překreslená pečeť Agarese, autor: DK |
Jeho Výsost Agares (nebo také Agreas, Agrens) nekontaktoval poprvé mně, ale ukázal se ve snu právě autorovi, který mi k mým příspěvkům o Goetických inteligencích překresluje jejich pečetě. To právě ony jsou klíčem k příslušné inteligenci. V té době jsme s Goetií teprve začínali pracovat a nebylo zřejmé, zda zůstaneme pouze u Paimona, nebo budeme pracovat i s jinými inteligencemi. Vůbec jsme netušili, zda přijde i někdo jiný, pouze z naší práce jsme uměli rozpoznat onu zvláštní atmosféru, kterou tyto bytosti umí navodit, ať je to ve vizích, v manifestacích, a poprvé se taková bytost objevila i ve snech.
Když jsem zaslechla popis snového děje, atmosféry a vyptala se na několik podrobností, byla jsem doma. Z popisu onoho starého, ovšem vstřícně přívětivého muže s impozantním vzhledem a zvláštním jménem, které si necháme pro sebe, alespoň prozatím, svým způsobem probleskla tvář této bytosti tak, jak je zaznamenaná na rytině, kterou jsem ovšem tehdy znala jenom já.
Jak již jsem psala předtím ve svých příspěvcích o Paimonovi a Belialovi, goetické entity skutečně zajímá Pravá Vůle operatéra a dnes upřesňuji, i skutečnost, zda je operatérovi jeho Pravá Vůle známa. Také je zajímá hlavní motiv, vedlejší motivy a kam to vše (práce s nimi) má směrovat, a to i přímo ve hmotné rovině. Nepřijde nám, že by si tyto bytosti hrály na to, že pouze duchovní cíle jsou pro spolupráci s nimi vhodným záměrem. V předchozím příspěvku o nich jsem také zdůraznila, že se jedná o text, jehož čtení vyžaduje jistou znalost Starého zákona. V tomto případě je vhodnou nápovědou Babylonská věž. Je pravdou, že magická práce s ním nás oba přivedla k tomu, že se zajímáme každý o jiný cizí jazyk, který jsme měli v plánu se naučit, ovšem jaksi nebyla nikdy vhodná chvíle. Zdá se, najednou nastala. Nečekáme, že nám démonická inteligence jazyk "nalije" do hlavy, nicméně pokud by se tak stalo, jistě se zmíním někdy později. Prozatím se to jeví být jako běžné metody učení se. (Výrok "dokáže v jediném okamžiku naučit všechny řeči", je má stará oblíbená průpovídka míněná poněkud žertem, neb ani ten těmto bytostem tak docela cizí není.) Výmluvnost je také zajímavou vlastností, zejména, když si uvědomíme, že zde je potřeba koordinace myšlení, artikulace, mimiky a gest. V tomto směru je pořád vždy co vylepšovat.
"Přiměje k běhu ty, kteří stojí klidně, a přivede uprchlíky zpět." Je docela zajímavé rozproudění situace. Když jen čteme tyto věty bez vlivu entity, těžko se překládají. A pochopitelně, protože situace je nastavena trochu jinak u každého, kdo by s touto inteligenci měl v úmyslu operovat. U nás došlo k velmi emotivně vypjatým situacím, kdy nás tato bytost donutila uvědomit si ty nejvyšší priority. Slovo donutil používám, neb nešlo o akci vyžádanou z naší strany, ale čistě o inicitativu té bytosti. Opětovně navodil situaci ve snu, který vzbuzoval dojem reality a až po vyjití z něj si bylo možné uvědomit onu typickou atmosféru. Zase se nejednalo o můj sen, a zajímavé na něm bylo, že i tentokrát se v situaci objevil starý muž, který v tomto snu připomínal hlavou Einsteina.
Když vyšla česká verze Goetie u Vodnáře, objevila se recenze upozorňující na skutečnost, že Agares zemětřesení způsobuje, a nelze očekávat, že jej zastaví. Je to dosti podstatný detail. Byl zde uváděn příklad, kdyby se operatér ocitl někde v oblasti zemětřesení, tak vyvoláním této bytosti se situace zhorší. Ono opravdu text v Goetii nelze brát tak nějak doslovně. Když si uvědomíme, že tyto entity hodně pracují s emocemi, najednou dostává ono zemětřesení i trochu jiný význam. Kdo jej v tomto směru zažije, porozumí tomu velice dobře..., jakož i tomu, že zastavit jej musí docela sám.
Z pohledu popsaných jevů rozumím tomu, že mág zvyklý mít vše pod kontrolou, nechtěje být konfrontován s vlastními emocemi, touhami, obavami, strachy, měl tendence těmto bytostem vymezovat jasně stanovený prostor. Není to pohodlné ani ve snu, jak se to stalo autorovi kreseb, ani ve vizích s manifestací, jak se to stalo mně. Jenomže na straně druhé, jestliže tyto bytosti spoutáme prostorem, omezíme jejich moc magickými nástroji, těžko očekávat, že se jejich potenciál tak nějak projeví. Jistě, měli bychom zcela nesporně velmi zajímavé zážitky, ale magie přeci není jen o tom něco zažít, magie je především o tom, něco změnit.
Zatím jsme dali dohromady práci s třetí goetickou inteligencí a již jsme narazili na druhou, která je schopna opatřit nějaké hodnosti (je jich tam poněkud více). Má být Goetia jistý obchod s mocí v pozemské rovině? V tomto kontextu možná nejednoho napadne otázka, zda je možné, aby tyto bytosti mohly mít vliv na politiku. Osobně se domnívám, ale jde pouze o teorii, která mně napadla při přečtení textu Fratera Achera, Goetic Common sense, že spíše, nežli by operatér přikázal démonovi, jaké budou výsledky voleb, nebo kdo bude prezidentem (třeba operatér :) ) , jde o jistý nadhled nad sociálními vazbami, jejich uvědomování si a třeba i nalezení vlastního způsobu, jak v nich a mimo ně existovat. Dá se tomu pracovně říkat "malá politika". Politika není pojem, který v sobě zahrnuje pouze moc, nebo pouze fungování státu, ale i nastavení si jistých obecných kritérií a přístupů, a zejména v tom posledním spatřujeme docela zajímavý prostor pro to, aby si operatér vyjasnil, jakže vlastně chce na hmotě fungovat. Protože s goetiky lze získat vhled i nadhled a přemýšlet o mnohém úplně jinak.
Komentáře