Přeskočit na hlavní obsah

Retrográdní Venuše (PROŽITEK)

 

Cílem tohoto článku není vyčerpávající teoretické pojednání o této planetě ve smyslu, co vše lze o ní říci, když je ve zpětném běhu, nýbrž jsem se zaměřila na prožitky pod jejím vlivem. Jistý modus operandi nastoupil s jejím začátkem a byl pozorován až do doby, kdy se kráska ráčila vrátit do normálního běhu. 

Píši o tranzitní planetě a podle toho, jak to v životě zrozence vypadá, může tranzit něco spouštět nepatrně, anebo to může být drama. Jestliže někdo nevěří na lásku, nalezne od ní podporu tohoto svého přesvědčení, anebo si kráska zasedne na právě probíhající vztah, jemuž nevěříme. Může dostat zrozence do situace, kdy on sám nadměrně vyžaduje pozornost svého okolí, anebo dopady jakékoli křivdy umocní až do komplexu. Ona vzbuzuje pozornost, takže upozorňuje na věci, které nemáme dořešeny.  Z předchozích let mám zkušenost, že se tím myslí jakékoli vztahy, v nichž je potřeba emoční vazby poněkud silnější. Například se to projeví i ve vztahu k pubertálním dětem (z mého pohledu ta nejsilnější zkouška pro ženu, kam se hrabou jakékoli komplikace s muži!). Co jsem si povšimla, jestliže máte ve svém okolí, rodině něco jako znuděnou divu, také očekávejte nějakou lekci, pokud jste se nenaučili doposud správně, jak s ní zacházet.   
Fungující partnerský vztah funguje i při jejím tranzitu. Spíše romanticky zaměřený vztah vede k páchání různých romantických věcí, na jejichž realizaci předtím nezbyl čas či nebyly vhodné podmínky.

U sebe jsem nejvíce pocítila její konjunkci s bodem Štěstí a opozici s Lilith. Především jsem měla seznam věcí, které již poslední 3 roky chci udělat. Ty se vesměs týkaly filmu a knih... a focení noční oblohy. Povedlo se.  Naučila jsem se odpočívat, a přitom dělat něco příjemného a zároveň užitečného. Dodělala jsem hodně pracovních restů, ano souvisejících s psaním. Ono je potřeba naučit se rozlišit hranici mezi odpočinkem a znuděným flákáním se, k čemuž retro Venuše velmi lehce sklouzává. Aneb nastavit si vztah k tolik modernímu pojmu prokrastinace. Jestliže někdo ujíždí na sladkostech, to také patří k archetypu znuděná diva. Otázkou, na kterou je vhodné se zaměřit, nakolik nás podporuje i v jiných nevhodných zlozvycích týkajících se jakékoli fyzické či psychické konzumace.

Venuše jako taková je pro mě nesmírně důležitá, protože se ráda seberealizuji způsobem, který lze nazvat i umělecký, takže jsem v této oblasti měla docela pořádný chaos. Hodně roztahaných, nezpracovaných projektů, na něž jsem tak nějak občas i narážela. Protože nejsem běžně prodávající umělec, ale tímto způsobem si uspokojuji část svého magického já,  Pravou Vůli, nezbylo, nežli si ve svých záměrech a jejich částečné realizaci udělat pořádek. Knihy nahozené na hromádce, co bych jako chtěla přečíst, nedotažené poněkud více umělecké sigilie, hodně starých papírů k nakreslení sigilií, nezpracované fotografie mně snad pronásledují celý život a občas podle nálady i nějakou vylovím, aby byla zpracována. 

Zejména jsem se opětovně podívala na věci, které jsem si v posledních třech létech zapsala, byly tam i nějaké nápady a úplně systematicky jsem si provedla wish list, co bych vlastně chtěla dodělat. Bylo mi jasné, že poslední položka na něm, napsat tento článek se dostane do fáze realizace, až Merkur dostane se do běhu vpřed. 

Vzpomínky....některé mají naprosto svérázný nádech. Prozatímně jsem odložila napsání jedné povídky. Chyběla by ji patřičná hloubka, chce to ještě trochu jinou konstelaci, která by mi nastavila takový hlubší nádech.... klidně stručnější. Byl to sen o nevěstě, které před svatbou cestuje časem a potká tam někoho jiného. Ten se do ní zamiluje a ona pozná několik pravd týkajících se života obecně. Natolik letmé setkání, kdy někomu neznámému úplně z jiné doby, někdy před první světovou, zachrání život, dá takový ten patřičný smysl manželství, do něhož za chvíli vstoupí. Takže jsem si přečetla několik prvních vět té jakože povídky.... a ta retro mrcha mi nastavila otázky: Jako vážně? I z tak hlubokého prožitku uděláš klišé s kočkami a povýšíš to na literaturu pro teeneage? Protože žádné muchlovačky, zapomeň na čtenářky červené knihovny.  A vůbec, odkdy ty píšeš červenou knihovnu? Tak takto ne, zamilovaná nerovná se blbá!   

Můj magický deník také nešetřila, jako vážně potvora. Ty, která pořád něco si črtáš, děláš i různé ozdobné sigilie, co je toto? Ten rukopis? To by ani CIA nerozlouskala!  Je zázrak, že to ještě po sobě přečteš... Psát takto Jung svojí Červenou knihu, NIKDO se neobtěžuje to dávat dohromady.  

Na tvém místě bych teď nové věci udělala max ve formě skice, nemám náladu na patlání se s detaily! 

Jednoduše panovačná mrcha. 

Začala jsem naplňovat svůj wish list a ona si při couvání spokojeně vrkala a již mi neházela konjunkci ani opozici na nic. Ty energie mi vyšly vstříc a já si mohla spokojeně uspokojovat i nároky retro Merkura na studium, ale na něj se pořádně chytám v zimě, takže nepřijde zkrátka.  Když se zase vracela zpět, jen spokojeně mrkla, zda již se dostatečně seberealizuji a vůbec ji nezajímalo, že jsem měla prakticky nadstandardně cestovní období.  

V tomto období se oficiálně dořešila věc, která začaly někdy v květnu, k mé a nejenom mé velké spokojenosti. Znamenalo to posun vpřed. Bylo to i období návštěvy galerií.  

Jsem přesvědčená, že jakákoli tranzitující planeta nám dává zabrat v záležitostech, jež jsme trochu odflákli, nedořešili a neuměli jsme si nastavit ten správný přístup.
V opačném případě tranzit ani nepoznáme.

Období retro Venuše je pro mnohé jedinečnou příležitostí, aby zalamovali rukami nad láskou, vztahy a finanční situaci. Zalamování rukami je skvělá dramatická projekce tomuto tranzitu odpovídající, ovšem vede k promarnění potenciálu udělat si v těchto věcech pořádek a porozumět tomu, proč nám tyto věcí nefungují, a napravit je. Jistě, cesta vede do nedávné minulosti, právě kvůli uvědomění si něčeho. Někdy nás to nepustí dál, dokud si nevypořádáme něco předešlého.

  
Technická poznámka: není lepšího momentu pro zalamování rukami nad vztahy, než tranzitní Pluto házející přesný aspekt na Lilith, Lunu a Venuši.  Někdy se to povede, jde tam, vrací se zpět, takže ještě nasype sůl do rány a jestli jsme se nepoučili, až se zase bude vracet, sejme nás. Sebelítost je svodem retro Venuše, ale až na ni dorazí Pluto, udělá opravdu drsně hodně pro to, aby vás tohoto zlozvyku zbavil.   

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

12. dům v horoskopu

Jedná se o dům, na nějž není z pohledu středověké astrologie nazíráno jako na příjemné místo. Napadá mně podobnost s magií, i zde středověká magie měla tendence vnímat vliv démonů jako něco nesmírně škodlivého. Jenomže stejně jako 12. dům máme všichni, máme všichni v sobě i démonickou stránku. Stát se světcem znamenalo ujít cestu vedenou skrze křesťanskou mystiku, vidět za význam věcí a dostat se do stavu, kdy to démonické v nás nám neškodí nevhodným filtrem, přes který si můžeme naprosto nevhodně projektovat své okolí. Nechci tvrdit, že 12. dům je domem démonů, oni tak nějak podle zaměření člověka mohou působit v jakémkoli domě. Např. asc. v Býku má sklony k obžerství, ve Lvovi k pýše atd., Kozoroh v 2. domě typický lakomec, Střelec v 7. domě smilník. To ovšem ještě neznamená, že každý člověk s asc. v Býku je chodící koule, může být, pokud si nedá pozor na přehánění své vášně. A ani to neznamená, že musí zůstat koulí po celý svůj život.  Tento dům nám ukazuje, čemu budeme čelit a jako

Lilith z pohledu astrologického

The matter is a prison Osobně se domnívám, že Lilith jako taková vyžaduje osobní přístup astrologa, i kdyby tím přístupem mělo být její ignorování. Máme snahu se domnívat, že existuje pouze jedna Lilith (či jeden pohled na Lilith), jenomže již v démonologii si nelze nepovšimnout mnoho vrstev různorodých mýtů o Lilith. Proto máme v astrologii na výběr ze dvou bodů. V dnešní moderní době je velice jednoduché uchopit téma Lilith feministicky anebo ryze démonicky, on rozdíl až tolik velký co do základu nebývá. Jedná se o téma umožňující subjektivní pohled, ten můj vychází z magické transformace a démonologie.  Onen subjektivní přístup začíná v momentě, kdy se astrolog má rozhodnout, zda ve svojí astrologické praxi použije skutečný bod Lilith anebo střední, tedy korigovaný bod, protože Měsíc se nepohybuje přesně elipse, jak předpokládá střední Lilith (rozdíl může být i 5 stupňů). Střední se označuje jako Mean a skutečná jako True. Běžnější se používání Mean Lilith, což kolegy považující Lil

PONDĚLNÍČEK O Uranovi, enochiáně a jasnozřivosti (2/24)

Uran v domech. Zaujal mě v jedné astrologicke skupině dotaz na přechod Urana 1. domem. Jedná se o nesmírně zajímavé téma i v mé osobní rovině.  Právě, když mi Uran dosedl na ascendent, začala jsem pracovat s enochianskými voláními úplně jinak. Vždy jsem věděla, že mi enochiana dělá dobře, ale to bylo takové spíše pocitové, špatně se to vysvětlovalo. V ten moment mi bylo jasné, co si s ní počít a jak. (Toto je na enochianě nejhorší, neb neumíme přesně definovat povahu bytostí, které přijdou, ani přesně neumíme popsat její účinky a nemáme ani jistotu stran rituální stránky věci, neb Dee a Kelly vypracovali systém, který je odpraktikován pouze částečně. Osobní přístup vyžaduje několik opakování a také přestávky v aplikaci, takže se jedná o magii, již lze porozumět až po létech praktikování.)  Samozřejmě, vzhledem k tématu je potřeba se podívat i na dobu, kdy mi Uran procházel 12. domem. On se neocitne na ascendentu jen tak, nějak fungoval i předtím.  Jeho konjunkce s nativní