Přeskočit na hlavní obsah

Ayn Randová: Atlasová vzpoura

 

Zjevně přijde mnohým divné, proč bibli kapitalismu, jak bývá tato kniha mnohdy nazývána, řadím mezi knihy, které jsou užitečné k magii.  

Kniha je tak trochu kombinace románu a filosofie, kde se řeší otázka hodnot. Nikoli těch levicových, neb prioritou je soběstačnost. 

Ono je pro naše účely jedno, že jde o knihu mající opravdu hodně strán a zhltnout ji za 3 týdny je něco jako rekord. Nicméně její velmi subjektivní recenzi píši teprve po roce. Ono takovou věc, když již je přečtena, chce nechat uležet. 

Obecně je kniha v dneším světe ne příliš oblíbená, neb o nekomerční sféře mluví jako o sféře, která hodnoty netvoří, naopak je snahou o falešné rovnostářství devalvuje. Naopak je potřeba podporovat schopné a nemyslí se tím finanční podpora, spíše vytváření podmínek, neb schopný si dá vždy rady. 

Knihu prý nelze dočít... lze... včetně záverečného projevu Johna Galta, který je hustý a zbytečně zdlouhavý. 

Kniha jako jednu z hodnot řeší i lásku. Nikoli jako povinnost vytvářenou společenskými vztahy a smlouvu, ale jako souznění, ne pouze týkající se hodnot, ale i jistá spřízněnost duše. Protože láska je odrazem naších nejvyšších hodnost. 

V magii je podstatné umět si poradit i na hrubé hmotě. Nejenom ve snech či astrálu nebo úplně jiných dimenzí. Ale umět to dostat na hmotu. Tento přístup vyžaduje práci, neb na hmotě se musí vše odmakat, tady to nějak samo se neudělá, pouze, trváme-li na svém a nepolevujeme, nějak se nám okolností stanou na ruku jdoucími. Ale i to je potřeba si umět zajistit.   

V magii není nic zdarma. A pokud někdo tvrdí, že z dobré vůle obstará něco... a nic za to nechce, je toto pravdou pouze na povrchu. Neb ve skutečnosti potřebuje energii toho, komu pomáhá, jen tak... za nicnechci. A pocit, jak je velmi nezištný... Realita ovšem v mnohém pokulhává. Univerzum nerado obaly, má tendence zajistit jejich stržení za velmi podivných okolností... Pokud tedy člověk dělá něco pro druhé, měl by si umět přiznat, že jej to nabíjí a odkud  ta energie, asi tak jde... Jestli tím někomu pomůže, něco pozvedne, je to jen příjemný vedlejší efekt.

Umění pustit a nechat být. O tom se dá také hodně zde naučit. Nenutit, nemanipulovat a nechat každého, aby se projevoval podle toho, jak sám to cítí  a potřebuje. Léno je středověkým institutem a také není vhodné dělat si kolem sebe vazby tohoto druhu. Jednou spadnou, jakmile ten druhý bude chtít něco jinak si provádět. 

Vytvářet hodnoty znamená mít i respekt k jiným. Zamená to soběstačnost, protože pouze soběstačný jedinec si může dovolit ten luxus nechat ostatním jejich vůli. Neb to je fajn cesta, jak přitáhnout podobné, kteří naopak se rádi do nějaké spolupráce zapojí.  

       



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

12. dům v horoskopu

Jedná se o dům, na nějž není z pohledu středověké astrologie nazíráno jako na příjemné místo. Napadá mně podobnost s magií, i zde středověká magie měla tendence vnímat vliv démonů jako něco nesmírně škodlivého. Jenomže stejně jako 12. dům máme všichni, máme všichni v sobě i démonickou stránku. Stát se světcem znamenalo ujít cestu vedenou skrze křesťanskou mystiku, vidět za význam věcí a dostat se do stavu, kdy to démonické v nás nám neškodí nevhodným filtrem, přes který si můžeme naprosto nevhodně projektovat své okolí. Nechci tvrdit, že 12. dům je domem démonů, oni tak nějak podle zaměření člověka mohou působit v jakémkoli domě. Např. asc. v Býku má sklony k obžerství, ve Lvovi k pýše atd., Kozoroh v 2. domě typický lakomec, Střelec v 7. domě smilník. To ovšem ještě neznamená, že každý člověk s asc. v Býku je chodící koule, může být, pokud si nedá pozor na přehánění své vášně. A ani to neznamená, že musí zůstat koulí po celý svůj život.  Tento dům nám ukazuje, čemu budeme čelit a jako

Lilith z pohledu astrologického

The matter is a prison Osobně se domnívám, že Lilith jako taková vyžaduje osobní přístup astrologa, i kdyby tím přístupem mělo být její ignorování. Máme snahu se domnívat, že existuje pouze jedna Lilith (či jeden pohled na Lilith), jenomže již v démonologii si nelze nepovšimnout mnoho vrstev různorodých mýtů o Lilith. Proto máme v astrologii na výběr ze dvou bodů. V dnešní moderní době je velice jednoduché uchopit téma Lilith feministicky anebo ryze démonicky, on rozdíl až tolik velký co do základu nebývá. Jedná se o téma umožňující subjektivní pohled, ten můj vychází z magické transformace a démonologie.  Onen subjektivní přístup začíná v momentě, kdy se astrolog má rozhodnout, zda ve svojí astrologické praxi použije skutečný bod Lilith anebo střední, tedy korigovaný bod, protože Měsíc se nepohybuje přesně elipse, jak předpokládá střední Lilith (rozdíl může být i 5 stupňů). Střední se označuje jako Mean a skutečná jako True. Běžnější se používání Mean Lilith, což kolegy považující Lil

PONDĚLNÍČEK O Uranovi, enochiáně a jasnozřivosti (2/24)

Uran v domech. Zaujal mě v jedné astrologicke skupině dotaz na přechod Urana 1. domem. Jedná se o nesmírně zajímavé téma i v mé osobní rovině.  Právě, když mi Uran dosedl na ascendent, začala jsem pracovat s enochianskými voláními úplně jinak. Vždy jsem věděla, že mi enochiana dělá dobře, ale to bylo takové spíše pocitové, špatně se to vysvětlovalo. V ten moment mi bylo jasné, co si s ní počít a jak. (Toto je na enochianě nejhorší, neb neumíme přesně definovat povahu bytostí, které přijdou, ani přesně neumíme popsat její účinky a nemáme ani jistotu stran rituální stránky věci, neb Dee a Kelly vypracovali systém, který je odpraktikován pouze částečně. Osobní přístup vyžaduje několik opakování a také přestávky v aplikaci, takže se jedná o magii, již lze porozumět až po létech praktikování.)  Samozřejmě, vzhledem k tématu je potřeba se podívat i na dobu, kdy mi Uran procházel 12. domem. On se neocitne na ascendentu jen tak, nějak fungoval i předtím.  Jeho konjunkce s nativní