Přeskočit na hlavní obsah

Rok Ďábla

Každý z nás si prochází nějakou dimenzí z pohledu tarotu a ATU, u tarotu Aleistra Crowleyho se mi jako roční karty osvědčily natolik, že jsem rozhodnutá postupně, jak si budu zkušenosti pamatovat, zde popsat, a také, jak na mně roční karta působila. Pro čtenáře se pokusím své zkušenosti zobecnit. Z jiného nežli Thoth tarotu, se roční kartu ani nesnažím interpretovat.  Praxe mi ukázala, že ono přehození Spravedlnosti a Síly, má své opodstatnění,  neb roční karta je pouze určitým časovým průvodcem a jeden rok navazuje na jiné roky, ty před ním i ty po něm.



Roční karta XV. normálnímu vykladači tarotu zavání něčím, co by nejraději vymazal ze svého života. Je těžké vnímat tuto kartu jako sympatickou, evidentně v tomto směru vykazuji anomálii, protože ji mám ráda. Musíme si uvědomit fáze před ním a také fáze po něm. 

ATU Vyrovnání byla taková nálož a naučení se, jak balancovat na ostří meče. Nabyla jsem podezření, že ono to bude potřeba vybalancovat rozum a cit. Podle toho probíhaly další 2 roky. Tedy Poustevník a Kolo osudu. Když se zvládla tato dekáda, šlo se do Chtíče, Viselce, Smrti a Umění. Tak Ďábel začíná točit triádu novou s Věží a Hvězdou. Proč? Protože když máme být sami svojí Hvězdou, tak potřebujeme, aby se něco dostalo na hmotu, uhmotnilo se, potom to bylo naučené přestát místní podmínky Malkuth a následně alespoň trochu, jak je to jen možné nastala reálně i ona Star.  Ono něco je naše duchovní podstata.

Tarotovou velkou arkánu v osobním životě by neměl ignorovat vykladač, který praktikuje Thotův tarot a jeho mutace. U Rider-Waite a jeho mutací to až tolik nekoresponduje. A proč? Protože přeci chceme svůj osud uchopit do vlastních rukou. Předurčení je fajn, být v souladu s ním je spíše rodová zátěž, ale dostat se někam do úplně jiných kruhů, ve spojení se svojí Hvězdou, to je něco naprosto jiného. 

Takže Ďevil (chyba je záměrná). Jedná se o kartu vzbuzující děs a hrůzu, neb je to takový zhmotňovač. Žijete v obavách a MÁTE STRACH? Nu, jste sami proti sobě, neb v tomto roce vám to Univerzum s radostí manifestuje. Jestli jste se flákali u předchozího cyklu, máte co dohánět. Ale třeba již nebude zbytí. Buď u Věže padnete anebo naopak. 

Zhmotní se to, co máme v hlavě. Nikoli samo o sobě, bude to chtít přidat ruku k dílu, což vás měl naučit předchozí rok. 

Crowleyho XV. není o tom, že někdo někoho musí držet na řetězu. Je to o propojení toho vyššího, hlubšího s běžnou realitou. Sloup energie všechno spojující a my se máme naučit uchopit příležitosti. Když je nechceme, jsou nám odhrnuty pryč. Pro magickou práci se jedná o ideální kartu, protože vše, co jste začali, chtěli kdy nějak udělat a měli pocit, že je potřeba to dotáhnout, dotáhnete to, jestliže si neprojektujete hejno obav....to vás teprve ve Věži bude mít co čekat. 

Je potřeba nevěšet hlavu a nedat průchod řečem, jak je to strašná karta. Přežila jsem Pluto na hrotu desátého domu a posunula si kariéru dál. Tedy to bylo v jiném roce, ale mám pocit, že právě tato karta v lidech vzbuzuje přímo Plutónské obavy. Přitom je ideální na dotažení projektů a rozjetí a postavení základů pro ty nové.  

Takže vidíte něco, co připomíná pánské pohlavní žlázy, v nichž jsou různí lidé. Jakým budete člověkem? Jakou chcete být osobností, a která z vašich oblíbených masek se rozpadne? Na jedné straně jsou pánské a na druhé dámské postavy. Jungián by řekl, že to animus a anima. Klidně, protože dání si dohromady tohoto principu není špatné. Jestliže netrpíte nadměrnou negaci, obavami a přesvědčením o své naprosté neudatelnosti, uděláte si jasno, jak na tom jste, a co chcete. Protože tady chytit osud do vlastních rukou znamená konečně si po kartě Umění začít své hodnoty zhmotňovat i v partnerském a milostném životě. Vůbec se nemusí jednat o výměnu za nový kus. Spíše vás napadnou otázky typu? Chci s ním být do konce života? Nepoleze mi toto na nervy? Přežijeme spolu? Co potřebujeme budovat? 

Byla by velká škoda toto házet jenom na své rozpoložení a partnerský život. Je to i o vztazích s lidmi, které máte rádi. Budete zjišťovat, bez koho se obejdete a bez koho zase pro změnu nikoli. Zní to drsně, ale je to takové srovnávání účtu vycházející z vaší strany. (U Věže to bude naopak.)

Hůl Hora je o obrovském potenciálu, který jsme si měli dát dohromady u roku Vyrovnání. Protože teď je čas jeho manifestace. Co je naší skutečnou Vůli? To, co předvádíme a zároveň na to myslíme. Není to to, co si sabotujeme, nýbrž právě to, čemu přizpůsobíme všechno ostatní. Protože jakmile máme něco, co si sabotujeme, energie této ATU nám naopak v sabotáži dopomohou natolik, až náš záměr si vymažeme ze světa, bez ohledu na to, kolik energie jsme do něj předtím investovali. Na stranu druhou, pokud se něčeho potřebujeme zbavit, jistě, občas i někdy do toho hodně energie investujeme, je to ideální čas. Není potřeba to plánovat, energie ATU sama vybere vhodný čas a jednoduše to nastane. 

Rohy jsou spojením hmotné části k části nehmotné. Je zde velká šance pokročit stran kontaktu s vlastním Svatým andělem strážným, ať již se nacházíme v jakékoli fázi. Jde to téměř samo, ovšem bez cílené práce to v dalších létech může zapadnout prachem. 

Energický sloup v pozadí se může projevit jen decentně anebo naopak ve velké míře. Právě onen jeho projev rozhoduje o tom, nakolik se karta projeví způsobem, jež je vnímán jako naschvál až přímo ďábelský. Jestliže se neobáváme a pracujeme s energiemi této ATU, otevře nám bránu k energiím, které nám dají možnost zhmotňovat si své záměry. 

Osud nějaký se odvíjí a je zde i předurčení. Jistě, i bez našeho přičinění se bude nějak odvíjet. Záleží jen na tom, zda chceme žít či pouze přežívat.   

Osobně vnímám kartu jako naplnění toho, co jsem si přála. Hodně věcí se dotáhlo, jiné zase začaly být naplánované. Posun ve všech oblastech, které jsem měla rozvinuté. Například, mým snem bylo vrátit se po xx létech k úpolovému sportu. Byl zasunut tak někde v pozadí, protože jsem příliš sportovní aktivity během těch xx let nevyvíjela. Respektive, yóga nebyla tak úplně ono, dokud jsem koncem 2020 nenajela na poněkud úplně jinak pojatou verzi. Ještě v kartě Umění jsem měla možnost si něco takového vyzkoušet, ale XV. ještě nebyla dostatečně nahozená. Takže jsem začala až o půl roku později. 

Tak nějak to vypadalo s více mými záměry, které mi energie ATU nahodila na hmotu. Někdy to vypadalo jako nejdříve zkouška, teď to ještě nejde docela, neva, my se k tomu na pohodu vrátíme. Cokoli s touto kartou potřebujeme ovlivnit, ovlivníme. Protože přesně o tomto karta je. Uvědomovala jsem si, že buď uchopím svůj osud skrze svojí Vůli, anebo budu jenom skořápkou zmítanou v rukou Ďábla, jehož se všichni tolik bojí. 

Nastavila jsem si svůj projekt autorského psaní na zakázku. Sice se neobjasnilo jak mi byly před dvěma lety ukradené peníze vráceny zpět na účet, ale zato policie poměrně důkladně popsala cestu, jak peníze ukradené z mého účtu putovaly přes další dva účty osob, které se nepovedlo ztotožnit, a kterak na posledním účtu byl vydán příkaz, aby se vydaly na cestu na úplně jiný účet vedený na Ukrajině (ani osobu majitele tohoto účtu se nepovedlo ztotožnit) a ony potvůrky si místo toho našly cestu zpět na můj účet. Takže jsem je tehdy postrádala tak 3 dny. Jistě, díru, přes kterou utekly se povedlo již ten den utěsnit. Začala jsem praktikovat po xx létech nic nedělání úpolový sport. Porozuměla jsem mnohem více tomu, jak funguji, jak jsou nastavené linky mého osudu, jak uchopit je do svých rukou a jak při tom vším být v souladu s Univerzem.  

Rok s Ďáblem mně naučil, jak přesně mám své záměry uskutečňovat na hmotě, a naopak, jak i sebemenší zaváhání v důsledku pochybnosti je může zmrazit. Jeden záměr jsme díky mým myšlenkám: sakra, není toho nějak hodně, startovali na tři krát. Naučila jsem se, že ani ten sebelépe pojatý úmysl neuspokojí všechny. Vždy se najdou lidé, jímž to bude přímo vadit. Nu a já si mám umět stát za svým. V tomto směru se karta skutečně projevovala ďábelsky. Když chceme něco dělat, musíme jasně vědět, proč a jakým způsobem. A také si být vědomi toho, že  ono pak někomu jinému přesně toto vyhovovat nemusí. Jenomže toto nás nemá zastavit.     

Energicky, je to období až hyperaktivní. Protože se lze naučit energii vhodně rozvrhnout. Jinak se poženeme a všechno a všichni za námi budou plandat. Pokud plánujete závody typu maraton, určitě v tomto roce.  Každopádně mně karta důsledně naučila, že entusiasmus je úžasná věc, ale je potřeba jej vhodně rozvrhnout. 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

12. dům v horoskopu

Jedná se o dům, na nějž není z pohledu středověké astrologie nazíráno jako na příjemné místo. Napadá mně podobnost s magií, i zde středověká magie měla tendence vnímat vliv démonů jako něco nesmírně škodlivého. Jenomže stejně jako 12. dům máme všichni, máme všichni v sobě i démonickou stránku. Stát se světcem znamenalo ujít cestu vedenou skrze křesťanskou mystiku, vidět za význam věcí a dostat se do stavu, kdy to démonické v nás nám neškodí nevhodným filtrem, přes který si můžeme naprosto nevhodně projektovat své okolí. Nechci tvrdit, že 12. dům je domem démonů, oni tak nějak podle zaměření člověka mohou působit v jakémkoli domě. Např. asc. v Býku má sklony k obžerství, ve Lvovi k pýše atd., Kozoroh v 2. domě typický lakomec, Střelec v 7. domě smilník. To ovšem ještě neznamená, že každý člověk s asc. v Býku je chodící koule, může být, pokud si nedá pozor na přehánění své vášně. A ani to neznamená, že musí zůstat koulí po celý svůj život.  Tento dům nám ukazuje, čemu budeme čelit a jako

Lilith z pohledu astrologického

The matter is a prison Osobně se domnívám, že Lilith jako taková vyžaduje osobní přístup astrologa, i kdyby tím přístupem mělo být její ignorování. Máme snahu se domnívat, že existuje pouze jedna Lilith (či jeden pohled na Lilith), jenomže již v démonologii si nelze nepovšimnout mnoho vrstev různorodých mýtů o Lilith. Proto máme v astrologii na výběr ze dvou bodů. V dnešní moderní době je velice jednoduché uchopit téma Lilith feministicky anebo ryze démonicky, on rozdíl až tolik velký co do základu nebývá. Jedná se o téma umožňující subjektivní pohled, ten můj vychází z magické transformace a démonologie.  Onen subjektivní přístup začíná v momentě, kdy se astrolog má rozhodnout, zda ve svojí astrologické praxi použije skutečný bod Lilith anebo střední, tedy korigovaný bod, protože Měsíc se nepohybuje přesně elipse, jak předpokládá střední Lilith (rozdíl může být i 5 stupňů). Střední se označuje jako Mean a skutečná jako True. Běžnější se používání Mean Lilith, což kolegy považující Lil

PONDĚLNÍČEK O Uranovi, enochiáně a jasnozřivosti (2/24)

Uran v domech. Zaujal mě v jedné astrologicke skupině dotaz na přechod Urana 1. domem. Jedná se o nesmírně zajímavé téma i v mé osobní rovině.  Právě, když mi Uran dosedl na ascendent, začala jsem pracovat s enochianskými voláními úplně jinak. Vždy jsem věděla, že mi enochiana dělá dobře, ale to bylo takové spíše pocitové, špatně se to vysvětlovalo. V ten moment mi bylo jasné, co si s ní počít a jak. (Toto je na enochianě nejhorší, neb neumíme přesně definovat povahu bytostí, které přijdou, ani přesně neumíme popsat její účinky a nemáme ani jistotu stran rituální stránky věci, neb Dee a Kelly vypracovali systém, který je odpraktikován pouze částečně. Osobní přístup vyžaduje několik opakování a také přestávky v aplikaci, takže se jedná o magii, již lze porozumět až po létech praktikování.)  Samozřejmě, vzhledem k tématu je potřeba se podívat i na dobu, kdy mi Uran procházel 12. domem. On se neocitne na ascendentu jen tak, nějak fungoval i předtím.  Jeho konjunkce s nativní