Přeskočit na hlavní obsah

Pár postřehů k magii

 


Magie a žena jsou obě stejného rodu v našem jazyce, v němž každé podstatné jméno má pečlivě zvažovaný rod. Nesporně výhoda, neb magie je hodně o citu a vnímaní. Čtení knih o magii je v magii pouze přidanou hodnotou, nikoli její podstatou, což si mnozí adepti neuvědomují. Kniha nemůže býti dogmatem, jinak napáchá více škody, nežli užitku.

Fotografie představuje Sunnu, germánské Slunce, tento koncept je jiný, nežli v západní magii. Mání je on a Sunna je ona. Možná se mně zeptáte, jak je to možné, když dělám astrologii a minimálně zde musím dávat kvality k planetám opačně. V Khem je Slunce Re a Měsíc je Chonsu, tedy oba mužské polarity.... Když praktikujeme magii podle nějaké tradice, je potřeba vnímat konkrétní kulturní kontext. Hodně věcí to usnadní, jestliže chceme magii provázat s vlastním životem. Nemám nic proti univerzalismu, ale sama dávám přednost konkrétnímu kulturnímu konceptu. Přemýšlení v konkrétních reáliích mi jednoduše vyhovuje a umím se na tyto věci v poklidu nacítit. Jsem žena, takže mým cílem není tvrdit, že jedině toto je pravda. Pro mně je podstatné, co mi osobně funguje, na co se umím především nacítit. Je krásné potom číst něco, co jsem si nacítila.   

Magie je založená na sílach mimo běžné vnímání pěti smyslů, a aby se do roviny, kde ji lze alespoň některými z těchto smyslů vnímat, dostala, chce to již praxi a musí tzv. téct v žilách, což je kategorie, jíž skutečně nelze získat z knih. Jestliže má být magie vědou, tak jejím obsahem bude přesně to, co nelze běžnými pojmy pojmenovat. 

Hodně mužů majících nějaké ambice v magii, vyskakuje jako čertík z krabičky, při sebemenším náznaku, že ke vnímaní a citlivosti mají ženy lepší dispozice. Jedná se o obecné tvrzení, jež jsem si v praxi nesčetně krát ověřila. Ovšem nalezla jsem i výjimky. Obvykle ženy mající za cíl vyrovnat se v něčem mužům, nabíhají i na jejich vnímání světa. Jsou i muži, kteří své vnímání si magií otevřeli natolik, že v tomto směru nemají omezení. Jenomže tito muži obvykle necitují vědecké poučky, nepoužívají cizí slova, protože umí cítit a vnímat a naučí se i používat slova tak, aby byli srozumitelní.    

Pro ego je nesmírně těžké si přiznat nějaké vlastní omezení, obzvláště, je-li pán přesvědčen o tom, jak je sakra dobrý. Možná si znovu přečíst Granta, protože v magii si žena bez muže poradí mnohem lépe než-li muž bez ženy. Jednoduchá pravda. 

Jsem přesně ten typ, který se v knihách setkává s tím, co si vychytal jinak. Pracuji s entitami různými způsoby a jejich tvrzení stran toho, co u mně bude konkrétně na hmotě, se vždy ukázala býti pravdou.  Je úžasné, nakolik detailní. Ve snech mívám běžně věci, které se stejně jako ve snu odehrávají i v denním životě. Až jsem objevila svojí Fylgju, všechno toto se stalo hlubším, pravdivějším, magie mi otevřela neuvěřitelné možnosti. Jistěže Fylgja v mém případě je něco naprosto určitého, konkrétního a musela jsem s ní pracovat, aby mohla se projevit ve hmotné rovině. 

Pochopitelně, když se zabývám tradicemi jako je Khem a Sever, neobejde se toto bez studia právě onoho kulturního kontextu. Je zajímavé studovat reálie, písemnosti, písmo, různé artefakty. Ovšem magická praxe se nedá dělat podle učebnic dějepisu, protože z nich se o magii Khem i Severu dovíme pouze něco málo. Ale můžeme umět vnímat, nějak nás osloví a jakmile této výzvě porozumíme, začneme objevovat v magii hodně zajímavé věci. Pouze nemohu zaručit, že kdysi dávno to přesně takto probíhalo. To je právě rozdíl mezi nacítěním a haluzemi. Za haluz se lidé strašně bijí... přesvědčují a trvají na tom, chtějí své pravdy každému nasoukat do hlavy. Jenomže o tom, že jednáme pravdivě nemusíme nikoho přesvědčovat.    

Je nesmírně těžké přijmout, že někdo jiný praktikuje či dokonce vnímá magii jinak. Za tím je schovaná touha míti za každou cenu důkaz. Jenomže důkazy potřebujeme, abychom přebili vnitřní pochybnosti a obavy. Nemá cenu nikomu nutit své pojetí, má cenu jej popsat právě kvůli těm, kteří to mají podobně. Neb mít to podobně jako já znamená vystavit se posměchu od těch, kteří mají v magii zejména nabito knižními informacemi. Procházela jsem si tím také. Různým poučováním, rozmlouváním, že to, co vnímám, vnímat nemohu. Protože oni to mají jinak a také četli, že...  

Měla jsem období, kdy jsem se vůči těmto tendencím velmi ostře vymezila. Bylo toho potřeba. jednak již mně nebavilo psát pořád korektně, aby se někdo neurazil. Nepotřebuji, aby se mnou souhlasil celý svět, pouze se nenechám shazovat a poučovat lidmi, kteří jsou takové divné poučovadla. 

Magie je poměrně jednoznačná disciplína, pokud jde o výsledek. Ať již ji každý dělá jakkoli, buď má výsledky anebo nemá. To je naprosto neoddiskutovatelné. Odmyslíme-li si hmotné výsledky, tak by měla alespoň něco jako zajímavé pocity přinášet... Nemělo by to být pouze o pocitu důležitosti, protože potom se z magie stane pouhá maska. 

 

   

   

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

12. dům v horoskopu

Jedná se o dům, na nějž není z pohledu středověké astrologie nazíráno jako na příjemné místo. Napadá mně podobnost s magií, i zde středověká magie měla tendence vnímat vliv démonů jako něco nesmírně škodlivého. Jenomže stejně jako 12. dům máme všichni, máme všichni v sobě i démonickou stránku. Stát se světcem znamenalo ujít cestu vedenou skrze křesťanskou mystiku, vidět za význam věcí a dostat se do stavu, kdy to démonické v nás nám neškodí nevhodným filtrem, přes který si můžeme naprosto nevhodně projektovat své okolí. Nechci tvrdit, že 12. dům je domem démonů, oni tak nějak podle zaměření člověka mohou působit v jakémkoli domě. Např. asc. v Býku má sklony k obžerství, ve Lvovi k pýše atd., Kozoroh v 2. domě typický lakomec, Střelec v 7. domě smilník. To ovšem ještě neznamená, že každý člověk s asc. v Býku je chodící koule, může být, pokud si nedá pozor na přehánění své vášně. A ani to neznamená, že musí zůstat koulí po celý svůj život.  Tento dům nám ukazuje, čemu budeme čelit a jako

Lilith z pohledu astrologického

The matter is a prison Osobně se domnívám, že Lilith jako taková vyžaduje osobní přístup astrologa, i kdyby tím přístupem mělo být její ignorování. Máme snahu se domnívat, že existuje pouze jedna Lilith (či jeden pohled na Lilith), jenomže již v démonologii si nelze nepovšimnout mnoho vrstev různorodých mýtů o Lilith. Proto máme v astrologii na výběr ze dvou bodů. V dnešní moderní době je velice jednoduché uchopit téma Lilith feministicky anebo ryze démonicky, on rozdíl až tolik velký co do základu nebývá. Jedná se o téma umožňující subjektivní pohled, ten můj vychází z magické transformace a démonologie.  Onen subjektivní přístup začíná v momentě, kdy se astrolog má rozhodnout, zda ve svojí astrologické praxi použije skutečný bod Lilith anebo střední, tedy korigovaný bod, protože Měsíc se nepohybuje přesně elipse, jak předpokládá střední Lilith (rozdíl může být i 5 stupňů). Střední se označuje jako Mean a skutečná jako True. Běžnější se používání Mean Lilith, což kolegy považující Lil

PONDĚLNÍČEK O Uranovi, enochiáně a jasnozřivosti (2/24)

Uran v domech. Zaujal mě v jedné astrologicke skupině dotaz na přechod Urana 1. domem. Jedná se o nesmírně zajímavé téma i v mé osobní rovině.  Právě, když mi Uran dosedl na ascendent, začala jsem pracovat s enochianskými voláními úplně jinak. Vždy jsem věděla, že mi enochiana dělá dobře, ale to bylo takové spíše pocitové, špatně se to vysvětlovalo. V ten moment mi bylo jasné, co si s ní počít a jak. (Toto je na enochianě nejhorší, neb neumíme přesně definovat povahu bytostí, které přijdou, ani přesně neumíme popsat její účinky a nemáme ani jistotu stran rituální stránky věci, neb Dee a Kelly vypracovali systém, který je odpraktikován pouze částečně. Osobní přístup vyžaduje několik opakování a také přestávky v aplikaci, takže se jedná o magii, již lze porozumět až po létech praktikování.)  Samozřejmě, vzhledem k tématu je potřeba se podívat i na dobu, kdy mi Uran procházel 12. domem. On se neocitne na ascendentu jen tak, nějak fungoval i předtím.  Jeho konjunkce s nativní