Pokud se rozhodnete začít či vyzkoušet, zda to jde s magií Khem, je potřeba začít od začátku a nechat bokem praktiky, na které jste byli předtím navyklí. Magie Khem nevisí na stromě, ale je v prostoru ohraničeném Nut. Je potřeba si uvědomit, že tato magie je o Neteru a kontaktech s nimi. Na tomto je založená a takto byla po 3 tisíce let praktikována.
Neteru nevytvářeli pantheon, jak jej známe v jiných mytologiích. V různých dobách na různých místech měli Neteru, které v daném období uctívali a s tím byla i spojená magie. Poznat je všechny velmi blízko zabere celý život, ovšem je potřeba začít jedním.
Neumím si příliš představit, že by praktikovat tuto magii toužil někdo, kdo nikdy neviděl nic z umění Starého Egyptu, nebyl fascinován jejich uměním a nevytvořil si sympatie k některému Neteru. Je to Neteru, který nabíhá automaticky, jakmile si člověk na Starý Egypt vzpomene.
Neteru se berou jako inteligentní bytosti, entity, žijící mimo člověka v prostoru mimo hmotu. Nejde o archetyp, imago, představu, proud a podobně. Jedinou výjimkou je Maat, která má i smysl maat, tedy jistý řád chodu univerza. Jeho opakem je chaos. Mají projevy své osobnosti stejně jako člověk a lze je mezi sebou odlišit podobou, myšlením a zaměřením. Psychologický přístup nevede k magickému úspěchu. Jistě, může jít o zajímavé intelektuální cvičení, ale nejde o magii Khem. Nejsem si vůbec jistá tím, zda takovým přístupem se člověk může do kontaktu s Neteru dostat, spíše ne.
Channelling je v této magii regulérní praxi. Nakonec použil jej i A. Crowley, když psal Knihu zákona a Aquino, když obdržel instrukce Setha k založení jeho chrámu. U Aiwasse zůstává hádankou, zda jde o entitu či HGA Crowleyho, ačkoli v tomto dilema se kloním k Aquinovi, že jde o samostatnou entitu. Chrám Setha vnímá Setha jednoznačně jako entitu, pro ně jedinou entitu. Jakákoli polemika o tomto je neslučitelná s filosofií chrámu.
Obecně, pokud člověk dostal vnuknutí spojit se s nějakým Neteru, nemyslím si, že by to nemohlo vyjít. Spíše je otázkou udržitelnost tohoto spojení, protože jen tak se kvalita prohlubuje. Jemožné, že mezi prvním a dalším kontaktem bude nějaký časový odstup, neb Neteru dává člověku čas, aby si nějaké věci uvědomil, něco si ještě odžil.
Nicméně dříve nebo později bude mít člověk naléhavou potřebu být se svým Neteru v kontaktu.
Velmi vhodné je podívat se na zobrazení Neteru, různá a vybrat si to nejvíce sympa. Překreslit jej, pokud to jde doslova, když ne, najít symbol či jméno zapsáno v hieroglyfech. Přes průsvitný papír to na nějaký pokus dá i výtvarné trdlo. Časem se to zlepší. Je dobré přečíst si hieroglyfickou transkripci a jméno vyslovovat co nejvíce k ní, prostě v podobě Khem, nikoli řecké či počeštěné.
Kritický odstup při hodnocení události nesmí zajít do pochybností. Je pravděpodobné, že na začátku nemusel člověk porozumět všemu, Crowley a Aquino již byli zkušení mágové. Ale není vyloučeno, že člověk zachytí dosti informací správně. Tady je jediná rada, psát to třeba i jako diktát a časem se ukáže, co z toho bylo v správné. Postupným kontaktem a jistým odstupem se člověk naučí zachytávat bez filtrů fantazie a čím dál tím více informací bude správných.
Neteru bude vést svého člověka k magii. Bude po něm chtít určité nastavení a kultivací jistých jeho vlastností, které v dobré spolupráci brání. Postupnou spolupráci se vyvine velmi silné Heka, magie, která má hmotné výsledky. Postupně se pokusím popsat užitečné věci pro rozvoj a pěstování magie Khem, které se používaly, a které mohou být pomocné při praxi s jakýmkoli Neteru.
Není vhodné pochybovat o existenci Neteru, se kterým člověk spolupracuje. Je možné, že právě tento bude člověku připadat jako jediný, alespoň na čas.
Je možné začít i některým z pozdějších přístupů, i tím moderním a postupně se k magii Khem dostat časem.
Komentáře