Přeskočit na hlavní obsah

nekolik poznámek k učení magie

 

Otázka velmi zajímavá, protože často zdá se, že nabídka obvykle převyšuje poptávku do doby, než se někdo přihlásí, kterak by rád učitele magie. A ticho.

Učit magii není o tom předávat hodně dobrých rad a mouder, to je cesta do pekel. Ale je to o tom, vzbudit v tom druhém schopnost umět si poradit sám. Neb v magii vodění za ručičku není k ničemu.

Takže co se tam vlastně učí? Logická otázka čtenáře.

Jinou věcí je učení v rámci nějaké školy, kde je nastavený jednotný systém, v rámci něhož se prolíná učení školy s individuálním přístupem. Jenomže o tom psát nechci. Spíše popíšu systém individuálního přístupu ušitý jednotlivci na míru.

V rámci individuálního systému mám zkušenost s jednotlivci, protože najednou učím vždy jen jednu osobu, individuální přístup vyžaduje hodně velké nasazení a zaměření na učícího se.

Jenomže také to funguje na základě podobného přístupu k věcem, k logice, ke vnímání. Těžko lze bezprostředně přenášet zkušenost na někoho, kdo vnímá úplně jinak, přemýšlí úplně jinak. S takovým člověkem se dá vyjít, ale nedá se jej naučit to, co umíme. 

Hodně věcí urychlí, když jde o jedince, který nemá nekonečné otázky typu: 

A funguje to? Existuje to? Je to pravda? Nemůže to být jinak? Určitě se nemýlíš? Co myslíš tímto pojmem? 

Protože za takového nesouladu můžeme společně dřepět roky a nikam se nepohneme. Když je soulad a porozumění, při individuálním přístupu lze magii pochytit mnohem dříve, než se traduje. Energie jak toho, kdo učí, tak i toho, kdo se učí, jedou v tandemu, nepřekážejí si, nesoupeří.... potom neřešíme, kdy to začne fungovat.... magie znatelně zafunguje hned. 

Jde o prožití něčeho a prožitek upevňuje vazbu. Pokud magii někoho učíme, vytáhneme tak na světlo jeho potenciál a učící si ten potenciál umí uchopit. 

Spolupráce, protože zde formální vztah učitel a žák je nahrazen právě spolupráci na tom, něčeho se dobrat, někam se posunout, prožít transformaci se vším, co k ní patří, nebát se na sobě si máknout. 

Neuměla bych takto úzce spolupracovat s někým, kdo nemá smysl pro řád v učení se. To neznamená nudu, vždy se dá obměňovat různé, nikoli školometské přístupy. Pokud by se člověku nechtělo nebo by mu tempo přišlo rychlé... tak to nejsem já, kdo by měl někoho někam vést. Se mnou je to dynamická jízda, která když přibrzdí, tak jen na chvilku a na douvědomování si. 

Podobné myšlení, podobný přístup, podobné vnímání, podobný temperament.... to se časem vytáhne, když odbourá se balast. Prostě jde o jedince, v nichž to je. Poznáme se, víme kdo jsme, nemáme o sobě iluze a navzájem si rozumíme skrze opravdovost. Ty hodiny spolupráce, vjemy, výsledky... to nejde nahradit ničím.     

Samozřejmě jsou i jiné přístupy. Můj je v rámci individuální práce takovýto.    

Magie je vemi speciální disciplína, založená především na samostatnosti. Pokud má někdo se naučit zálady magie, je potřeba, aby se naučil samostatně magicky pracovat. Proto není nezbytně nutné míti učitele, neb kreativním přístupem a studiem, praktikováním, rozhovory o magii, se lze také hodně naučit.

Kde ale je na místě učitel, tak to jsou v podstatě dvě základní situace:
1. uvedení do magie a vůbec s magií pořádně začít. Porozumět tomu, jak se dostat k samostatné práci. 

2. Vedení, aby jejich magická praxe měla systém a docházelo k posunu vpřed.  

S osobou mající magii v sobě se dá v rámci systému učitel-žák zvládnout za rok a půl nesmírně hodně. Záleží i na intenzitě spolupráce. Spolupráce založená na bázi týdenní či měsíční vede k posunu, když se jedná o jedince mající tendence o sobě hodně kreativně přemýšlet a je také ochoten zapojit kreativitu, aby změnil své uvažování, přístup a začal konat.

Jedná se spíše o výjimky, protože většina osob potřebuje své tempo, postupně si k věcem docházet, postupně je přijímat za své, zvykat si na změny. Pro ty je naopak žádoucí, aby se mohli k praktikování postupně dostat, podle tempa, jež jím vyhovuje.  

Jednoduché to nemá ani jeden z popsaných typů. Oba typy stojí před překážkami, které musí překonávat. Pouze každý se k ním staví jinak. Někdo porozumí ihned, čeho se po něm chce a koná. Jiný má problém porozumět, a když porozumí, trvá to, než něco provede. Jistě, mezitím jsou různé mezistupně. 

Psala jsem příspěvek, že v magie jsou pouze ty hranice, které si sami vytvoříme. (Příspěvek o hranicích v magii) A stejně je to i s učením se magii. V roli učitele můžeme pracovat se sebou opravdu bez hraníc, s tím druhým, můžeme jeho hranice testovat, ale jestliže nechceme začít žít za něj jeho život, nemáme jak je posouvat ani přelamovat. Toto musí chtít každý sám. Právě hranice v magii vymezují možnou intervenci učitele u žáka.   

 

 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Lilith z pohledu astrologického

The matter is a prison Osobně se domnívám, že Lilith jako taková vyžaduje osobní přístup astrologa, i kdyby tím přístupem mělo být její ignorování. Máme snahu se domnívat, že existuje pouze jedna Lilith (či jeden pohled na Lilith), jenomže již v démonologii si nelze nepovšimnout mnoho vrstev různorodých mýtů o Lilith. Proto máme v astrologii na výběr ze dvou bodů. V dnešní moderní době je velice jednoduché uchopit téma Lilith feministicky anebo ryze démonicky, on rozdíl až tolik velký co do základu nebývá. Jedná se o téma umožňující subjektivní pohled, ten můj vychází z magické transformace a démonologie.  Onen subjektivní přístup začíná v momentě, kdy se astrolog má rozhodnout, zda ve svojí astrologické praxi použije skutečný bod Lilith anebo střední, tedy korigovaný bod, protože Měsíc se nepohybuje přesně elipse, jak předpokládá střední Lilith (rozdíl může být i 5 stupňů). Střední se označuje jako Mean a skutečná jako True. Běžnější se používání Mean Lilith, což kolegy považující Lil

PONDĚLNÍČEK O Uranovi, enochiáně a jasnozřivosti (2/24)

Uran v domech. Zaujal mě v jedné astrologicke skupině dotaz na přechod Urana 1. domem. Jedná se o nesmírně zajímavé téma i v mé osobní rovině.  Právě, když mi Uran dosedl na ascendent, začala jsem pracovat s enochianskými voláními úplně jinak. Vždy jsem věděla, že mi enochiana dělá dobře, ale to bylo takové spíše pocitové, špatně se to vysvětlovalo. V ten moment mi bylo jasné, co si s ní počít a jak. (Toto je na enochianě nejhorší, neb neumíme přesně definovat povahu bytostí, které přijdou, ani přesně neumíme popsat její účinky a nemáme ani jistotu stran rituální stránky věci, neb Dee a Kelly vypracovali systém, který je odpraktikován pouze částečně. Osobní přístup vyžaduje několik opakování a také přestávky v aplikaci, takže se jedná o magii, již lze porozumět až po létech praktikování.)  Samozřejmě, vzhledem k tématu je potřeba se podívat i na dobu, kdy mi Uran procházel 12. domem. On se neocitne na ascendentu jen tak, nějak fungoval i předtím.  Jeho konjunkce s nativní

Poznámky k Martovi

Co si představím, když slyším slovo Mars? Oheň a energie prorážejícího archetypoveho obrazu mužnosti. Sily, které nás nutí jednat či konat. Ona touha mnohdy nutkavá udělat něco.... nesedět jen tak se založenými rukami....něco dělat, nenechat věci jenom tak být. Problém nastává, když tuto sílu začneme realizovat a nemáme pořádně nabito.  Mars může být skvělým válečníkem, jemuž nechybí taktika a dělá vše na vysoké úrovni. Ale také to může být pouze pouliční rváč s vybitými zuby, natrženou slezinou sedící na nemocničním lůžku v poutech.  Právě pozice Marta v horoskopu a jeho vztah k ostatním planetám napoví, zda budeme se bezhlavě vrhat do dobrodružství, hádek, střetů, potom, když nemáme bystrého Merkura schopného podchytit nenadále zvraty a v tom rychle vše řídit, jsme jako běsnící Áres, jemuž padneme za oběť i my sami.  Mars nás umí podržet anebo vrhnout do propasti, na jejímž dně se dolámaní budeme bezmocně plácat, dokud nenapadne jej konečně konstruktivní čin. Skrze tuto planetu dostá