Přeskočit na hlavní obsah

K rituálu prohlubujícímu vztah k (severským) bytostem


Pokusím se pokud možno co nejvíce srozumitelně popsat posvěcující rituál, kterým dochází k upevňování vazby mezi člověkem a jinými bytostmi. Pomocí formálních pravidel určité tradice, která se budou odvíjet i od toho, jakým bytostem či bytosti je určen, jsou tyto bytosti pozdraveny, volány,  je k nim promlouváno, nechává se prostor, aby ony promluvily, něco je ním dáváno, zasvěcuje se jím, naopak něco zase ony poskytnou nám a závěrem se očekává, že někdy, po nějaké době se zase bude vazba upevňovat.

Jelikož se jedná o rituál, dá se říci, že jde o oficiální intervenci, která by měla být provedena se  vší vážnosti, špetkou pokory a snahou naslouchat tomu, co nám bude sděleno či ukázáno. 

Ať již se jedná o více evokační pravidla nebo freestyle, nevyhneme se zde pocitové složce, která představuje snad ještě podstatnější část, nežli formální pravidla. Má jít o operaci, kterou si operatér má především prožít, netlačit na nic a nechat věcem volný průběh, někdy se něco viditelně uděje, jindy třeba ne. Nevadí, je potřeba rituál dokončit.  

Ačkoli jsem drsný individualista operace tohoto typu se dělají lépe ve společnosti nějakého pozemšťana majícího alespoň snahu s bytostmi, o něž jde, svojí vazbu upevnit. Ideální majícího k těm bytostem již nějakou vazbu vybudovanou. Ovšem než mít u toho někoho nekompaktibilního, je individuální akce mnohem lepší. 

Pro dobrou atmosféru je potřebné zvolit dobu a prostředí, kde se operatér bude cítit příjemně, zejména nebude vystresovaný z možného vyrušení. Pokud má být operace zaměřená na něco domácího, je vhodné volit domácí prostředí. Osobně preferuji tmu, ve které vynikne hra stínů, ale je to věcí každého.

Oltářem by mělo být důstojné místo, osobně přímo u formální části preferuji stát, takže vyvýšené místo bude ideální. Skladba předmětů na něm bude záviset zejména od bytosti, které je rituál určen. Ale asi se shodneme na svíčce či vykuřovadlu, nebo něčem jiném kouřícím, předmětů, které mají bytost představovat, obětiny, je fajn zde mít nápoj, který by mohla ona bytost posvětit.

Obětina v mém pojetí nemusí být nutně nějaké jídlo. Je to zejména o nějakém osobním vztahu. Velmi hezkou obětinou je něco vlastnoručně vyrobeného. Myšlenka převedená na hmotu. Podstatné je jistá potřeba něco ze sebe dát. Vdechnout tomu duši.  

Když již s nějakou bytosti/bytostmi pracujeme, bylo by fajn si o ni něco zjistit a třeba ji i dovolit, aby sama seznámila se svojími preferencemi. Při tom je absolutně nepodstatné, jak tuto bytost pojímá zbytek světa, neb několik staletí trvající egregory mnohdy sebou nesou i jistá zkreslení. Pokud tohoto nadhledu operatér není schopen, bude se muset smířit s tím, že jeho rituál bude vždy knižečkový a síla, kterou by mu taková bytost byla schopná dát, značně oslabená. 

Také nemá cenu vrhat se vždy na ty nejvyšší "šarže", není-li tam vazba. Již několik let s oblibou říkám, že čarodějka mající funkční vazbu na obyčejného polního lokálního bůžka v tomto svede více, nežli mág evokující archanděly v naději, že si jejich sílu spoutá.    

Vše začíná přípravou prostředí. Již tehdy máte promyšlený svůj záměr a víte, co budete dělat a proč to budete dělat. Skladbu předmětů volte zejména citem... ony bytosti někdy umí dát signál. 

Před zahájením je dobré nechat chvilku síly a energie, aby se samy nastavily a případně i manifestovaly. Praxi získáte ten správný pocit, že teď lze začít. A potom, ač máte připraveny formální věci, je fajn ponechat prostor i spontánním záležitostem. Když budete pod stresem, možná ani bytost nezaznamenáte, i kdyby vám po zádech skákala. 

Podstatné jsou pocity, vnímání. Myšlenky, které jakoby samy spadnou odněkud. Proč si je nezaznamenat... Jestli tedy nemáte na toto vycvičenou pamět a sepsaný "scénář", který paměť aktivuje. Již jenom samotná inspirace je neuvěřitelným darem. Prožitek něčeho známého a přesto nového.... 

Jestliže máte magii v krvi, tak proběhne i manifestace bytosti, neb s magií v krvi poměrně klesá šance, že si bytost energicky bloknete a nic nebude. 

Jestli u toho zvládnete i runovou divinaci, bude taková trochu netradiční.... doporučuji si hody run vyfotit, abyste později měli šanci se k nim vrátit. Mnohdy takovéto akce vedou k jemnému transu. 

Podstatný je prožitek. Něco, co navodí správná atmosféra, správná společnost jiných pozemšťanů, to vše vede ke správné spoečnosti bytostí éterických. Osobně nepoužívám drogy a v posledním roce jsem nějak rezignovala i na medovinu. Mám totiž podezření, že by s každým kouskem látky omamné vymizela jistá opravdovost.

Komentáře

Lenka píše…
K těm návykovým látkám: Konzumace asi podle ritu, někde je to spíše vhodné, někde spíše nevhodné, u některých bytostí důrazně nedoporučené. Použití návykové látky jako obětiny (při NEkonzumaci operatérem) - podle preferencí konkrétní bytosti. Někdo rád syrové maso, jinému konvenují růže, dalšímu tabák, jinému kadidlo. Je doporučeníhodné to respektovat. (v podstatě jen jinak formuluji, co je tam napsáno).

Populární příspěvky z tohoto blogu

12. dům v horoskopu

Jedná se o dům, na nějž není z pohledu středověké astrologie nazíráno jako na příjemné místo. Napadá mně podobnost s magií, i zde středověká magie měla tendence vnímat vliv démonů jako něco nesmírně škodlivého. Jenomže stejně jako 12. dům máme všichni, máme všichni v sobě i démonickou stránku. Stát se světcem znamenalo ujít cestu vedenou skrze křesťanskou mystiku, vidět za význam věcí a dostat se do stavu, kdy to démonické v nás nám neškodí nevhodným filtrem, přes který si můžeme naprosto nevhodně projektovat své okolí. Nechci tvrdit, že 12. dům je domem démonů, oni tak nějak podle zaměření člověka mohou působit v jakémkoli domě. Např. asc. v Býku má sklony k obžerství, ve Lvovi k pýše atd., Kozoroh v 2. domě typický lakomec, Střelec v 7. domě smilník. To ovšem ještě neznamená, že každý člověk s asc. v Býku je chodící koule, může být, pokud si nedá pozor na přehánění své vášně. A ani to neznamená, že musí zůstat koulí po celý svůj život.  Tento dům nám ukazuje, čemu budeme čelit a jako

Lilith z pohledu astrologického

The matter is a prison Osobně se domnívám, že Lilith jako taková vyžaduje osobní přístup astrologa, i kdyby tím přístupem mělo být její ignorování. Máme snahu se domnívat, že existuje pouze jedna Lilith (či jeden pohled na Lilith), jenomže již v démonologii si nelze nepovšimnout mnoho vrstev různorodých mýtů o Lilith. Proto máme v astrologii na výběr ze dvou bodů. V dnešní moderní době je velice jednoduché uchopit téma Lilith feministicky anebo ryze démonicky, on rozdíl až tolik velký co do základu nebývá. Jedná se o téma umožňující subjektivní pohled, ten můj vychází z magické transformace a démonologie.  Onen subjektivní přístup začíná v momentě, kdy se astrolog má rozhodnout, zda ve svojí astrologické praxi použije skutečný bod Lilith anebo střední, tedy korigovaný bod, protože Měsíc se nepohybuje přesně elipse, jak předpokládá střední Lilith (rozdíl může být i 5 stupňů). Střední se označuje jako Mean a skutečná jako True. Běžnější se používání Mean Lilith, což kolegy považující Lil

PONDĚLNÍČEK O Uranovi, enochiáně a jasnozřivosti (2/24)

Uran v domech. Zaujal mě v jedné astrologicke skupině dotaz na přechod Urana 1. domem. Jedná se o nesmírně zajímavé téma i v mé osobní rovině.  Právě, když mi Uran dosedl na ascendent, začala jsem pracovat s enochianskými voláními úplně jinak. Vždy jsem věděla, že mi enochiana dělá dobře, ale to bylo takové spíše pocitové, špatně se to vysvětlovalo. V ten moment mi bylo jasné, co si s ní počít a jak. (Toto je na enochianě nejhorší, neb neumíme přesně definovat povahu bytostí, které přijdou, ani přesně neumíme popsat její účinky a nemáme ani jistotu stran rituální stránky věci, neb Dee a Kelly vypracovali systém, který je odpraktikován pouze částečně. Osobní přístup vyžaduje několik opakování a také přestávky v aplikaci, takže se jedná o magii, již lze porozumět až po létech praktikování.)  Samozřejmě, vzhledem k tématu je potřeba se podívat i na dobu, kdy mi Uran procházel 12. domem. On se neocitne na ascendentu jen tak, nějak fungoval i předtím.  Jeho konjunkce s nativní