Přeskočit na hlavní obsah

K projevům osobnosti aneb o mapách Severské duše (II)




Pokusím se v dalším díle o mapách duše (díl I) popsat některé další věci pokud možno s důrazem na praktické zkušenosti, neb různé popisy jsou dostupné a lze je najít i v češtině. Důležité je, aby poznávání Severské duše vedlo k zamyšlení se, jak asi fungujeme, třeba i pro ty, kteří přímo Severskou magii nepraktikují, ale mohou zde nalézt paralely. 

Když mluvíme o složkách duše, ať již z pohledu jungiánského,  jedná se spíše o modely. Kromě pozůstatků mrtvé schránky se nedá říci, že by byla běžně vidět jenom jedna složka. Je to jako mozek, také na jeho modelu lze vidět jeho části, ale samostatně jedna bez druhé nefunguje. Je tedy logické, že každý má všechny tyto části, jen ne všechny se projevují v rovině, která je pro toho či onoho jedince zachytitelná.

Když se podíváte na to, jak o duši píši religionisté, dovíte se, že ono kouskování duše, jak známe třeba v jungiánském modelu, kdysi takto nefungovalo. Spíše nežli model či složky duše (která se až tak přímo mnohdy neřešila), vnímali matérii kdysi jako projevy osobnosti. Je to logické. Hmotné složky se projevují přímo na hmotě, složky mentálního charakteru v mentální rovině, a ty více éterické v rovině astrální, která je velice členitá. Vtip spočívá v tom, umět si to vše nějakým způsobem aktivovat a přiblížit i do hmotného života. 

Předem varuji, že téma nabízí mnohem více otázek, nežli odpovědi, nicméně, při cílené práci si lze dovodit, proč máte právě ty dovednosti, které máte, a v čem spočívají handicapy, a jak na ně.      

Teď to trochu bude vypadat jako kouskování, nebo porcování. Jenomže provádíme to proto, abychom si uvědomili, jak se nám jednoltivé kousky projevují a jak vytvářejí funkční celek. Potom vezmeme do úvahy osobní záležitostí a máme recept, jak se lépe propojit a tím i lépe fungovat.   


Začneme tím jednoduchým. Triádou TĖLO-MYSL-PAMĖŤ.


Podle toho, jak kdo vypadá, zda má charisma, nebo představuje jen něco fádního, poznáme, nakolik má jedinec funkční magický systém. Na těle se totiž síla magie odráží. To nelze napodobit, nelze to dohnat ničím jiným.  Lidé s funkčně nastaveným systémem jsou tak nějak mimo čas. Protože jsem lemplík, jehož ještšě před rokem a půl často užívané slovní spojení představovalo  "fucking Malkuth" hřešíci na to, že dosti toho mi šlo samo, rovnám si vztah k hmotné schránce způsobem sobě vlastním.

Nicméně hmota, její handicapy,  jsou  projevem nesouladu s energickým tělem. Což je nepříjemné, neb si takto zaděláme i na chronická onemocnění. Často důsledek různých kompromisů, šrámů na duši, snaha být někým ideálním tak, jak nás vidí lidé, na nichž nám záleží. Místo toho, abychom si uvědomili, že nám záleží na špatných lidech, pácháme na sobě to, co alibisticky nazýváme, to běh času a působení gravitace. 

Mysl je základem praktikování magie. Vědění, tedy to, co vysoukáme z podvědomí, vědomosti, to, co se naučíme, a psychická odolnost na velmi vysoké úrovni, jsou zakladem pro magii. 

Paměť je vázána na vzpomínky, identifikaci věcí, které se učíme a učení se. Bez paměti není zkušenosti. Bez paměti nevíme, kdo jsme. Nevíme, co svedeme.

Jedná se o běžné složky důležité pro magii. Tělo je lik, v němž stadhy energii rozproudí. Kromě nich mi zkušenosti mé i jiných ukazují potřebu dynamického pohybu. Bez toho nebude lik v pořádku.  Znalost a provádění stadhy či prstové stadhy sice mohou změnit něco málo v energickém obalu, ale na hmotu nestačí. Chce to propojovat se více.

Munnin a Huginn, máte li sympatie pro Ódhinna, ideální s nimi pracovat. Dostaňte je při Hammaru na ramena... a dosti si toho posunete. Dá se s myslí a paměti pochopitelně pracovat i jinak, ale havrani jsou profláknutí. 

Z této části si pamatujte, že jak nelze oddělit mysl a paměť od těla, aniž by šlo o Alzheimera či psychoporuchy, jsou tak nějak více či méně k dispozici ostatní složky. Máme je nějak všichni, jen dokud si je neuvědomíme, nenalezneme je. A dokud je nenalezneme, nemáme je k dispozici. Což je už ale část mimo studium. 

Právě mysl a paměť, podle toho, jakým způsobem se projevují určují, zda jsme schopni se učit, zda si umíme věci představit, či dokonce i vizualizovat. Jaký druh paměti vlastně máme... Jejich propojení je klíčem k tomu, čemu říkáme mentální magie. Protože právě mysl je projevem osobnosti, který to vše krásně a běžně propojuje.  

pokračování Hamr-Fylgja-Hamingja



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

12. dům v horoskopu

Jedná se o dům, na nějž není z pohledu středověké astrologie nazíráno jako na příjemné místo. Napadá mně podobnost s magií, i zde středověká magie měla tendence vnímat vliv démonů jako něco nesmírně škodlivého. Jenomže stejně jako 12. dům máme všichni, máme všichni v sobě i démonickou stránku. Stát se světcem znamenalo ujít cestu vedenou skrze křesťanskou mystiku, vidět za význam věcí a dostat se do stavu, kdy to démonické v nás nám neškodí nevhodným filtrem, přes který si můžeme naprosto nevhodně projektovat své okolí. Nechci tvrdit, že 12. dům je domem démonů, oni tak nějak podle zaměření člověka mohou působit v jakémkoli domě. Např. asc. v Býku má sklony k obžerství, ve Lvovi k pýše atd., Kozoroh v 2. domě typický lakomec, Střelec v 7. domě smilník. To ovšem ještě neznamená, že každý člověk s asc. v Býku je chodící koule, může být, pokud si nedá pozor na přehánění své vášně. A ani to neznamená, že musí zůstat koulí po celý svůj život.  Tento dům nám ukazuje, čemu budeme čelit a jako

Lilith z pohledu astrologického

The matter is a prison Osobně se domnívám, že Lilith jako taková vyžaduje osobní přístup astrologa, i kdyby tím přístupem mělo být její ignorování. Máme snahu se domnívat, že existuje pouze jedna Lilith (či jeden pohled na Lilith), jenomže již v démonologii si nelze nepovšimnout mnoho vrstev různorodých mýtů o Lilith. Proto máme v astrologii na výběr ze dvou bodů. V dnešní moderní době je velice jednoduché uchopit téma Lilith feministicky anebo ryze démonicky, on rozdíl až tolik velký co do základu nebývá. Jedná se o téma umožňující subjektivní pohled, ten můj vychází z magické transformace a démonologie.  Onen subjektivní přístup začíná v momentě, kdy se astrolog má rozhodnout, zda ve svojí astrologické praxi použije skutečný bod Lilith anebo střední, tedy korigovaný bod, protože Měsíc se nepohybuje přesně elipse, jak předpokládá střední Lilith (rozdíl může být i 5 stupňů). Střední se označuje jako Mean a skutečná jako True. Běžnější se používání Mean Lilith, což kolegy považující Lil

PONDĚLNÍČEK O Uranovi, enochiáně a jasnozřivosti (2/24)

Uran v domech. Zaujal mě v jedné astrologicke skupině dotaz na přechod Urana 1. domem. Jedná se o nesmírně zajímavé téma i v mé osobní rovině.  Právě, když mi Uran dosedl na ascendent, začala jsem pracovat s enochianskými voláními úplně jinak. Vždy jsem věděla, že mi enochiana dělá dobře, ale to bylo takové spíše pocitové, špatně se to vysvětlovalo. V ten moment mi bylo jasné, co si s ní počít a jak. (Toto je na enochianě nejhorší, neb neumíme přesně definovat povahu bytostí, které přijdou, ani přesně neumíme popsat její účinky a nemáme ani jistotu stran rituální stránky věci, neb Dee a Kelly vypracovali systém, který je odpraktikován pouze částečně. Osobní přístup vyžaduje několik opakování a také přestávky v aplikaci, takže se jedná o magii, již lze porozumět až po létech praktikování.)  Samozřejmě, vzhledem k tématu je potřeba se podívat i na dobu, kdy mi Uran procházel 12. domem. On se neocitne na ascendentu jen tak, nějak fungoval i předtím.  Jeho konjunkce s nativní