Přeskočit na hlavní obsah

O "vděčnosti"



Stává se, že vděčnost bývá více vyžadována, aniž by ke člověku sama přišla. Tento příspěvek je určen všem nevděčným parchantům, kteří  ne a ne ocenit, kolik energie jím věnuje ona skvělá osoba, zahrnující je svojí přízní, pozorností, spoustou nevyžádaných informací a která se cítí ukřivděna, když místo toho, abyste hlasitě žasli nad její genialitou, dokonalosti a do třetího následujícího života jí byli vděční za moudra, bez nichž byste  se z pout dosavadní reinkarnace nevyprostili, s ní jenom normálně mluvíte.


Proč to nepřiznat, jsem nevděčný parchant, který výše popsanou snahu  považuje za manipulaci a protože mám tendence nepodsouvat manipulaci ihned každému, vycházím zpočátku z premisy, že takový jedinec pouze zahájil seriózní výměnu názorů. Pravda, tento předpoklad bývá zdrojem pozdějších nedorozumění, kdy obětavá osoba na mně mrhá svým pravzácným časem, jenom aby později zjistila, jak jsem totálně plytká, blbá a marná, když ji nedoceňuji a neberu to, co mi říká, čistě a upřímně. Dokonce v prozření dospívá k poznání, že mám tendenci ze všeho si i cynicky utahovat. V tomto bodě, jsem se velice zamyslela, když mi takovou výtku udělil charismatický muž, vyznačující se jinak špetkou nestability mající základ zřejmě v jeho zhrzeném géniovi. Jsem přesvědčena, že část mé duše má zvrácený smysl pro humor a ten nabíhá již v okamžiku, kdy vědomí si ještě říká, že jde o seriózní výměnu informací.  

Často k rozhodnému zvratu dochází, aniž bych si uvědomila, že dotyčného jedince se něco dotýká, protože nedostává toho, čeho by sám chtěl. Ale tak již to bývá s osobami, které se ke mně nahrnou ve velkém stylu, samy mi něco poskytuji, ač je o to  nežádám a nakonec odjedou s velice hlasitě významným prásknutím dveří. Popravdě nikdy jsem u těchto dramatických zvratů nedospěla k poznání, oč dotyčnému šlo, jen vím, že jsem neskočila na jeho manipulaci.

Nerada bych vzbuzovala dojem, že se takto chovají jenom muži. Ony to umějí i ženy, jenom mají více trpělivosti a jejich snaha manipulovat není tolik výrazná, ovšem možná o to nebezpečnější.
Přesto toto jednání vykazuje shodné znaky.

Manipulátorka si dělá jistou značku exkluzivity a snaží se vás udržet v poznání, že bez ní jste absolutně ztracení. A vše, co se vám daří, máte jenom díky ní, protože její veliká moc se vztahuje pochopitelně i na vás, neb vás zahrnuje svojí přízní. A kdo by si nepřál v té přízní zůstat :)  Setkala jsem se takto s dámou, která se ve mně snažila vzbudit přesvědčení, že mé sny jsou její a jenom já je vidím, a co navíc, já o těch snech i zde drze bloguji, aniž bych si uvědomovala, že já jí vykrádám sny, které mi nesdělila. Ano jsem nesmírně drzý spratek, číst si cizí sny. Slušný člověk vážně neví, jak se tomu ubránit.

Dobrou taktikou je i pokusit se oběť manipulace ukecat, že právě manipulátorka vidí její ohrožení, a to nesmírně veliké. No řekněte, kdo by se takové jasnovidky dobrovolně zbavoval? Jde o promyšlenou manipulaci těžící z pověrčivosti a strachu. Pokud jde o to vzbuzovat pozornost, je tato taktika hodně profláknutá.

Se ženami je ta potíž, že mají tendence hystericky pištět, když jím dojde, neskočila potvora/parchant na to. Nedejbože, má mně na háku. Často mívají pocit výjimečnosti a daru, za který bychom se jím měli klanět, ale my nevděčníci ještě ohrnujeme nos. Vždy si říkám, že osoby s tak výjimečnými dary se na světě nemohou ztratit a v podstatě si vystačí i bez mé interakce.

Pánové jsou plémě jinak vynalézavé, pokud jde o manipulaci. Velice dobrá je pozice moudrého zkušeného muže, který tak slabou ženu musí vést, aby naplnila svůj osud, prožila život šťastná v paprscích jeho hřejivo mrazivé pozornosti. Ohledně evaluace jsou nesmírně nápadití. Pedagogické fakulty by mohly z jejich stylu něco převzít do své teoretické matérie. I kdyby žena měla profesuru,   pořád toho umí dost málo a je za hodno ji dovzdělat. Vždy mně fascinuje jejich předpoklad, že je povinností žačky převzít jejich cenné učení. Pochopitelně nekriticky. Nějak jím vadí, když ona začne myslet bez jejich asistence...

Takže milí nevděční parchanti, berte nožky na ramena a utíkejte hodně daleko, pokud vás někdo začne přesvědčovat o vlastní výjimečnosti, vykládat vám o nesmírné cennosti toho, co vám říká, začne vás ujišťovat o bezmezné upřímnosti. Protože přesně tato slova jsou předzvěstí nastávajících problémů. Pavouk začíná tkát pavučinu a manipulovat vás jako svojí potravu do spíže.

Manipulace je způsob jednání, na které jsou manipulátoři zvyklí a nic jiného ani neumí. Šance, že jím ukážete fair jednání, nestojí za řeč. Určitě jsou z oblasti psychologie dobré studie tohoto fenoménu, já jen popisuji vlastní zkušenost.

Krize v komunikaci s manipulátorem se projevuje ve formě jeho výčitek, zpravidla poté, co vám ukáže svojí milou tvář, udělá něco hezkého.  Najde si sebemenší záminku k výčitce a obvykle opomene slovní spojení, vadí mi, že... Ale rovnou vybafne na vás, co jste si to vlastně dovolili... a obviní vás div ne jménem republiky. Manipulátoři v procesu manipulace jsou vším, jenom ne suchary. Po nečekané výčitce aktuálního prohřešku se najede na minulost. Páni, to zíráte, jaké z vašeho pohledu maličkosti, jsou megapodstatné. Pravda, dobrý manipulátor neopomene vznést myšlenku, že od počátku věděl, že to s vámi nikam nepovede, dokonce mohl mít v tomto směru vnuknutí, znamení, něco jej varovalo! A on dobrák se přesto rozhodl vám dát šanci a co vy, nevděčný parchant jste provedli... no přestrašné!  Jistě, jde o to, vzbudit pocit viny, ublížit a potom, až začnete vysvětlovat, vás milostivě vzít na milost a po poskytnutém poučení vzít zpět do své hřejivé náruče, neb manipulátor vás potřebuje více, než vy jeho.
Doporučuji již v době servírování výčitek si připravit plán k úniku. Jakákoli diskuse, sebeobhajoba či omluva nemá cenu. Pokud jste v podobných praktikách nenašli masochistické zalíbení, zdrhejte.

Manipulátor v rauschi, očekávaje vaše zdrcení, pláč, litování, může navrhnout i konec jakékoli přízně, kontaktu, vztahu... Zde prosím děkujte Bohům, Osudu, Vesmíru, za tak úžasnou příležitost k vyklizení pozice. A klidně jej nechte, ať toto provede sám. To se potom později těžko bere zpět. Lépe se chodí potom s tím vezmi mně zpět, ale pokud se vám dostane požehnání, že vás sám vyhodí,  bude se těžce vracet. Spíše se spolehne, že sami přijdete. V této situaci se  projevíte v plné míře jako nevděčný panchart, který měl tu drzost se nechat vyhodit a ještě drzeji nepřilézt zpět!
Ale za ten klid potom, se být nevděčným parchantem vážně hodí :)
 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Spálené planety

Spálená planeta (od 0,15 až 4 stupně od Slunce) sice znamená, že zrozenec má sklony k jednání, myšlení či vnímání pod vlivem jejího poškození, ale také má šanci z jejího popela povstat jako Fénix. Ačkoli podle zaužívané interpretace by taková planeta měla stabilně zrozenci podkopávat nohy. Tento příspěvek si dovoluji napsat, protože jsem v praxi u různých zrozenců měla možnost nalézt způsob, jak využít přednosti této pozice a narovnat její handicapy. Pravda, není to pouze otázkou jednoho rozboru horoskopu, ale být nápomocen i při různých situacích natolik, aby si zrozenec tyto věci uvědomoval a vytvořil si návyk na trochu jiný model chování.   Chci svým příspěvkem připomenout, že spálené planety nemůžeme brát jako známku neměnné idiocie v jisté oblasti, nýbrž je vhodnější k nim přistupovat jako k jistému omezení, které může umožnit trochu jiný pohled, a s nímž lze pracovat.  Spálená Venuše Se spálenou Venuši se lze jen stěží vyhnout ohromným citovým zklamáním.  Subjektivně taková situa

Lilith z pohledu astrologického

The matter is a prison Osobně se domnívám, že Lilith jako taková vyžaduje osobní přístup astrologa, i kdyby tím přístupem mělo být její ignorování. Máme snahu se domnívat, že existuje pouze jedna Lilith (či jeden pohled na Lilith), jenomže již v démonologii si nelze nepovšimnout mnoho vrstev různorodých mýtů o Lilith. Proto máme v astrologii na výběr ze dvou bodů. V dnešní moderní době je velice jednoduché uchopit téma Lilith feministicky anebo ryze démonicky, on rozdíl až tolik velký co do základu nebývá. Jedná se o téma umožňující subjektivní pohled, ten můj vychází z magické transformace a démonologie.  Onen subjektivní přístup začíná v momentě, kdy se astrolog má rozhodnout, zda ve svojí astrologické praxi použije skutečný bod Lilith anebo střední, tedy korigovaný bod, protože Měsíc se nepohybuje přesně elipse, jak předpokládá střední Lilith (rozdíl může být i 5 stupňů). Střední se označuje jako Mean a skutečná jako True. Běžnější se používání Mean Lilith, což kolegy považující Lil

PONDĚLNÍČEK O Uranovi, enochiáně a jasnozřivosti (2/24)

Uran v domech. Zaujal mě v jedné astrologicke skupině dotaz na přechod Urana 1. domem. Jedná se o nesmírně zajímavé téma i v mé osobní rovině.  Právě, když mi Uran dosedl na ascendent, začala jsem pracovat s enochianskými voláními úplně jinak. Vždy jsem věděla, že mi enochiana dělá dobře, ale to bylo takové spíše pocitové, špatně se to vysvětlovalo. V ten moment mi bylo jasné, co si s ní počít a jak. (Toto je na enochianě nejhorší, neb neumíme přesně definovat povahu bytostí, které přijdou, ani přesně neumíme popsat její účinky a nemáme ani jistotu stran rituální stránky věci, neb Dee a Kelly vypracovali systém, který je odpraktikován pouze částečně. Osobní přístup vyžaduje několik opakování a také přestávky v aplikaci, takže se jedná o magii, již lze porozumět až po létech praktikování.)  Samozřejmě, vzhledem k tématu je potřeba se podívat i na dobu, kdy mi Uran procházel 12. domem. On se neocitne na ascendentu jen tak, nějak fungoval i předtím.  Jeho konjunkce s nativní