Astaroth v rámci hierarchie zastává pozici Vévody. Jeho jízda na Drakovi svědčí o propojení s něčím hodně starým, s něčím, co má přesah i do samotných kořenů našeho nevědomí. Drak jednak představuje naší animální část, tedy tu, která je spojována s vitalitou, odolností, vnitřní sílou, zdravím, a také z pohledu toku energie její procházení v rámci oběhového systému energických center. Neznamená to, že tato bytost působí pouze na lidi, kteří nějakým způsobem cítí spřížnění s draky či se sami do jisté míry cítí být drakem.
V pravé ruce drží zmiji. Zmije v sobě obsahuje ohrožení, protože bývá jedovatá. jenomže určitá malá dávka jedu bývá naopak léčivá. Zmijí jazyk navozuje šeptání, hadí jazyk, vyzrazování tajemství. Není tedy překvapením, že tato bytost dává pravdivé odpovědi na otázky týkající se minulosti, současnosti i budoucnosti. Povšimněme si, že tedy toho, co se stalo, co se děje a co se bude dít. Není zde prostor na "co by kdyby". Mnoho lidí, kteří by chtěli umět divinovat mívá největší problém právě s rozlišením mezi tím, co je, co se děje, co se bude dít, a tím, co se mohlo dít, co se může dít a co se bude moci dít.
Kombinace Draka a Zmije vede k poznání. Do jaké míry a v čem vlastně, záleží na vztahu mezi naším SAS a entitou. Domnívám se, že při desátém příspěvku o Goetických inteligencích si nemá smysl namlouvat, že člověk, který není v souladu se svým vlastním SAS, nemá s ním kontakt, rozhovory, něco reálně zmůže s jakýmkoli Goetikem. Je totižto velký rozdíl nějak něco s Goetií dělat a ritualizovat a mít podporu těchto bytostí při svém jakémkoli podnikání.
O podporu těchto bytostí je potřeba si umět tím správným způsobem říci. Také je potřeba ji tím správným způsobem umět přijmout. Přímo s Goetií není spojená praxe magického paktu, což je ten největší rozdíl mezi Goetii a jinými středověkými grimoires luciferiánského charakteru. V Goetii nenalezneme Lucifera, zde tomu velí králové Belial, Bileth, Asmoday a Gaap. Některé goetické inteligence nalezneme i v jiných grimoires, podle nichž je magický pakt právě možný. V takovém případě je potřeba postupovat výhradně podle tohoto jiného grimoire.
Ve svých příspěvcích rozebírám věci, které jsou tak nějak obecně známé, tedy lze se o nich dočíst v Goetii a může je praktikovat každý, byť výsledek závisí od spojení s SAS. Možná právě ona míra potenciálu tohoto spojení je něco, co se velmi laicky nazývá magické schopnosti. Pravda, běžnou realitu lze ovlivnit i dobře vypracovaným energickým tělem, aniž by zde spojení s SAS bylo na vědomí navázáno. Ovšem nelze očekávat, že Goetik se spokojí s namakaným energickým tělem.
Stejně tak práce s Goetií nemusí spočívat v tom, že mág pracuje se všemi těmito inteligencemi nebo s hodně z nich. Práce s Goetií je možná, i kdybychom pracovali pouze s jednou Goetickou bytostí. Právě škála bytostí, k nímž se operatér dostane, představuje počátek subjektivního přístupu ke Goetii. O subjektivním přístupu píši pouze částečně, neb prozrazení jiných záležitostí bychom ve vztahu k těmto bytostem považovali za neloajální.
Pečetě, které překreslujeme, a nejenom způsobem, který je na ilustrativním obrázku, bývají zajímavým zdrojem informací, jestliže si k nim operatér vytvoří svůj subjektivní vztah. Je velmi podstatné, a to právě ve vazbě se svým SAS, si tento vztah vytvořit. Jistě, hodně lidí nemá nic jako vědomou vazbou s SAS či je nesmírně slabá, někdo třeba ani netuší, že právě toto je podstatou jakékoli magie. Potom se ale z Goetie nedovíme nic.
Práce s Astarothem nás v naších soukromých projektech přivedla do bodu zvratu. Právě zde se věci začaly jinak lámat.
Komentáře