To, že praktikuji Heka (magie Khem) ještě samo o sobě neznamená, že se nemohu pokusit jistou filozofii, kterou mi právě tato magie vštěpila, objasnit bez velkého množství cizích slov. Jinak v psaní o Heka přímo se jím nevyhnu, zde mělo velkou moc i slovo.
Svojí fascinaci Khem jsem si ani tak nevybrala, přišla ke mně sama. Pouze jsem si ke konci dětství myslela, že to, co jsem cítila jako celoživotní zaměření, se projeví spíše směrem k egyptologii. Nu, učaroval mi Chammurapiho zákonik a bylo rozhodnuto. V magii, ať již si to připouštíme či nikoli, je pro každého z nás příznačná určitá osobní filosofie. Povšimla jsem si v jisté části okultní sféry u nás, že kolegové zjevně podvědomě cítí potřebu obhájit legitimitu svého přístupu v magii a jdou na to cestou nadužívání citátů Crowleyho, Heideggera, Nietszcheho... Nakolik je toto úspěšné co do výsledku, těžko říci, neb tento přístup navenek nevyniká právě srozumitelností.
Tak s Maat nic takového není potřeba, protože přístup k Maat "podle Khem" vede k trochu jinak nastavenému vnímání a jeho prezentaci. Především chci zdůraznit, že ničím neoponuji cestě tzv. Maatmagick, kterou jsem si prošla a neopustila ji, pouze vedle toho více a intenzivněji praktikuji Khem. Byť je zde používán Strom života, přístup Crowleyho, tak se jedná pořád o autentickou cestu směrující k porozumění podstatě, nikoli hraní si na living history v zajetí toho, co se právě vykope, abychom si potvrdili, že to děláme správně. Je to magie, nikoli neopohanství stojící na vratkých nohách, takže se to musí nějak nabušit důkazy.
Maat a maat je o přístupu k sobě, ke světu. Pokud se zamyslíme nad projevy osobnosti v Khem https://adjustment-lianare.blogspot.com/2020/07/osobnost-jeji-projevy-v-magii.html i jinak nežli skrze samotné odhrkání pojmů, tedy se pokusíme o porozumění těmto pojmům, dospějeme k jednoznačnému závěru, že je potřeba být v souladu se sebou samotným, a to i těmi méně hmotnými částmi. Toto se povedlo skvěle třeba Imhotepovi. Původně kameník se stal nejenom královským stavitelem, veleknězem a soudcem, nýbrž vymyslet a zrealizoval Džoserovou pyramídu. Také je na něj nahlíženo jako na neteru, neb pobývá vedle nich. V té době bylo běžné, že kněz zvládal nejenom písmo, ale součástí náboženství byla i magie a znalost práva. Jestli tyto oblasti mají něco společného, je to nejednoznačnost... Poučné a zároveň matoucí...
Amemait je v podstatě tím, kdo buď vyžene do pouště anebo pustí dál. My ostatní si děláme pouze úsudek, zda s konkrétním jedincem potřebujeme být v kontaktu a v jakém. Osobně preferuji kontakt s těmi, kteří jsou rovní a mají smysl pro upřímnost. Nepotřebuji lidi, kteří uhýbají z tématu jako hadi, jakmile jím položím konkrétní otázku. Kdybych něčemu takovému holdovala, vstoupím do tímto proslulé KDÚ-ČSL.
Realita je realita bez ohledu na to, jaký filtr si na ni dáváme. To, že strkáme hlavu do písku, glorifikujeme konkrétní osobu nebo naopak ji dehonestujeme, realitu nezmění, ovšem nám zanese vnímání nepříliš hezkými usazeninami. Např. blokace na sociálních sítích neřeší nic jiného, nežli právě naši neschopnost pohlédnout na jiného. Ten člověk totiž existuje nadále, tím, že si dáme klapky, pouze zúžíme svůj obzor. Nicméně uznávám, že má-li někdo s jiným psychický problém, je lepší přijmout variantu, ta osoba pro mě umřela.
Porozumění a soucit nejsou kategorie projevující se zalamováním rukama a litováním. Jsou o tom, umět se vcítit do toho, že někdo druhý má svůj způsob prožívání. Ten může být ovlivněný něčím subjektivně natolik nepříjemným, že to mohlo vyvolat neurčitou vzpomínku na něco, čím si prochází i skrze několik reinkarnací. Jistě, každý je odpovědný za své činy, takové věci neomlouvají, ale pomáhají nám porozumět tomu, že i druhý může mít nějaká zranění, s nimiž potřebuje pracovat. Navíc mnohé projekce bývají podvědomé. V tomto vidím pečeť Univerza. (Velmi vtipná mi přišla storka, kterak on na férovku neuměl ukončit vztah, potom za ní v pravidelných intervalech podivně běhal, až to i okolí přišlo zvláštní. Jenomže on to své běhání neviděl, oblbnul sám sebe, že o žádný vztah nešlo.) Domnívám se (resp. možná mám jen na to štěstí), že pokud se zachováme jako křiváci a místo toho, abychom to alespoň sami před sebou přiznali, své předchozí neférové jednání ignorujeme, udělá z nás Univerzum idioty.
Umění představuje i schopnost si přiznat před sebou, že ne vždy známe podstatné informace, naopak tyto se mnohdy dovíme až později. A právě proto je potřeba umět dát průchod intuici. Maat alibismus netrpí, takže je potřeba v jistých okolnotech udělat něco, aniž bychom následně litovali. Vnímat intuici nás mnohdy naučí špatná rozhodnutí.
Nikoli předsudky. V tomto směru, jak říká můj partner, se na této kouli plné bláta, pořád učíme přemýšlením nad sebou. Je úžasné všímat si slabosti jiných, ale mnohem úžasnější je pracovat s těmi svými. Předsudek nepopisuje realitu, ale je skvělým popisem filtru, přes který se na realitu díváme. Je opakem předsudku nestrannost? Není. Každý soud jednou skončí a přikloní se na jednu ze stran. Udělání si úsudku znamená proces poměřování z pohledu obou stran. Tzv. nestranní si pouze dávají tu stranu reality, která jím nesedí, sami před sebou do stínu. Osobně mívám problém zůstat nezaujatá u mudrlantů. Tito lidé hodně věcí zpochybňují, pořád mají potřebu něco vsvětlovat, čím méně něčemu rozumí, tím jsou chytřejší a v podstatě kromě citátů a proklamací sami ničeho objasnit neumí. Do nedávna jsem k tomuto byla poměrně tolerantní, tento přístup se mi neosvědčil.
Khem, Maat, maat. Jde o to uvědomit si, kde je řád, kde je chaos a také, že pro progresivní přístup je potřeba přes zákazy a donucení dát prostor chaosu. Jinak se koloběh života zadrhne. Podstatou koloběhu života je právě transformace. Vždy nějak probíhá. Pro někoho, kdo je přesvědčeným maatiánem, nemá problém s dcerou Maat, je proces transformace alfou a omegou, považuje za svojí povinnost stávat se svým méně hmotným obrazem. Tento proces hodně změní život, něco jsme nuceni pustit, abychom dostali to, o čem jsme vždy pouze snili. V opačném případě to odnáší naše fyzická schánka, protože nekonstruktivně využitá energie mívá tedence se projevovat destruktivně.
Komentáře