Přeskočit na hlavní obsah

Pyramida a mumie - imaginace

"Byl jsem souzen a byl jsem ospravedlněn
a teď mám moc nad svými nepřáteli."
EKM



Imaginace je velice silnou zbraní, umíme-li jí vhodně používat.
Kouzlo imaginace spočívá právě v tom, že nepojmenovává věci doslovně. Ona doslovnost nesmírně mate, člověk je tvorem křehkým  a má tendence si vše vázat na nějaké podmínky, uzavírat pakty a vůbec provádět kejkle, jimiž uvádí "Universum" ve zmatek, často touží po tom, co ani nechce. Imaginace má pronikat do toho vědomého, ovšem jakmile nad ní vědomí převezme vládu, je po všem. Ono umění spočívá právě v tom, nechat "děj" samotný, by se vyvinul.
Pozn. záměrně neuvádím pojem aktivní imaginace, kterou považuji za účinnou techniku, neb jak to Jung přesně myslel, tomu jsem porozuměla až díky jeho Červené knize, nu tato není a priori odborně psychologická, a spoléhám také na vlastní praxi a zkušenost čtenáře. 

Jako úvod jsem zvolila citaci z Egyptské knihy mrtvých, neb neumím si představit pracovat s mysteriem Khem bez ní. Komu více vyhovuje, může místo Khem používat:  Kemet, Kemit, Khemet, Al Khem. To vše lze přeložit jako "černou zemi", neb ona černá, naplavená Nilem byla úrodná a pro starověkou civilizaci představovala otázku přežití... Jistě, padne-li imaginace na úrodnou půdu... Slovní spojení "magie černé země" v sobě skrývá více zajímavých možností...


Ve stávajícím příspěvku se chci věnovat jedné inspiraci, která přišla sama. Důležitou roli v ní sehrály jako symboly pyramida a mumie. Někdy stane se, že člověk na něco pro sebe podstatného narazí, ale není ještě vhodný čas toto rozvíjet, zapadne to v rámci dění a sám od sebe by se k tomu ani nevrátil. Přesně toto se stalo mi s něčím, co jsem dokonce dosti svrchu odmítla, že tedy rozhodně ne. A jak šel čas, ukázalo se, že je toho potřeba. Ono překonání odporu k něčemu, není až tak jednoduché, kdybych tehdy věděla to, co vím teď... jenomže svět není o Kdybylovu...
Kdo je zvyklý naslouchat šepotu za oponou, nebývá překvapen, uslyší-li něco konkrétního. Onen hlas vzpomenul na to zapadlé, že by se teď hodilo... Neuměla jsem si představit jak..., přišlo mi to jako typicky promarněná příležitost díky vlastní naduté hlouposti.
A tak začaly mé vize, zpočátku v snech, potom později přicházely i ve dni, až jsem si je ve chvílích jakoby na to dělaných i sama vyvolávala a pracovala s nimi.

Navádělo mně to do prostoru v pyramidě. Neřešila jsem pyramidu, šlo jen o  místo, v němž stál sarkofág a v něm čekalo na probuzení něco...mumie, jejíž život byl utlumen na minimum. 

Možná někdo zvědavější by pátral po původu mumie, měl snahu ji někam zařadit, přemýšlet, proč se mu takový sen vůbec zdá... Odvykla jsem si podobným věcem. Prostě sarkofág, v němž byla personifikace něčeho v podobě zabaleného vyschlého těla. Správný zvědaveček by pátral čí tělo... a zamotal by se místo výsledku do spleti fiktivní fantazie... Jsem zvyklá, že když již, tak se tedy ona personifikace zvykne i sama nějak představit.

Věděla jsem, že mám postupně tu mumii probrat k životu. Opatrně jsem sundala náhrobní kamennou desku.
Jak? Přeci pomocí magie, reálně bych něco tak těžkého neuzvedla. Vůbec hodila se k veškerému přemísťování ve vizích.
Ne u první vize, ale až v další jsem pomalu nadzvedla desku sarkofágu. Jak již bývá v pohřebních komorách běžné, i zde byly statě z Knihy mrtvých vyryté do zdí... využila jsem světla Re. Než jsem odvázala obvazy, rozřízla jsem si levou ruku a pokropila mumii vlastní krví... Na dalším sezení vypadala méně seschle. Pod "dohledem" Anubise (ten byl na rozdíl ode mně a mumie zcela éterický) jsem opatrně odstraňovala vrstvy, v nichž byla mumie zabalená. Ve výsledku tělo drželo pohromadě a zdálo se, že nepatrně dýchá.
Z krytu sarkofágu, nějakých kvádrů, různých látek kolem, jsem vytvořila něco jako lůžko, na které jsem mumii přemístila. Ač pojem mumie již nebyl docela vhodný, neb tělo přestávalo být vysušené a hezky se začínalo mít k životu. Spojení Nut a Geba vyřešilo další věci související s návratem k životu.

Nešlo o jednolitou vizi, bylo to na několik různých etap, ani se nedá říci, že by šlo o vizi pravidelnou, zabrala přes 20 dnů a nepřicházela pokaždé denně. Před poslední etapou vize možná až na týden vymizela. 

Jednoho dne jsem se do pyramidy vrátila. Byl tam člověk, ne právě v dobré kondici...hádala bych mu tak stovky let. Nějak si tam vybalil knihy, těm se věnoval dosti. Společně jsme vyrobili něco jako lázeň, měla jsem obavu, když se do ní šplhal, by to vůbec přežil, ale zvládl to. I v této vizi jsem jej pokropila krví z ruky, kterou jsem si sama rozřízla, ta jakoby vsakovala sama do pórů jeho těla. A jako vždy se mi rána sama zacelila. Viditelně omládl, z koupele vyšel jako někdo, kdo se konečně pořádně rozhýbává. Závěrem jsme spolu tančili, kladl důraz na to, by to bylo pomalu, neb rozhýbávám kolos. Tyto bytosti z vizí mají vždy pronikavé pohledy a v očích slity různé barvy. Než vize skončila, mile se usmál a říkal, že jsem si probrala k životu něco, co jsem kdysi odhodila jako nepotřebné.

Jak již to po takových vizích bývá, okolnost se seběhla s okolností a ono zapadlé - odhozené je součástí mého života a nesmírně jej obohacuje. 

Ale zpět o symbolice. Ona mumie a následně humanoidní tvor, jako personifikace něčeho, co jsem zavrhla, nevypadá ani v této rovině přitažlivě, třeba jako Antonio Banderas v nejlepší formě. Naopak zjev, jakoby testoval, zda teď dám na to, jak vypadá to na první pohled. V podstatě celá EKM je o pouti a probuzení se do nového života na druhém břehu, jak lépe symbolicky zpracovat oživení toho, co člověk v sobě pohřbil. Pyramida a vůbec její interiér obsahuje zpracovanou úžasnou mytologii. Když člověk dostane se za doslovnost toho textu, najde v něm mýtus nesmírně živý, se kterým se dá pracovat a který pracuje s psychikou lidskou. 
Našla jsem v českém prostředí spíše spekulativní literaturu týkající se esoterické tradice egyptské ve stylu různých poselství, pokusů o nějaký kult. Toto je můj první krok k tomu ukázat, že lze se inspirovat Mysterii Khem i trochu jinak...                   

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

12. dům v horoskopu

Jedná se o dům, na nějž není z pohledu středověké astrologie nazíráno jako na příjemné místo. Napadá mně podobnost s magií, i zde středověká magie měla tendence vnímat vliv démonů jako něco nesmírně škodlivého. Jenomže stejně jako 12. dům máme všichni, máme všichni v sobě i démonickou stránku. Stát se světcem znamenalo ujít cestu vedenou skrze křesťanskou mystiku, vidět za význam věcí a dostat se do stavu, kdy to démonické v nás nám neškodí nevhodným filtrem, přes který si můžeme naprosto nevhodně projektovat své okolí. Nechci tvrdit, že 12. dům je domem démonů, oni tak nějak podle zaměření člověka mohou působit v jakémkoli domě. Např. asc. v Býku má sklony k obžerství, ve Lvovi k pýše atd., Kozoroh v 2. domě typický lakomec, Střelec v 7. domě smilník. To ovšem ještě neznamená, že každý člověk s asc. v Býku je chodící koule, může být, pokud si nedá pozor na přehánění své vášně. A ani to neznamená, že musí zůstat koulí po celý svůj život.  Tento dům nám ukazuje, čemu budeme čelit a ...

Lilith z pohledu astrologického

The matter is a prison Osobně se domnívám, že Lilith jako taková vyžaduje osobní přístup astrologa, i kdyby tím přístupem mělo být její ignorování. Máme snahu se domnívat, že existuje pouze jedna Lilith (či jeden pohled na Lilith), jenomže již v démonologii si nelze nepovšimnout mnoho vrstev různorodých mýtů o Lilith. Proto máme v astrologii na výběr ze dvou bodů. V dnešní moderní době je velice jednoduché uchopit téma Lilith feministicky anebo ryze démonicky, on rozdíl až tolik velký co do základu nebývá. Jedná se o téma umožňující subjektivní pohled, ten můj vychází z magické transformace a démonologie.  Onen subjektivní přístup začíná v momentě, kdy se astrolog má rozhodnout, zda ve svojí astrologické praxi použije skutečný bod Lilith anebo střední, tedy korigovaný bod, protože Měsíc se nepohybuje přesně elipse, jak předpokládá střední Lilith (rozdíl může být i 5 stupňů). Střední se označuje jako Mean a skutečná jako True. Běžnější se používání Mean Lilith, což kolegy považující...

PONDĚLNÍČEK O Uranovi, enochiáně a jasnozřivosti (2/24)

Uran v domech. Zaujal mě v jedné astrologicke skupině dotaz na přechod Urana 1. domem. Jedná se o nesmírně zajímavé téma i v mé osobní rovině.  Právě, když mi Uran dosedl na ascendent, začala jsem pracovat s enochianskými voláními úplně jinak. Vždy jsem věděla, že mi enochiana dělá dobře, ale to bylo takové spíše pocitové, špatně se to vysvětlovalo. V ten moment mi bylo jasné, co si s ní počít a jak. (Toto je na enochianě nejhorší, neb neumíme přesně definovat povahu bytostí, které přijdou, ani přesně neumíme popsat její účinky a nemáme ani jistotu stran rituální stránky věci, neb Dee a Kelly vypracovali systém, který je odpraktikován pouze částečně. Osobní přístup vyžaduje několik opakování a také přestávky v aplikaci, takže se jedná o magii, již lze porozumět až po létech praktikování.)  Samozřejmě, vzhledem k tématu je potřeba se podívat i na dobu, kdy mi Uran procházel 12. domem. On se neocitne na ascendentu jen tak, nějak fungoval i předtím.  Jeho konjun...