Přeskočit na hlavní obsah

O magii pro PONDĚLNÍČEK


V dávných dobách lidé magii potřebovali poněkud více, nežli dnes, neb mnohého lze dosáhnout díky vyspělé technice anebo pomocí různých technik a přístupů psychologie. V podstatě lidé dnes magii nepotřebují. K životu ji doslova potřebuje pouze několik individualit mající silně introvertní manýry, které se časem ještě prohlubují. Jsou také lidé, kteří pojmou nápad dělat magii, zvolí to, co jím sedne
a potom se z ní stává součást jejich života. 

Často mi lidé kladou otázku, a to magií řešíš všechno?

No a já mám chuť odpovědět, ale obvykle se udržím a zamumlám něco velmi abstraktního: a to chodíš vždy po dvou nohách? Proč třeba dneska nechceš strávit den skákaním na jedné? Není to plýtvání používat najednou obě?

Kdysi dávno, v dobách, kdy jsem si začínala mnohé uvědomovat, a kdy Madame  Magie přecházela u mně z opatrného klepání na okno  k hlavnímu vchodu, jsem potkala zajímavou ženu. V té době měla svojí duši propletenou s jednou entitou pod vlivem Pluta. Jelikož Česko je země velmi citlivých ale také velmi pověrčivých lidí děsích se div ne vlastního stínu, dostávala i nabídky, že ji toho zbaví. Exorcistické sklony jsou výsledkem takové mentality. Protože nikomu nedošlo, že něco, co přilne k duši, nelze jen tak odoperovat.   

Když lidé začínají s magií, dovídají se, že budou muset nejenom přečíst, ale nastudovat tuny knih. Ano, je to pravda, ale.... Také se dovídají,  že budou muset hodně nadrilovat techniky. Ano, je to pravda, ale...

Knihy lze načíst kdykoli, techniky nadrilovat také, jenomže jestliže chybí ono něco, tak ani tuny knih ani techniky to nedodají. Atak magie bude jen něčím navíc k životu přímo nepotřebným navíc, protože problémy umíme řešit jinak. 

Dělat runovou magii, tak několik let strávíte tím, že čtete o runách různé věci, praktikujete runy různě, mimo tělo, na tělu, v těle.... Strávíte několik let tím, že runa za runou se valí... Máte pocit, že kam se podíváte, tam je runa. Mluvíte o runách.... prostě runa, runa a zase runa ....... a aby toho nebylo málo, runa.  Shluk run....

Zní to jako nuda, pokud si člověk neuvědomí, že magie je vášeň, životní energie, že poté, co něco uděláte, začínáte vnímat zase jiný odstín světa. Je to o intenzitě, která praxi stoupá a nalezení rovnováhy mezi tím vším, co studujete, praktikujete a jak na Vás život valí různé věci, nalézat způsob, jak se ta každá runa proplete s Vaším životem. Pokud ne, musí to být opravdu dril a obdivuji každého, kdo to snese, neb to vyžaduje přímo armádní disciplínu.

Magický rituál, jeho základ není v pompéznosti, to jsem si uvědomila při jednom večerním hovoru... Mi to ani nikdy nepřišlo, neb nemívám tendence provádět magii pompézně, spíše začnu opatrně a potom se to hezky rozjede samo. Proudy energie, které člověk vyvolá v sobě a kolem sebe často splývají do velmi silného výsledku.... a je jenom na nás, zda si užijeme tu chvíli a potom se vrátíme jen k rutině, anebo něco z toho se stane součástí našeho života. 

Často bývá magie přirovnávána k divadlu, člověk si navleče nějaký kostým, naučí se nějaký text, opatří si rekvizity a jede.... Toto pojetí mi je hodně cizí, protože jak asi čtenář vycítil již, pro mně je magie velkým tancem energií, které se vydolují z vlastního nitra a na ně navazuje něco z okolí. 

Nemám kostým pro magické rituály. Dopracovala jsem se časem k nějakým magickým pomůckám, ale v tomto směru, jsem začala velmi opatrně.     

Hůlka symbolizuje vůli mága, je v ní energie ohně. Když ji člověk dlouhodobě používá, krásně padne do ruky. Má energii svého člověka, při každém pohybu se něco děje. Je úžasným nástrojem při přístupu velmi osobním. Mám hůlku zvlášť na Khem a zvlášť na severskou magii, nějakou dobu jsem takto fungovala. Až letos jsem získala na míru vyrobenou hůlku, která v sobě má kus mně. Souznim s každým jejím tahem. Je podobná jako já, není potřeba ji vyčleňovat, je mojí prodlouženou rukou ve všem, kde potřeba je Vůli působit na změnu čehokoli. 

Kameny jsou mi také velmi blízké. Pro účely runové magie mi přijdou lepší ty, na které člověk narazil někde na svých cestách. Mívám kameny z různých míst, protože každé místo má trochu něco do sebe a krásně se v nich uchovává energie. S magií si z kamenů umíte rituálně udělat jistý zásobnik energie. Můžete tak stvrdit i jistou manifestaci, ke které se odhodláte či odvážite. 

Závěrem se vrátím k té tuně materiálů a drilování. Pokud člověk objeví v sobě vášeň pro magii, umí si takto zdánlivě nudné a rutinní činnosti provést tak, že zažívá něco neopakovatelného pokaždé.... jestli je magii nějaká ta hra vlastní, nejde o divadlo scénaristické či scénické, ale energické.... a je jen na každém, zda umí zachytit vítr a zároveň nechat vítr svobodně plynout....       

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Lilith z pohledu astrologického

The matter is a prison Osobně se domnívám, že Lilith jako taková vyžaduje osobní přístup astrologa, i kdyby tím přístupem mělo být její ignorování. Máme snahu se domnívat, že existuje pouze jedna Lilith (či jeden pohled na Lilith), jenomže již v démonologii si nelze nepovšimnout mnoho vrstev různorodých mýtů o Lilith. Proto máme v astrologii na výběr ze dvou bodů. V dnešní moderní době je velice jednoduché uchopit téma Lilith feministicky anebo ryze démonicky, on rozdíl až tolik velký co do základu nebývá. Jedná se o téma umožňující subjektivní pohled, ten můj vychází z magické transformace a démonologie.  Onen subjektivní přístup začíná v momentě, kdy se astrolog má rozhodnout, zda ve svojí astrologické praxi použije skutečný bod Lilith anebo střední, tedy korigovaný bod, protože Měsíc se nepohybuje přesně elipse, jak předpokládá střední Lilith (rozdíl může být i 5 stupňů). Střední se označuje jako Mean a skutečná jako True. Běžnější se používání Mean Lilith, což kolegy považující Lil

PONDĚLNÍČEK O Uranovi, enochiáně a jasnozřivosti (2/24)

Uran v domech. Zaujal mě v jedné astrologicke skupině dotaz na přechod Urana 1. domem. Jedná se o nesmírně zajímavé téma i v mé osobní rovině.  Právě, když mi Uran dosedl na ascendent, začala jsem pracovat s enochianskými voláními úplně jinak. Vždy jsem věděla, že mi enochiana dělá dobře, ale to bylo takové spíše pocitové, špatně se to vysvětlovalo. V ten moment mi bylo jasné, co si s ní počít a jak. (Toto je na enochianě nejhorší, neb neumíme přesně definovat povahu bytostí, které přijdou, ani přesně neumíme popsat její účinky a nemáme ani jistotu stran rituální stránky věci, neb Dee a Kelly vypracovali systém, který je odpraktikován pouze částečně. Osobní přístup vyžaduje několik opakování a také přestávky v aplikaci, takže se jedná o magii, již lze porozumět až po létech praktikování.)  Samozřejmě, vzhledem k tématu je potřeba se podívat i na dobu, kdy mi Uran procházel 12. domem. On se neocitne na ascendentu jen tak, nějak fungoval i předtím.  Jeho konjunkce s nativní

Poznámky k Martovi

Co si představím, když slyším slovo Mars? Oheň a energie prorážejícího archetypoveho obrazu mužnosti. Sily, které nás nutí jednat či konat. Ona touha mnohdy nutkavá udělat něco.... nesedět jen tak se založenými rukami....něco dělat, nenechat věci jenom tak být. Problém nastává, když tuto sílu začneme realizovat a nemáme pořádně nabito.  Mars může být skvělým válečníkem, jemuž nechybí taktika a dělá vše na vysoké úrovni. Ale také to může být pouze pouliční rváč s vybitými zuby, natrženou slezinou sedící na nemocničním lůžku v poutech.  Právě pozice Marta v horoskopu a jeho vztah k ostatním planetám napoví, zda budeme se bezhlavě vrhat do dobrodružství, hádek, střetů, potom, když nemáme bystrého Merkura schopného podchytit nenadále zvraty a v tom rychle vše řídit, jsme jako běsnící Áres, jemuž padneme za oběť i my sami.  Mars nás umí podržet anebo vrhnout do propasti, na jejímž dně se dolámaní budeme bezmocně plácat, dokud nenapadne jej konečně konstruktivní čin. Skrze tuto planetu dostá