Přeskočit na hlavní obsah

O loajalitě k magickému záměru


Jestliže chceme pomocí magie si sáhnout na něco většího, opravdového s potenciálem transformovat běžnou realitu, a přitom všem se stát sami sebou, je potřeba mít nejenom jasně daný magický záměr, ale především, nehledět na nic, a tomu záměru být naprosto loajální. Jinak nikdy nedosáhneme ničeho. 

Loajalita bylo a je slovem používaným pro velké záměry, a protože zní sakra dobře.  Navzdory tomu, že mnozí moderní manageři jeho význam tak docela neumí, nadužívá se ve smyslu připomínajícím spíše vynucený absolutismus pro podporu něčího ega, nežli schopnost stát čestně za přesvědčením, majícím velký význam, ať již jde o cokoli. 

Loajalita totiž znamená, že v tom jedinec není tak docela sám.... Můžeme být nevím jak velcí individualisté, ale jednoho dne dojde k tomu, že více či méně překvapivě  pod tíhou okolností najednou přestávají platit hranice, do kterých jsme se uzavřeli. Protože jasný magický záměr, ať si jej přesně formulujeme nebo jej jenom citem poznáme, si začne realitu pomalu ale jistě přizpůsobovat tak, aby mohl do ní proniknout.

Doposud jsem se tak docela nestavěla k magickému záměru jako k živé entitě, tou pochopitelně není, dokud se shodou okolností živá entita sama o sobě magickým záměrem nestane. Právě v takových případech se mágovi do ryze individualistických tendencí (co si budeme, tíhneme k tomu všichni) začne proplétat něco jiného. 

Každý tak nějak předpokládá, že základem jakéhokoli silného vztahu jsou emoce. To je pravda, jenomže emoce umí být naprosto bezbřehé, umí drtit, zavalovat, umí vyprchávat a kdo je hodně emotivní, umí procítit v jedné emoci všechny tyto tendence najednou. Protože emoce, zejména na povrchu, vyznačují se vysokou variabilitou díky jisté tendenci býti nestálými. Do emoce dokonce je schopen zamíchat se jistý logický úsudek: co je pro jejího nositele výhodnější, tam se přelije (tzv. syndrom širokého srdce).  

Bez loajality je jakákoli emoce pouhým platonickým gestem uvíznutým na mělčině majícím na dosah zkázu a zklamání. Pokud existuje něco, co dává věcem hluboký význam z pohledu jednotlivce, je to loajalita vázaná na čest a osobní přesvědčení.  Bez ní není jednotlivec schopen stát ani sám za sebou, natož za živým záměrem. Neb prvků je potřeba časem promíchat více.    

Magický  záměr vyžaduje rozhodnost i ve chvílích, kdy to nevypadá dobře, kdy pochybnosti zmítají vším. Protože právě ony mají veliký potenciál zničit vůli a něco úžasného se možná nenávratně vytratí.... a dosti pravděpodobně napořád. Protože magický záměr je vážnou záležitostí, nic jiného, nežli rozhodnost, loajalitu ani nepřipouští. Bez pevného emočního základu procházejícího skrze hlubiny různých sfér vlastně ani není za čím si stát....


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Lilith z pohledu astrologického

The matter is a prison Osobně se domnívám, že Lilith jako taková vyžaduje osobní přístup astrologa, i kdyby tím přístupem mělo být její ignorování. Máme snahu se domnívat, že existuje pouze jedna Lilith (či jeden pohled na Lilith), jenomže již v démonologii si nelze nepovšimnout mnoho vrstev různorodých mýtů o Lilith. Proto máme v astrologii na výběr ze dvou bodů. V dnešní moderní době je velice jednoduché uchopit téma Lilith feministicky anebo ryze démonicky, on rozdíl až tolik velký co do základu nebývá. Jedná se o téma umožňující subjektivní pohled, ten můj vychází z magické transformace a démonologie.  Onen subjektivní přístup začíná v momentě, kdy se astrolog má rozhodnout, zda ve svojí astrologické praxi použije skutečný bod Lilith anebo střední, tedy korigovaný bod, protože Měsíc se nepohybuje přesně elipse, jak předpokládá střední Lilith (rozdíl může být i 5 stupňů). Střední se označuje jako Mean a skutečná jako True. Běžnější se používání Mean Lilith, což kolegy považující Lil

PONDĚLNÍČEK O Uranovi, enochiáně a jasnozřivosti (2/24)

Uran v domech. Zaujal mě v jedné astrologicke skupině dotaz na přechod Urana 1. domem. Jedná se o nesmírně zajímavé téma i v mé osobní rovině.  Právě, když mi Uran dosedl na ascendent, začala jsem pracovat s enochianskými voláními úplně jinak. Vždy jsem věděla, že mi enochiana dělá dobře, ale to bylo takové spíše pocitové, špatně se to vysvětlovalo. V ten moment mi bylo jasné, co si s ní počít a jak. (Toto je na enochianě nejhorší, neb neumíme přesně definovat povahu bytostí, které přijdou, ani přesně neumíme popsat její účinky a nemáme ani jistotu stran rituální stránky věci, neb Dee a Kelly vypracovali systém, který je odpraktikován pouze částečně. Osobní přístup vyžaduje několik opakování a také přestávky v aplikaci, takže se jedná o magii, již lze porozumět až po létech praktikování.)  Samozřejmě, vzhledem k tématu je potřeba se podívat i na dobu, kdy mi Uran procházel 12. domem. On se neocitne na ascendentu jen tak, nějak fungoval i předtím.  Jeho konjunkce s nativní

Poznámky k Martovi

Co si představím, když slyším slovo Mars? Oheň a energie prorážejícího archetypoveho obrazu mužnosti. Sily, které nás nutí jednat či konat. Ona touha mnohdy nutkavá udělat něco.... nesedět jen tak se založenými rukami....něco dělat, nenechat věci jenom tak být. Problém nastává, když tuto sílu začneme realizovat a nemáme pořádně nabito.  Mars může být skvělým válečníkem, jemuž nechybí taktika a dělá vše na vysoké úrovni. Ale také to může být pouze pouliční rváč s vybitými zuby, natrženou slezinou sedící na nemocničním lůžku v poutech.  Právě pozice Marta v horoskopu a jeho vztah k ostatním planetám napoví, zda budeme se bezhlavě vrhat do dobrodružství, hádek, střetů, potom, když nemáme bystrého Merkura schopného podchytit nenadále zvraty a v tom rychle vše řídit, jsme jako běsnící Áres, jemuž padneme za oběť i my sami.  Mars nás umí podržet anebo vrhnout do propasti, na jejímž dně se dolámaní budeme bezmocně plácat, dokud nenapadne jej konečně konstruktivní čin. Skrze tuto planetu dostá