Přeskočit na hlavní obsah

Co nás nutí k transformaci?


Na otázku je jednoduchá odpověď naše vlastní osobnost, přesněji řečeno, ta její část, která je v západní magii nazývaná Svatým andělem strážným, ve východních naukách átmanem a v jungovské psychologii naším Nejvyšším Já. Naše Pravá Vůle, již máme poznat a konat, vychází právě z átmana. Jednoduše my sami sebe, nikoli Metatron ani jakákoliv jiná bytost.

Úvod

Počátky vypadají tak nějak jako amatérské plácání, kdy se snažíme najít v něčem, mnohdy bizarním, aniž bychom vlastně tušili, natož věděli, co vlastně chceme. Můžeme si připadat jako mimo pozemskou sféru nebo jako někdo, kdo absolutně vůbec nezapadá a máme snahu nacházet podobné individuality a více či méně se s nimi ztotožnit. Právě naše nejvíce jemnohmotná složka může za to, že se snažíme najít odpověď na otázky typu: kdo jsem, odkud pocházím a kam směřuji. Již jenom formulace těchto otázek naše amatérské “plácání se” posouvá trochu do vyšší úrovně. Transformace je procesem, který podle toho, jak jej provádíme, kompenzuje podléhání času a gravitaci majících tolik zhoubný vliv na naši tělesnou schránku. Jestliže mluvíme o transformaci, ta musí být prováděná nikoli pouze v rovině duchovní. To se stáváme pouze něčím odpoutáním od svého pozemského těla, kde nějak přežíváme, a to podstatné se odehrává v astrálních sférách. Ono samo “jak nahoře, tak i dole” neprorazí. Transformaci je potřeba provádět v rovině energické, psychické, a i s fyzickým tělem. To poslední podtrhávám, protože i naše hmotné tělo je součástí duše a cokoli nezažíváme zároveň i v rámci jeho smyslů, jeví se býti spíše nepolapitelným a můžeme zažívat pouze obavy, aby to najednou nepominulo. Univerzum jako takové je neustále v pohybu. To, co bylo dnes je úplně jiné nežli to, co bylo včera. I z našeho pohledu stále předměty jsou ve vnitřním pohybu. Jen tak lze přežít, přizpůsobit se změně a okolnostem změny. Protože pouze tímto způsobem poznáme svou Pravou Vůli. V magii není podstatná vůle jako rozmar ega, proto je podstatný proces transformace, který mění podmínky, abychom ji poznat mohli. Ovšem nejedná se o proces pohodlným, neb jsme konfrontování s tím, co je potřeba změnit. Bývají to i věci, na nichž si egoistický zakládáme a spatřujeme v nich falešně sílu. Jen tak můžeme vystoupit ze stínu přežívání, kde jsme hračkou nahodilostí a začít žít.

Transformace není únik ani útěk

Poznání Pravé vůle je navázáno na proces transformace, právě takový záměr je určený pro realizaci v magii. Je to záměr propojený s naším Nejvyšším Já. Nakonec nic jiného pro magii není relevantní. Přání ega, pochybnosti, projekce stínů jsou projevy osobnosti, které do magie opravdu nepatří. Nejedná se o útěk do astrálního ani do jiného fiktivního života, či hry na indiány, larp apod., jak si hodně lidí myslí. Naopak, výsledky transformace musí být znatelné na těle a také i v běžném životě. Jestliže je výsledkem takové snahy únik od reality, nejedná se o transformační proces, ale o únikovku, jíž si jedinec právě transformačním procesem maskuje. První fázi představuje pohled na sebe samotného, takového, jaký jsme ve skutečnosti. Bez reálného pohledu na sebe, není možné transformaci započít. Jestliže má někdo otázky, jaký je to vlastně ten reálný pohled, bude pro něj problematické s tímto procesem začít. Protože právě transformace nám vyhazuje naše vlastní chyby, což může být brutální, když je odmítáme vidět. Druhá fáze je o tom, přijmout tu realitu, nevyčítat si ji, smířit se s ní. Říká se tomu v duchovních naukách přijetí sebe, protože právě toto je základem, od něhož se dá odrazit. Víme, jaké to je a víme, v čem budeme chtít změnu. Zároveň to chce vnímat realitu nezkresleně, čemuž je potřeba se také naučit. Mnohdy se podceňujeme či naopak přeceňujeme. Ani nahlížení přes filtr toho, jak nás vnímají ostatní není vždy ideální. Nejsme zde proto, abychom plnili touhy někoho jiného. Poslední fázi je důvěra v transformační proces. Když se na tuto cestu vydáme, je nesmírně nevhodné pokračovat dál. Zažíváme různé věci a stavy. Mnohdy chceme být za každou cenu užiteční pro druhé, jenomže často tím omlouváme fakt, že zanedbáváme sami sebe. Potom bude proces transformace spočívat v narovnávání vztahu k ostatním. Transformace vyžaduje vaší pozornost zaměřenou na sebe a na uvědomování si velkého množství věcí.

Projevy osobnosti

Nejvyšší Já, ego, tělo jsou všechno projevy osobnosti, které nalezneme i v jungiánském modelu duše. Pro transformační proces je vhodné seznámit se s tímto modelem a dalšími modely podle tradice, kterou uznávám. Já ze svého pohledu rozlišuji energické hladiny podle zahuštění energie, psychickou a mentální sféru a také i fyzickou. Protože všechny tyto projevy osobnosti (aneb také složky duše) se projevují ve všech třech sférách. Takže ego, často se setkáváme s nesmyslnými tvrzeními stran rozpouštění ega. Všichni máme ego, jinak bychom nemohli existovat pozemsky. Je potřeba se s tím smířit. Zažila jsem v magii občas někoho, kdo tvrdil, že již nemá ego, aby následně předvedl typickou egařinu. Univerzum je v tomto neuvěřitelně zábavné. Problém totižto nebývá v egu jako takovém, ale v jeho emočních zraněních. Mnohdy v sobě neseme stopu něčeho, co kdysi bývala realita, nicméně dnes již není. Ovšem zraněné ego nám kazí prožívání současné reality. Naše Nejvyšší Já je těžce pojmenovatelná zkušenost a přesahuje ambice článku, který je něco jako úvodem do procesu transformace. Ale řekněme, že každá lidská bytost má podvědomé tendence být v souladu se sebou samotným. Obvykle tomuto brání rozumné argumenty získané výchovou, zkušeností, okolím a neschopnosti si připustit, že pouze fungujeme jako veverka v kolečku neschopná se dostat mimo něj. To působí nepříznivě na naši psychiku i na naše fyzické tělo. Fyzické tělo a jeho potřeby nejsou ničím hříšným, špatným, nízkým ani nepotřebným. Pokud duchovní zkušenost nevnímáme prostřednictvím tělesných smyslů, nemáme z ní nic než pouze nějaké neurčité blábolení o energiích, barvách , sférách, vrstvách apod. Bez tělesného prožitku je to jako trip. Podle Preece je tělo považováno za prostředek kultivace a transformace vnitřních sil. Naše zkušenosti tomu odpovídají. Neexistuje žádná realita na hony vzdálená fyzickému tělu. Existuje pouze naše pohrdání fyzickým tělem, neb jsme ještě neporozuměli tomu, že ono je součástí toho všeho. Celistvost osobnosti spočívá v prožívání všech jejích projevů v synchronní jednotě. Pouze tak se nedostaneme do situace, kdy nám někdo řekne, máš krásnou duši, a podle míry svého takto nahlas či tiše dodá, ale to tělo, jakoby k ní ani nepatřili. Život nás dostává do různých situací, které se nám na těle podepisují. Je pouze na nás, zda si řekneme, no tak nic… budu zdokonalovat krásnou duši. Anebo se sebou provedeme něco komplexně. Jistě, vliv gravitace, času nikomu nepřidá. Ani s dobrými geny. Jenomže rozhodnutí, jaký vliv faktory budou na nás mít, je pouze na nás.

autor: Archein&Daniel

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Lilith z pohledu astrologického

The matter is a prison Osobně se domnívám, že Lilith jako taková vyžaduje osobní přístup astrologa, i kdyby tím přístupem mělo být její ignorování. Máme snahu se domnívat, že existuje pouze jedna Lilith (či jeden pohled na Lilith), jenomže již v démonologii si nelze nepovšimnout mnoho vrstev různorodých mýtů o Lilith. Proto máme v astrologii na výběr ze dvou bodů. V dnešní moderní době je velice jednoduché uchopit téma Lilith feministicky anebo ryze démonicky, on rozdíl až tolik velký co do základu nebývá. Jedná se o téma umožňující subjektivní pohled, ten můj vychází z magické transformace a démonologie.  Onen subjektivní přístup začíná v momentě, kdy se astrolog má rozhodnout, zda ve svojí astrologické praxi použije skutečný bod Lilith anebo střední, tedy korigovaný bod, protože Měsíc se nepohybuje přesně elipse, jak předpokládá střední Lilith (rozdíl může být i 5 stupňů). Střední se označuje jako Mean a skutečná jako True. Běžnější se používání Mean Lilith, což kolegy považující Lil

PONDĚLNÍČEK O Uranovi, enochiáně a jasnozřivosti (2/24)

Uran v domech. Zaujal mě v jedné astrologicke skupině dotaz na přechod Urana 1. domem. Jedná se o nesmírně zajímavé téma i v mé osobní rovině.  Právě, když mi Uran dosedl na ascendent, začala jsem pracovat s enochianskými voláními úplně jinak. Vždy jsem věděla, že mi enochiana dělá dobře, ale to bylo takové spíše pocitové, špatně se to vysvětlovalo. V ten moment mi bylo jasné, co si s ní počít a jak. (Toto je na enochianě nejhorší, neb neumíme přesně definovat povahu bytostí, které přijdou, ani přesně neumíme popsat její účinky a nemáme ani jistotu stran rituální stránky věci, neb Dee a Kelly vypracovali systém, který je odpraktikován pouze částečně. Osobní přístup vyžaduje několik opakování a také přestávky v aplikaci, takže se jedná o magii, již lze porozumět až po létech praktikování.)  Samozřejmě, vzhledem k tématu je potřeba se podívat i na dobu, kdy mi Uran procházel 12. domem. On se neocitne na ascendentu jen tak, nějak fungoval i předtím.  Jeho konjunkce s nativní

Poznámky k Martovi

Co si představím, když slyším slovo Mars? Oheň a energie prorážejícího archetypoveho obrazu mužnosti. Sily, které nás nutí jednat či konat. Ona touha mnohdy nutkavá udělat něco.... nesedět jen tak se založenými rukami....něco dělat, nenechat věci jenom tak být. Problém nastává, když tuto sílu začneme realizovat a nemáme pořádně nabito.  Mars může být skvělým válečníkem, jemuž nechybí taktika a dělá vše na vysoké úrovni. Ale také to může být pouze pouliční rváč s vybitými zuby, natrženou slezinou sedící na nemocničním lůžku v poutech.  Právě pozice Marta v horoskopu a jeho vztah k ostatním planetám napoví, zda budeme se bezhlavě vrhat do dobrodružství, hádek, střetů, potom, když nemáme bystrého Merkura schopného podchytit nenadále zvraty a v tom rychle vše řídit, jsme jako běsnící Áres, jemuž padneme za oběť i my sami.  Mars nás umí podržet anebo vrhnout do propasti, na jejímž dně se dolámaní budeme bezmocně plácat, dokud nenapadne jej konečně konstruktivní čin. Skrze tuto planetu dostá