Tato část nebude až tolik o specifických reáliích vampýrismu, ale lze ji považovat za úvod do transformační magie. Protože bez ní není možné magii vampýrismu praktikovat. Magická transformace probíhá v různých rovinách. V rovině hmotné, kdy máme první iniciaci a porozumíme tomu, že magie, máme odpověď na otázku proč. Další je v rovinách jemnohmotných, v příspěvku se dotknu pouze dvou jemnohmotných rovin.
Pokud vampýrická magie nesměřuje ke kontaktům se Svatým andělem strážným (SAS), stává se člověk obětí svých nezvládnutých vášní, ať již si pod tím představíme cokoli. Je potřeba odlišovat éterické tělo, které zahrnuje spíše jistou představu vázanou na mytologii a kulturní kontext, od SAS. Podoba éterického těla, které je, uznávám, jistou spojnici mezi námi a SAS, se může měnit a může nabývat i podobu zvířecí, smíchanou humanoidní podobu a podobu jakoukoli jinou. Asi málokdo si představí kostku s nožičkami, většinou zde budou atributy jako rohy, ocas, křídla, .... a vůbec fantazii se meze nekladou.
Náš energický obal, energické tělo, umí mít nejenom tvar, který nás kopíruje, ale i jakýkoli jiný tvar, který, když si dostatečně jasně modulujeme, umí být konkrétní. Dokonce si jej můžeme podle příležitosti různě měnit. Můžeme být figurou jako vystřiženou z tarotu, jestliže se s danou kartou dostatečně identifikujeme. Zvířetem, obludou, příšerou...být jako měňavky, pokud budeme chtít. Jestliže si ale budeme umět setrvat na jednom či dvou tvarech a budeme s ním praktikovat, je docela pravděpodobné, že se v tomto tvaru umíme dostat i do roviny, kdy nás někdo jiný zachytí ve snech. Můžeme se stát tím tvarem i na hmotě? On je profláknutý případ s křídly, které se projeví jako hrb.
Naše energické tělo, to jsou různé hrátky s chapadly vylézajícími ze solar plexu, skrze které si umíme prakticky ovlivnit cokoli, co si zamaneme. Otázkou je ovšem trvanlivost takového vlivu. Jednoduše staré dobré čarodějnictví, hrátky s tvarem energického těla, které umí ovlivnit hmotnou realitu. Jedná se o velmi praktické záležitosti mající efekt navenek, přesvědčí nás o tom, že jsme schopni svůj magický záměr realizovat.
Jiné je, když tvar energického těla mění SAS a my potom poznáváme Sebe. Již nejde o tolik hravou formu, a především se řeší věci interní. Zatímco s energickým tělem si dá hrát jako se svým dvojčetem, tady je to trochu jiné. Je to jako předstoupit před hrozivého Boha, který zamáčkne doutník na naší kůži a poměrně hrozivě suše nastolí požadavky pro jakoukoli komunikaci a vůbec jeho obtěžování se na hmotě nějak vůbec manifestovat.
Zatímco se svým dvojníkem z energického těla, na něhož máme na hmotě velký vliv a jede, co chceme, se domluvit dá. Tak s SAS není jiná domluva, nežli perfekcionalismus. Vyžaduje to zbavení se fantazií, zbavení se různých, pravda mnohdy působivých, představ, zbavení se něčeho, co jsme si mysleli, že je naší vášni. Místo toho nastupuje řád, pravidelnost, disciplína a prakticky odbourání čehokoli, co brání slovy A. Crowleyho Pravé Vůli. Protože toto je Vůle SAS. Jednoduše taková Saturnská realita podporovaná Plutem v roli kata.
Kontakt s SAS nebývá příjemným, začíná něčím, kdy máme pocit, že někdo drží naši hlavu pod vodou a počká si do krajnosti, než nás nechá nadechnout. Jestliže měl adept nějakou svojí představu o mocném vampovi (v případě vampýrické magie), je mu nemilosrdně roztrhána. Nejde o hru s energickým tělem. Jistě, SAS je plný lásky, jenomže, aby ji mohl projevit, je potřeba si svoji část na hmotě pro tyto projevy přizpůsobit. Myslím, že Jungovo pojednání o Jóbovi, ačkoli je plné metafor, realitě odpovídá nejvíce.
Předně chci říci, že onen kontakt může být pouze záležitostí jistého období. Protože pokud si někdo představuje zdeptané SAS snažící se nějak domlouvat svému hmotnému já, je na omyle. Až fyzické tělo umře, ono se to zase slije dohromady, takže prakticky není důvod něco na sílu uspěchávat. Občas si zachrání život, občas někoho k něčemu pošťouchne, občas udělá radost menším zázrakem, ale to mluvím i o životě běžného nečara. Třeba čarodějnictví, či chaosmagie se většinově zaměřuje na praktické situace, řešení praktického života a ve vyšším levelu na hrátky s energickým tělem. Kontakt s SAS zde není prioritou. Mnohdy byl odbourán jako něco zbytečného. Mám pro tento přístup porozumění, ovšem, čtenář jistě tuší, že touto cestou ke kontaktu nedojde.
Proč chtít mít kontakt s SAS? Protože O. T. O. vyžaduje se o to alespoň pokoušet? Ok, pokud adept není členem O. T. O. či jiného magického řádu, který je takto nasměřován, proč by měl? A právě toto je otázkou vnitřního nastavení a Pravé Vůle, tedy Vůle SAS, pokud k tomuto vůbec směřuje. Omlouvám se znalcům za pipilevel, v němž tak komplikovanou matérii podávám, nezbytná to daň za srozumitelnost.
Pokoušení se o kontakt s SAS (přesně toto je realistické pojmenování onoho procesu) nemusí být cílem všech odvětví magie. Ona samotná práce s energickým tělem hodně prohloubí vnímání, divinační sklony a umožní vyřešit mnohé praktické situace. Toto ovšem kontakt s SAS neslibuje. Nejenomže je praktické zvládnout ony hrátky s energickým tělem, ale je potřeba si na něj zvyknout, neb bez toho kontakt s SAS možný není, chyběla by zde komunikační platforma.
Namakané energické tělo je tedy prvním předpokladem pro komunikací s SAS. Tedy mimo to, že si jeden také umí hodně věcí ve svém běžném životě zařídit, což je příjemným bonusem práce s energickým tělem v jakémkoli systému magie. Popravdě z pohledu praktické pozemské perspektivy, není potřeba jít dál. Protože takto my si rozhodujeme sami, co budeme dělat, jakou magii budeme dělat a vyhneme se tak velkým otřesům, když to bude s námi SAS zkoušet. Jestliže adepta k vampýrické magii (a opravdu mluvím pouze o tomto magickém směru, ačkoli můžeme vést polemiky o tom, zda je to směr) vede jeho vlastní vůle, nikoli Pravá Vůle, bude to nejspíše fraška na téma vampíří zuby a podobné rekvizity. Při kontaktu s SAS s pravděpodobností hraničící s jistotou rekvizity zahodí.
Kompromis, je mi líto, ale blízký kontakt s SAS vylučuje jakýkoli kompromis. Existuje pouze Pravá Vůle. Zatímco práce s energickým tělem umožňuje na poli kompromisu, cokoli. Můžete s klidem vyjednávat, musíte toho jen nezbytně málo. Pokud si tedy udržíte rovnováhu.
Zatímco začátky kontaktu s SAS z rovnováhy vychylují, abyste docílili kvalit ATU Adjustment. Ona rovnováha typu "mám vše pod kontrolou" v podstatě není rovnováhou, ale z pohledu spolupráce s SAS připomíná spíše neurotické stavy.
Začít vidět věci z perspektivy SAS představuje něco jako výbuch atomové pumy. Najednou věci postrádají smyslu, je to takové patlání se a je těžké nacházet smysl. V tomto stádiu se buď vrátíme do klidu a normálu, tedy budeme mít zkušenost, ale to je vše. Anebo jednoduše budeme pokračovat dál. A uvidíme, jak dalece se v kontaktu s SAS posuneme.
Jak jsem psala úvodem při vampýrické magii je kontakt s SAS podstatný. Možná čtenáře napadne, jak pozná, kdy jeho energické tělo je ovlivněno ním a kdy je zde vliv SAS? A co přechody mezi tím? Tyto otázky nejsou v obecné rovině jednoduše zodpověditelné. Nicméně, čím více to bude připomínat něco komplikovaného, tím méně to bude SAS.
Právě ke kontaktům s SAS potřebujeme naplnit několik podmínek, aby vůbec k němu mohlo dojít. První je otázkou práce s energickým tělem. Každodenní ritualizace je bezpodmínečná. Jednak posiluje energické tělo a také navazuje onen kontakt, tedy mění vnímání adepta. Existuji k tomuto různé rituály a jedná se o práci na několik let. Přesto se může stát, že kontakt bude jen ojedinělou záležitostí. Právě proto existují v magii různé pracovní modely, které pouto s SAS posilují. A potom jsou ještě další podmínky, k nímž nás SAS skrze energické tělo pomalu vede.
Nemohu zaručit, že předepsaná ritualizace (tady je potřeba si poradit a nastudovat příslušné reálie) nakonec ke kontaktu s SAS povede. Jistě, z astrologického rozboru magické transformace mohu poznat některé dispozice, umím poradit, co je vhodné praktikovat, ale neumím učinit zaručený závěr, ano, ono se to povede. Co je ovšem zaručené, praktikování těchto rituálů nás k SAS přiblíží a dá nám do běžného života kvality, pro nás nesmírně užitečné. Pouze se jedná o ohromnou investici do času a trpělivosti.
Komentáře