Přeskočit na hlavní obsah

Náhoda neexistuje


První věc, na kterou si bude muset adept magie zvyknout je skutečnost, že náhoda neexistuje. Ne pro nás. To, co si lidé mohou dovolit označit za náhodu, pro nás jednoduše možné není. Vše má svůj smysl, jen z pohledu lineárního vnímání času, to žádný logický smysl nedává.

Ona logika zde ale je. Pokud bude k sobě čtenář upřímný, zjistí, že k něčemu, co teď dělá, čím se zabývá, byl nějakým způsobem veden již předtím. A pokud nepochopí to včas, zadělá si na nepříjemné vedlejší účinky, protože energie, které by měly být nasměřovány určitým směrem, se marně rozprsknou do okolí. Tedy zadělá si na ně každý, protože zpočátku hodně věcem, zejména těm, které máme přímo před očima, nevěnujeme až takovou pozornost.

Podobné přitahuje podobné. Jedna ze zákonitosti, která funguje. Osobně se mi tato zákonitost osvědčila i po létech. Zejména velmi zajímavé bylo, když se mně Universum pokoušelo upozornit na mojí latentní podstatu, která má pro okultismus dost velký význam a kterou jsem si uvědomila po hodně dlouhé době. Holt byla dobře ukrytá, než jsem ji vydolovala dobře skrytou za nánosy všeho možného. Nejdříve jsem na své cestě potkala osoby, které se podobným věcem věnovaly poměrně zvláštním způsobem, kdy takové vlastnosti adorovaly a vytvořily jím fanklub. Brala jsem to jako zvláštnost, kterou jsem těm dobrým lidem přála, ale nikterak jsem neměla pocit, že to má něco společného se mnou. Následně jsem potkala osobu, která této podstaty si byla u sebe dobře vědoma a činila aktivní kroky k tomu, aby si jí rozvinula. Klidně jsem ji tu a tam pomohla, aby měla lepší podmínky, vyslechla si od ní na oplátku stran této podstaty spoustu věcí, dnes je hodnotím jako prakticky užitečné, .... a dospěla k závěru, že toto opravdu není můj šálek kávy.
Následně jsem potkala jinou osobu, která měla taktéž tuto podstatu, byla si ji velmi dobře vědoma a její rozvíjení po chvilce váhání začala provádět na velmi profesionální úrovni. Vůbec mi nepřišlo zvláštní, že již druhá osoba, která tuto svojí podstatu aktivně rozvíjí, vnímá mnohé věci velmi podobně jako já, ani mně neudivilo, že rozumím všemu, co říká. Když jsem se podobné věci pokoušela sdílet s okultisty majícími jinou podstatu, kam jsem řadila i sebe, taktéž mi vůbec nepřišlo divné, že oni mi nerozumí, ani když je seznámím byť jen pomyslným vrcholem ledovce, protože něco takového sami nezažili, ani to nepovažují za pravděpodobné. Přesto jsem byla několik dalších let přesvědčena o tom, že mám stejnou podstatu jako oni. Jen některé věci vnímám jinak.
S tímto svým přehlížením toho, co bylo latentním, jsem žila blaze a naučila se spoustě věcí. Až nastalo něco, co jsem vůbec neuměla ovlivnit a měla jsem pocit, že se vezu jako namydlená. Nicméně nebyl důvod k panice, neb poměrně komplikovaným způsobem jsem se dostávala z potíží ven.
Až jednoho krásného dne jsem si opatrně připustila po jednom velmi zajímavém meditačním zážitku, že je potřeba začít pracovat i s tímto latentním, které možná nemám. Započala jsem a nestačila jsem se divit. Ono se to samo začalo hezky a docela rychle vyloupávat.

Konat ve správný okamžik. Tak nějak by se dala definovat další se zákonitostí. Často se k něčemu neumíme rozhoupat a nějak ne a ne si poradit. Adept by měl umět akceptovat, že taková záležitost potřebuje ten správný čas, aby šíp trefil terč přímo doprostřed. Jednoduše okamžik, kdy to jde. Cílem je nenechat se vyprovokovat lidmi kolem, situací, aby člověk něco násilím lámal, ale počkat si, až  to půjde samo. Naučit se,  že teď a nikdy jindy je potřeba konat, protože najednou to jde. Pozná se toto jako vnuknutí a při jeho realizaci překážky najednou mizí. Vše jde samo.
Podobným způsobem se dá stihnout hodně věcí a nějak nelámat si hlavu ničím, ono to samo začne nabíhat. Člověk je sám najednou nucen konat a nic nezadrhává se. Jakmile se člověk cítí ohrožený, mám pocit, že toto naběhává samo.

Efekt motýlích křídel. Jistě čtenář již slyšel o tom, že i drobná změna může sebou přinést velice zajímavé výsledky. Lidé příliš často bývají zasekáni pocity, že něco nemá smysl, že je to k ničemu. Předem se vzdávají. Přitom nevědí, že stačí jen tak málo. Jednoduše začít a posléze vytrvat a poté po nějaké době je člověk někde jinde. Platí jak na osobní růst, tak na práci, vztahy s jinými lidmi a pod... Nakonec podle některých teorií efekt motýlích křídel dokáže rozpoutat i tornádo. Toto potvrdit neumím, ale dobře vím, že k velkým posunům vede malá změna.

Vše má nějaký smysl. Jak často se čtenář při své okultní praxi ptá "proč?", či "za co?"? Nastávají situace, které nám smysl vůbec nedávají a neumíme pochopit, jak jsme se do nich mohli dostat. Jakoby se Univerzum rozhodlo, že čím větší paradox, tím kvalitnější výcvik. Některé situace jsou takového charakteru, že nejde z nich ven, ani souznít s nimi, ani podlézt, ani vylézt. Jenomže vše jednou končí, neb vše lze transformovat. Pokud transformaci provede člověk dobře a energie se vyrovnají, místo absurdity nastupuje poznání, k čemu to vše vlastně bylo užitečné. Nakonec vše se spojí a my poznáme, že součásti životní cesty bylo i něco, co je nesmírně užitečné.


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Spálené planety

Spálená planeta (od 0,15 až 4 stupně od Slunce) sice znamená, že zrozenec má sklony k jednání, myšlení či vnímání pod vlivem jejího poškození, ale také má šanci z jejího popela povstat jako Fénix. Ačkoli podle zaužívané interpretace by taková planeta měla stabilně zrozenci podkopávat nohy. Tento příspěvek si dovoluji napsat, protože jsem v praxi u různých zrozenců měla možnost nalézt způsob, jak využít přednosti této pozice a narovnat její handicapy. Pravda, není to pouze otázkou jednoho rozboru horoskopu, ale být nápomocen i při různých situacích natolik, aby si zrozenec tyto věci uvědomoval a vytvořil si návyk na trochu jiný model chování.   Chci svým příspěvkem připomenout, že spálené planety nemůžeme brát jako známku neměnné idiocie v jisté oblasti, nýbrž je vhodnější k nim přistupovat jako k jistému omezení, které může umožnit trochu jiný pohled, a s nímž lze pracovat.  Spálená Venuše Se spálenou Venuši se lze jen stěží vyhnout ohromným citovým zklamáním.  Subjektivně taková situa

Lilith z pohledu astrologického

The matter is a prison Osobně se domnívám, že Lilith jako taková vyžaduje osobní přístup astrologa, i kdyby tím přístupem mělo být její ignorování. Máme snahu se domnívat, že existuje pouze jedna Lilith (či jeden pohled na Lilith), jenomže již v démonologii si nelze nepovšimnout mnoho vrstev různorodých mýtů o Lilith. Proto máme v astrologii na výběr ze dvou bodů. V dnešní moderní době je velice jednoduché uchopit téma Lilith feministicky anebo ryze démonicky, on rozdíl až tolik velký co do základu nebývá. Jedná se o téma umožňující subjektivní pohled, ten můj vychází z magické transformace a démonologie.  Onen subjektivní přístup začíná v momentě, kdy se astrolog má rozhodnout, zda ve svojí astrologické praxi použije skutečný bod Lilith anebo střední, tedy korigovaný bod, protože Měsíc se nepohybuje přesně elipse, jak předpokládá střední Lilith (rozdíl může být i 5 stupňů). Střední se označuje jako Mean a skutečná jako True. Běžnější se používání Mean Lilith, což kolegy považující Lil

PONDĚLNÍČEK O Uranovi, enochiáně a jasnozřivosti (2/24)

Uran v domech. Zaujal mě v jedné astrologicke skupině dotaz na přechod Urana 1. domem. Jedná se o nesmírně zajímavé téma i v mé osobní rovině.  Právě, když mi Uran dosedl na ascendent, začala jsem pracovat s enochianskými voláními úplně jinak. Vždy jsem věděla, že mi enochiana dělá dobře, ale to bylo takové spíše pocitové, špatně se to vysvětlovalo. V ten moment mi bylo jasné, co si s ní počít a jak. (Toto je na enochianě nejhorší, neb neumíme přesně definovat povahu bytostí, které přijdou, ani přesně neumíme popsat její účinky a nemáme ani jistotu stran rituální stránky věci, neb Dee a Kelly vypracovali systém, který je odpraktikován pouze částečně. Osobní přístup vyžaduje několik opakování a také přestávky v aplikaci, takže se jedná o magii, již lze porozumět až po létech praktikování.)  Samozřejmě, vzhledem k tématu je potřeba se podívat i na dobu, kdy mi Uran procházel 12. domem. On se neocitne na ascendentu jen tak, nějak fungoval i předtím.  Jeho konjunkce s nativní