cestách, tunelech ani není přizpůsobená jakémukoli našemu modelu. Stejně tak je to i s Imhotepem. Umí ve snech i mi blízkých lidí vysvětlit situace, v nichž si nerozumíme. Má svůj styl, svůj přístup. Pochybnost je naprosto nepřípustná.  

      

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Spálené planety

Spálená planeta (od 0,15 až 4 stupně od Slunce) sice znamená, že zrozenec má sklony k jednání, myšlení či vnímání pod vlivem jejího poškození, ale také má šanci z jejího popela povstat jako Fénix. Ačkoli podle zaužívané interpretace by taková planeta měla stabilně zrozenci podkopávat nohy. Tento příspěvek si dovoluji napsat, protože jsem v praxi u různých zrozenců měla možnost nalézt způsob, jak využít přednosti této pozice a narovnat její handicapy. Pravda, není to pouze otázkou jednoho rozboru horoskopu, ale být nápomocen i při různých situacích natolik, aby si zrozenec tyto věci uvědomoval a vytvořil si návyk na trochu jiný model chování.   Chci svým příspěvkem připomenout, že spálené planety nemůžeme brát jako známku neměnné idiocie v jisté oblasti, nýbrž je vhodnější k nim přistupovat jako k jistému omezení, které může umožnit trochu jiný pohled, a s nímž lze pracovat.  Spálená Venuše Se spálenou Venuši se lze jen stěží vyhnout ohromným citovým zklamáním.  Subjektivně taková situa

Lilith z pohledu astrologického

The matter is a prison Osobně se domnívám, že Lilith jako taková vyžaduje osobní přístup astrologa, i kdyby tím přístupem mělo být její ignorování. Máme snahu se domnívat, že existuje pouze jedna Lilith (či jeden pohled na Lilith), jenomže již v démonologii si nelze nepovšimnout mnoho vrstev různorodých mýtů o Lilith. Proto máme v astrologii na výběr ze dvou bodů. V dnešní moderní době je velice jednoduché uchopit téma Lilith feministicky anebo ryze démonicky, on rozdíl až tolik velký co do základu nebývá. Jedná se o téma umožňující subjektivní pohled, ten můj vychází z magické transformace a démonologie.  Onen subjektivní přístup začíná v momentě, kdy se astrolog má rozhodnout, zda ve svojí astrologické praxi použije skutečný bod Lilith anebo střední, tedy korigovaný bod, protože Měsíc se nepohybuje přesně elipse, jak předpokládá střední Lilith (rozdíl může být i 5 stupňů). Střední se označuje jako Mean a skutečná jako True. Běžnější se používání Mean Lilith, což kolegy považující Lil

PONDĚLNÍČEK O Uranovi, enochiáně a jasnozřivosti (2/24)

Uran v domech. Zaujal mě v jedné astrologicke skupině dotaz na přechod Urana 1. domem. Jedná se o nesmírně zajímavé téma i v mé osobní rovině.  Právě, když mi Uran dosedl na ascendent, začala jsem pracovat s enochianskými voláními úplně jinak. Vždy jsem věděla, že mi enochiana dělá dobře, ale to bylo takové spíše pocitové, špatně se to vysvětlovalo. V ten moment mi bylo jasné, co si s ní počít a jak. (Toto je na enochianě nejhorší, neb neumíme přesně definovat povahu bytostí, které přijdou, ani přesně neumíme popsat její účinky a nemáme ani jistotu stran rituální stránky věci, neb Dee a Kelly vypracovali systém, který je odpraktikován pouze částečně. Osobní přístup vyžaduje několik opakování a také přestávky v aplikaci, takže se jedná o magii, již lze porozumět až po létech praktikování.)  Samozřejmě, vzhledem k tématu je potřeba se podívat i na dobu, kdy mi Uran procházel 12. domem. On se neocitne na ascendentu jen tak, nějak fungoval i předtím.  Jeho konjunkce s nativní