Přeskočit na hlavní obsah

Osobnost a její projevy v magii a náboženství Khem

Při psaní tohoto příspěvku jsem vycházela z poznatků, jak je interpretoval skvělý religionista egyptolog Jiří Janák, poznatků luciferiánů, konkrétně The Black Order of the Dragon,  popsaných Michaelem W. Fordem, luceferiánská magie ve velké míře adoptovala řecký přístup k magii Khem, některých postřehů Davida Rankina, které mohou být označeny za základy khemetiánství a svých skromných magických zkušeností.


Pokud mám psát o Khem, musím nechat stranou renesanční představy o tom, co byla magie Starověkého Egyptu a i ty moderní, které jsou různě transformovány v moderních magických řádech. Pokusím se jít dál do minulosti a nenašla jsem lepší zdroje, nežli ty, které se vyskytují v egyptologii. Praktikovat Magii Khem znamená převzít představy, které mají vývoj několika tisíci let. V magických kruzích ale v poslední době jsou snahy začlenit do své praxe právě i poznatky z egyptologie. Právě pro bližší pochopení fenoménu, jakým je magie Khem, protože některým z nás, tedy včetně mé maličkosti, nestačí na moderní magii navléci pouze reálie Khem. 

Obecně se mluví o tzv. složkách duše. Jenomže staří egypťané nevnímali duši, jak ji ovlivnění křesťanstvím a Jundem vnímáme my. Pokud si uděláme jasno v tomto, lépe pochopíme i pasáže z Knihy mrtvých a i onen rituál vážení srdcí, který praktikující adept magie občas podstupuje. Nežli o složkách duše je přesnější mluvit o projevech člověka a dá se vypůjčit i moderní slovo osobnosti v různých rovinách existence. 


Hau představuje hmotné tělo, nikoli podřadnou schránku a jeho péči je potřeba věnovat úsilí a pozonost, nejenom posmrtně, ale i za života. Jeho zničení či ohrožení vedlo k ohrožení 
sah, vznešeného těla v zásvětí. Měli rozvinuté lékařství, nebyli marní pokud jde o kosmetiku a khemetiáni vytvořili khemetiánskou jógu na základě pozic soch a rytin. Tato magie má jisté nároky i na pěstování hmotné schránky.

Ib, hati srdcebylo hlavním orgánem těla, zdrojem myšlení, emocí. Zdá se, že ryzí racionalita tolik v kurzu nebyla. Maat promlouvala v srdci, srdce rozohodovalo o osoudu při vážení srdcí. AC ovlivněná magie s ním spojuje Pravou vůli. Vůbec člověka ovlivněného Khem poznáte podle toho, jak mluví o srdci. 

Ren jméno, které představovalo obrovskou sílu slova. Však pravá jména bohů nikdo nezná. Pouze Eseth poznala tajné jméno Ra. Jméno má sílu, adept magie tak stojí před úkolem o svá jména pečovat a také, musí si zvolit jedno jméno, které nikomu nesvěří, což je úkol nesmírně těžký.

Šut stín byl ochranou, stínem v obličeji, bezpečím, chrámem Boha, po smrti člověka mohl být jeho přízrakem. Vyslat k němkomu stín by v tomto pojetí bylo vyslat k němu ochranu.

Je potřeba myslet na to, že všechny tyto projevy osoby by měly fungovat ve všech rovinách. 

Ka (možná i Ku) je éterickým dvojníkem, nositelem života, předává se z otce na syna plozením. Invoka, příjem Ka.  Ka čeká po smrti cesta do zásvětí a musí najít svojí cestu. Práce s Ka je základem magie Khem. 

Ba božská a napřirozená moc, posvátné zvíře, nabývá podoby, jaké si přeje. Pokud Ba opouští člověka, tak ten ztrácí vědomí. Udržuje nás při vědomí existence a po smrti nebo v jiných sférách pokračuje v zosobnění fyzických a psychických síl. 

Ach blažený zesnulý, když Ka projde cestou, spojí se se svojí Ba, nastává podoba původní. Proces magický, jak dát se dohromady, protože přechod ze sféry do sféry nastává pro každou část trochu jinak. Tento proces stojí za podrobný rozbor, protože směřuje k tomu, co je smyslem magie, celistvosti osobnosti. 

Tento můj příspěvek je strohejší, obsahuje fakta, na které by si měl chtějící se vydat touto cestou zvyknout a sám začít sám studovat některé záležitosti týkající se egyptologie. 


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

12. dům v horoskopu

Jedná se o dům, na nějž není z pohledu středověké astrologie nazíráno jako na příjemné místo. Napadá mně podobnost s magií, i zde středověká magie měla tendence vnímat vliv démonů jako něco nesmírně škodlivého. Jenomže stejně jako 12. dům máme všichni, máme všichni v sobě i démonickou stránku. Stát se světcem znamenalo ujít cestu vedenou skrze křesťanskou mystiku, vidět za význam věcí a dostat se do stavu, kdy to démonické v nás nám neškodí nevhodným filtrem, přes který si můžeme naprosto nevhodně projektovat své okolí. Nechci tvrdit, že 12. dům je domem démonů, oni tak nějak podle zaměření člověka mohou působit v jakémkoli domě. Např. asc. v Býku má sklony k obžerství, ve Lvovi k pýše atd., Kozoroh v 2. domě typický lakomec, Střelec v 7. domě smilník. To ovšem ještě neznamená, že každý člověk s asc. v Býku je chodící koule, může být, pokud si nedá pozor na přehánění své vášně. A ani to neznamená, že musí zůstat koulí po celý svůj život.  Tento dům nám ukazuje, čemu budeme čelit a jako

Lilith z pohledu astrologického

The matter is a prison Osobně se domnívám, že Lilith jako taková vyžaduje osobní přístup astrologa, i kdyby tím přístupem mělo být její ignorování. Máme snahu se domnívat, že existuje pouze jedna Lilith (či jeden pohled na Lilith), jenomže již v démonologii si nelze nepovšimnout mnoho vrstev různorodých mýtů o Lilith. Proto máme v astrologii na výběr ze dvou bodů. V dnešní moderní době je velice jednoduché uchopit téma Lilith feministicky anebo ryze démonicky, on rozdíl až tolik velký co do základu nebývá. Jedná se o téma umožňující subjektivní pohled, ten můj vychází z magické transformace a démonologie.  Onen subjektivní přístup začíná v momentě, kdy se astrolog má rozhodnout, zda ve svojí astrologické praxi použije skutečný bod Lilith anebo střední, tedy korigovaný bod, protože Měsíc se nepohybuje přesně elipse, jak předpokládá střední Lilith (rozdíl může být i 5 stupňů). Střední se označuje jako Mean a skutečná jako True. Běžnější se používání Mean Lilith, což kolegy považující Lil

PONDĚLNÍČEK O Uranovi, enochiáně a jasnozřivosti (2/24)

Uran v domech. Zaujal mě v jedné astrologicke skupině dotaz na přechod Urana 1. domem. Jedná se o nesmírně zajímavé téma i v mé osobní rovině.  Právě, když mi Uran dosedl na ascendent, začala jsem pracovat s enochianskými voláními úplně jinak. Vždy jsem věděla, že mi enochiana dělá dobře, ale to bylo takové spíše pocitové, špatně se to vysvětlovalo. V ten moment mi bylo jasné, co si s ní počít a jak. (Toto je na enochianě nejhorší, neb neumíme přesně definovat povahu bytostí, které přijdou, ani přesně neumíme popsat její účinky a nemáme ani jistotu stran rituální stránky věci, neb Dee a Kelly vypracovali systém, který je odpraktikován pouze částečně. Osobní přístup vyžaduje několik opakování a také přestávky v aplikaci, takže se jedná o magii, již lze porozumět až po létech praktikování.)  Samozřejmě, vzhledem k tématu je potřeba se podívat i na dobu, kdy mi Uran procházel 12. domem. On se neocitne na ascendentu jen tak, nějak fungoval i předtím.  Jeho konjunkce s nativní