Přeskočit na hlavní obsah

Magický pakt (Cyklus soužití s entitou)


 


Předně chci říci, že píši o záležitosti, se kterou nemám zkušenost, protože cesta magického paktu není mojí cestou. Možná si příliš uvědomuji jeho náležitosti, práva a povinnosti, a co to všechno sebou nese. A také raději pracuji s bytostmi, které nějakým způsobem ke mně patří, takže není potřeba náš vztah formalizovat (písemnou) smlouvou. Nedám zde čtenáři návod na to,  s kým a jak uzavřít magický pakt, protože nechci komplexně popisovat oblast, kterou nemám odpraktikovanou a také schopný mág si poradí a nalezne i informace. Na závěr se zmíním o vnitřním paktu.

Pakt je jednoduše smlouva. Jako taková může být písemná, ústní, může být dokonce uzavřena tak, že někdo pro někoho něco dělá. Například, když nastoupíte do práce a nedají vám písemnou pracovní smlouvu, přesto vznikl platný pracovněprávní vztah. Ano, smlouva upravuje vztah. Ptáte se, proč magický pakt srovnávám s profánní smlouvou? Jednoduše proto, že jeho potřeba je spíše profánní potřebou, aby měl člověk jistotu, že konkrétní bytost mu něco zařídí, dodá a on za to bude muset plnit jenom to, co je ve smlouvě uvedeno. Takže je fajn si na začátku uvědomit profánní potřebu smlouvy. Smlouva slouží k tomu, aby zde byla jistota. Smlouva s entitou slouží k tomu, aby bylo jasno, a také její vymáhání je poněkud jednodušší nežli u smlouvy profánní. Jestliže člověk je přesvědčen o tom, že uzavřel pakt, ale ono se nic neděje, pravděpodobně se jedná o neplatný pakt. Protože ono to celé, čemu říkáme magický pakt, má své náležitosti a postup, aby platil. 

Na rozdíl od profánní smlouvy je magický pakt účinný vůči všem. U profánních záležitostí je takto absolutně účinné vůči všem vlastnické právo. Není radno zasahovat do platně uzavřeného paktu. Kdysi jsem řešila případ člověka, který takto z entuziasmu a ve snaze pomoci zasáhl do paktu. Démonická inteligence (ani nezjistil její jméno) mu obrátila doslova život naruby a jeho ztráty byly nevratné. Něco málo se nám povedlo zachránit poté, co porozuměl tomuto  principu. Není autority, která by měla právo hrábnout do takového paktu.  A je úplně jedno, že člověk, který pakt uzavřel, jej nedává, škodí mu, přivodí mu psychickou deviaci apod.  

Co není magickým paktem

Ne jakákoli dohoda či ujednání s entitou je magickým paktem. Klasika počítá s paktem s démonickou entitou. Magický pakt je jednoduše vázaný na démonické grimoires a nutit do podobných věcí entitu odjinud, nezaloží pakt, jehož autorita vychází z podob Lucifera. Ale může se jednat o skvělý pokus, kterak si to zavařit (tedy vyvolat právo na odvetu) u Lucifera a oné jiné entity.

Jinak je běžnou praxí s jakoukoli entitou si něco domluvit a věnovat ji takový druh pozornosti, který ona potřebuje, jinak jednoduše nepomůže s ničím.  Není to o tom, já pro tebe udělám toto a ty mi za to něco dáš. Jde pouze o vhodnou pozornost. Pod tím si lze představit různé formy ritualizace, zaměření se na nějakou vhodnou oblast, provádění nějaké mnohdy i umělecké činnosti, vykonání či naučení se vykonávání něčeho. Mnohé z těchto aktivit vedou k seberozvoji a formování osobnosti. Jsou i entity, které v podstatě zajímá pouze proces magické transformace a bez toho jednoduše "nefungují". Také některé vyžadují specifický přístup, zejména by se měl pozemšťan vyhnout tomu je urazit. Khemetické bytosti v takovém případě umí udělat odvetu téměř ihned, ale třeba různé elfí bytosti komplet zmizí jako druh. Hloupé je, když urazíte někoho, koho potřebujete, ale vaše pýcha a majestát je v danou chvíli silnější...  máte smůlu a budete rádi, když vám přístup odepřou pouze v tomto vtělení.   

Písemná smlouva

Každá dobrá smlouva jednoznačným způsobem stanoví, kdo jsou smluvní strany.
V klasické démonologii, kde je pakt běžnou pracovní metodou, se jedná o stanovení jména, hodnosti a sféry. Má to i jisté formální požadavky, jímž je potřeba vyhovět.

 Jestli si někdo myslí, že si vylosuje démona z Goetie a uzavře s ním pakt, doporučím mu jednoduše "snívaj ďalej". Goetia vůbec není kniha, podle níž se má pakt uzavírat, a případnému zájemci doporučuji věnovat pozornost různým pracovním démonologickým modelům, které skvostně popsal pan Veselý. Právě on odkazuje na Bardonovou Praxi magické evokace (str. 86). 

Malá poznámka ke Goetii:  kdo si přečetl příkazy k duchům od AC typu "nadevše se musí dbát o to, abyste neuklouzli do svého lidství..."  anebo "Svatý anděl strážný má tuto nezbytnou bázi k dispozici téměř vždy."  je mu jasné, že Goetické inteligence zajímá něco naprosto jiného nežli to lidské v nás. Což je velmi podstatným důvodem, mít naprosto jasno v tom, v jakém démonickém modelu pracovat.    

V Bardonovém podání se kouzelník stane něčím jako zástupcem bytostí na zemi s tím, že bytost se přímo málokdy obtěžuje, spíše jedná pomocí služebních duchů. Bardonova verze je také poněkud zastrašující a varující před uzavíráním paktu. Každopádně by člověk měl vědět, čeho činí a neměl by se nechat dotlačit do paktu zoufalstvím. Bez pevné psychiky na lidské straně se ale Bardonova varování velmi lehce zhmotní. Naštěstí uzavření paktu není natolik jednoduchou záležitostí, aby se hodně lidí zřítilo do posmrtného neštěstí, neb jinak démon jím plní, co na očích vidí, pokud psychicky pakt ustojí.  

Bardonova Praxe magické evokace je založená na předpokladu, že magický pakt neuzavírá mág, ale pouhý kouzelník s bytostí, které upíše svojí duši a ducha. V tomto směru se domnívám (ale opravdu jde pouze o moji domněnku), že tímto se kouzelník vzdává možnosti kontaktu se svým átmanem, energické tělo bude soudě podle (opravdu jen pár) případů, které jsem viděla, propojeno  (ovšem za života nikoli propůjčeno) s démonickou inteligencí. Dále Bardon popisuje náležitostí paktu a způsob jeho uzavírání. 

Grimoires, které pojednávají o paktu jsou původně v latině, francouzštině, něco málo i v němčině, nalezneme i překlad v angličtině. A právě bytosti popsané v těchto Grimoires jsou ty správné bytostí pro uzavírání paktu. Je to nejlepší způsob, pokud chcete uzavřít platný pakt. Stejně tak se při uzavíraní paktu neobejdete bez ceremoniální magie. Takže je na místě se jí věnovat a zajistit si a nabít magické nástroje. Taktéž je velmi vhodné zabývat se sedmi sférami.

Další věci je jasně stanovený obsah paktu. Vyjmenovávat všechno doslovně je spíše ke škodě, je na místě použit i některé abstraktní konstrukce. Nicméně by z paktu mělo být jasné, jaké záležitosti bytost řeší, v čem je schopna propůjčit mágovi svojí moc (tady to půjde cestou vylepšení vlastností, jejich vytažení), jaká jsou omezení či v čem nelze moc užívat, jakým způsobem se bude bytost kontaktovat. Jestliže člověk pakt dodrží, dostane se mu všeho, včetně ochrany.    

Jedním z Grimoires řešícím pakt je LE DRAGON ROUGE ou Le Grand Grimoire. Přímo kniha  druhá se zabývá kontaktováním bytostí v souladu s Královstvím Božím a uzavíráním paktu. Je potřeba se smířit s tím, že se nejedná o praktikum vhodné pro každého. Grimoire předpokládá, že se člověk zaštítí Božími jmény, která budou vyslovována v modlitbách. Týká se pouze bytostí zde uvedených.

Grimoire slibuje, že každý, kdo uzavře pakt bude mít úspěch ve společnosti žen a dívek a bude s nimi užívat radostí, objeví skrytá tajemství, bude úspěšný před jakýmkoli soudem, jakoukoli práci s pomocí ducha vykoná ve své laboratoři během noci, bude umět se přemístit kamkoli, učinit se neviditelným  rozpoutat bouři a krupobití  , bude mít vhled do toho, co se stalo mezi lidmi a co způsobuje to či ono mezi nimi, naučí se triky a jemnou práci příslušné sféry (tím je myšleno sféry hodnostáře, s nímž uzavře pakt), získá uznání a slávu tím, že porozumí kvalitám a cnostem kovů, minerálů, rostlin a čistých a nečistých zvířat, bude schopen vykonat činy, jakých jiný muž schopen nebude a neměl by být překvapen, že objeví nějaké velké tajemství přírody, které je skryté očím ostatních lidí.

Kdo je zvyklý číst různé Grimoires, přijde mu jako by četl o schopnostech démona. A přesně toto je ve hře. Právě proto se nabízí pakt jako východisko evokace, když už bytost přinutíme, aby se nám zjevila. Jenomže přesně toto zdání klame.  Nalezneme zde pár bytostí, které jsou i v Goetii (např. Astarot), jiné naopak v Goetii nenaleznete, např. Satanachia. Nicméně, kdo je zběhlý v luciferiánstvi, neměly by jej zaskočit.  Bardon měl pravdu, podle tohoto Grimoire se pakty skutečně uzavírají s Přednosty (jednoduše vysoký funkcionář). 
Pokud se k tomuto Grimoire dostanete, je fajn udělat si srovnávací cvičení s Goetií. Zaměřte se i na to, jakého tvaru jména inteligence je v tomto Grimoire používáno. Jméno není totiž jenom tak. Máte-li v sobě magické myšlení, hodně vám to napoví.

Také je potřeba poznat nadřízeného konkrétní bytosti. Což je vše krásně rozepsáno. Následují podmínky, které musí dodržet, kdo chce oslovit Přednostu. Zaklínací formule, jimiž je potřeba jej volat, a rozhodně na rozdíl od Goetie tam není taková prohlídka lidské moci. Jistě, když žádáme někoho, aby vylepšil náš marný život, znělo by to falešně. Následuje obsah paktu. Ovšem obsah paktu se shoduje s tím, co jsem uvedla jako schopnosti, které může bytost dát a také je tam omezení na léta. Zdá se, že podstatnou náležitostí je doba, jinak je platnost paktu nejistá. Doporučuji si o době přečíst i to, co zjistil Bardon. Je zde text paktu, který obsahuje to podstatné, chováním mága, a vůbec i v textu se vyskytují magické nástroje. Nepopisuji podrobnosti záměrně, protože jestliže máte tento Grimoire použít, důrazně doporučuji si jej načíst a shánět pořádný krvavý jaspis. Podstatné zmínky o paktu jsou tak nějak roztroušeny ještě i na dalších 20 stranách. Dokonce naleznete, jak máte Lucifuge Rofocale podepsat. 

Výhodou tohoto paktu je, že duch, s nímž je uzavřen, nedělá naschvály ani nerebeluje. Tak nějak je potřeba počítat s tím, že i démonické inteligence jsou boží bytostí. Předpokládají se dobré vztahy mága se Sefirotem, právě pod ochranu božích jmen, Krista a Sv. Marie Panny vkládá svůj pakt. Nemělo by vadit pít víno ředěné krví (v podstatě se mluví o krví zvířecí vhodná je i vlastní krev)

Další moje domněnka: oplatí se pakt uzavírat v latině nebo francouzštině, je fajn se jej naučit vyslovovat. Kdybych chtěla něco takového já, jistě bych praktikovala rituály ve francouzštině. Je to jazyk blízký démonickým inteligencím.  

Vnitřní pakt

Popisuje jej J. Veselý a jedná se o tři případy, kdy lidé uzavřeli pakt v dnešní době s démonickou inteligenci tak nějak bez písemné smlouvy. Podle toho, jak je to zde popsané, je to někde na hranici a prolínání se s patronstvím.  Z toho, co píše J. Veselý, půjde do velké míry o prvek jisté osudovosti.
Do jaké míry se to prolíná nebo to bude něco jiného záleží hodně na praxi dotyčného. 





Cyklus soužití s entitou: 

Patron

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Spálené planety

Spálená planeta (od 0,15 až 4 stupně od Slunce) sice znamená, že zrozenec má sklony k jednání, myšlení či vnímání pod vlivem jejího poškození, ale také má šanci z jejího popela povstat jako Fénix. Ačkoli podle zaužívané interpretace by taková planeta měla stabilně zrozenci podkopávat nohy. Tento příspěvek si dovoluji napsat, protože jsem v praxi u různých zrozenců měla možnost nalézt způsob, jak využít přednosti této pozice a narovnat její handicapy. Pravda, není to pouze otázkou jednoho rozboru horoskopu, ale být nápomocen i při různých situacích natolik, aby si zrozenec tyto věci uvědomoval a vytvořil si návyk na trochu jiný model chování.   Chci svým příspěvkem připomenout, že spálené planety nemůžeme brát jako známku neměnné idiocie v jisté oblasti, nýbrž je vhodnější k nim přistupovat jako k jistému omezení, které může umožnit trochu jiný pohled, a s nímž lze pracovat.  Spálená Venuše Se spálenou Venuši se lze jen stěží vyhnout ohromným citovým zklamáním.  Subjektivně taková situa

Lilith z pohledu astrologického

The matter is a prison Osobně se domnívám, že Lilith jako taková vyžaduje osobní přístup astrologa, i kdyby tím přístupem mělo být její ignorování. Máme snahu se domnívat, že existuje pouze jedna Lilith (či jeden pohled na Lilith), jenomže již v démonologii si nelze nepovšimnout mnoho vrstev různorodých mýtů o Lilith. Proto máme v astrologii na výběr ze dvou bodů. V dnešní moderní době je velice jednoduché uchopit téma Lilith feministicky anebo ryze démonicky, on rozdíl až tolik velký co do základu nebývá. Jedná se o téma umožňující subjektivní pohled, ten můj vychází z magické transformace a démonologie.  Onen subjektivní přístup začíná v momentě, kdy se astrolog má rozhodnout, zda ve svojí astrologické praxi použije skutečný bod Lilith anebo střední, tedy korigovaný bod, protože Měsíc se nepohybuje přesně elipse, jak předpokládá střední Lilith (rozdíl může být i 5 stupňů). Střední se označuje jako Mean a skutečná jako True. Běžnější se používání Mean Lilith, což kolegy považující Lil

PONDĚLNÍČEK O Uranovi, enochiáně a jasnozřivosti (2/24)

Uran v domech. Zaujal mě v jedné astrologicke skupině dotaz na přechod Urana 1. domem. Jedná se o nesmírně zajímavé téma i v mé osobní rovině.  Právě, když mi Uran dosedl na ascendent, začala jsem pracovat s enochianskými voláními úplně jinak. Vždy jsem věděla, že mi enochiana dělá dobře, ale to bylo takové spíše pocitové, špatně se to vysvětlovalo. V ten moment mi bylo jasné, co si s ní počít a jak. (Toto je na enochianě nejhorší, neb neumíme přesně definovat povahu bytostí, které přijdou, ani přesně neumíme popsat její účinky a nemáme ani jistotu stran rituální stránky věci, neb Dee a Kelly vypracovali systém, který je odpraktikován pouze částečně. Osobní přístup vyžaduje několik opakování a také přestávky v aplikaci, takže se jedná o magii, již lze porozumět až po létech praktikování.)  Samozřejmě, vzhledem k tématu je potřeba se podívat i na dobu, kdy mi Uran procházel 12. domem. On se neocitne na ascendentu jen tak, nějak fungoval i předtím.  Jeho konjunkce s nativní