Přeskočit na hlavní obsah

Postsamhainové příspěvky členů The Lodge of magical transformations

 


Období Samhainu je obdobím ticha a zahloubání se do sebe. Takže jsme se zamysleli nad tím, jakým způsobem se sebou pracujeme a co bylo pro naše směřování v magii velmi důležité. Příspěvky jsem dávali v angličtině, nicméně zde dám alespoň to podstatné z nich v češtině. Příspěvky byly otevřeny básní Alastara.


 Dary Samhainu (Alastar)

Volám duše svých předků

Když se závoj mezi světy tenčí

Beze strachu v srdci vstupuji do obřadu

Ve chvíli, kdy den končí a začíná noc

Zaříkadla a evokace jsou zpívány

Tak hlasitě z hloubky plic, jak jen mohu

Vykuřovadlo hoří, vůně naplnila místnost

Kouř se formuje... duchové se brzy zjeví

Šalvěj pročistila vzduch

Zamnou je stín, který zírá

Zjevíš se z kouře šalvěje

Celý můj oltář je tvé jeviště

Nabízím Ti něco, čím se můžeš posilnit na cestu

Protože rok je příliš dlouhý

Takže Tě zvu ke svému krbu, do svého domova

Pod ochranu staré babizny

Zapal svíci za mrtvé

Abys jim posvítil na cestu domů a zahřál jim postel

Na večer Samhainové noci

Vyvolávám neviditelné přízraky

Duchy Země, vody, vzduchu a ohně

Potřebuji vás v kruhu, neboť Samhain se blíží

Strážci elementů

Zanechte za sebou všechen sentiment

Protože mají mnoho jmen(předci)

Přichzájí z pod mizejícího závoje

A já cítím jejich chladné objetí

Staří mluví skrze šepot

Jejich oči jiskří

Ve světle svíce i v temnotě

A ve chvílích, které přichází

Duchové straší v tuto magickou hodinu

Nabídni jim voňavou květinu

Přebývají ve stromech

A jejich šepot zní ve vánku

Mluvím s nimi a žádám o vedení

Zvu je ať přijdou a najdou si mě

Mluvit s nimi o minulosti a budoucnosti

Svazuji je k sobě tuto noc kouzlem

Nabízím jim svou lásku

Vyslyšte a poslechněte mou prosbu

Chci vidět Váš odraz v zrcadle

Váš obraz se z mé paměti pomalu vytrácí

Neviděl jsem Váš obličej už příliš dlouho

A to pro Vás zpívám můj Samhainový song

báseň v angličtině


Cesta k Severní hvězdě je otevřená (Daniel)

Každý z nás se nějakým způsobem k magii dostal a začátky nebyly jednoduché. Pro Daniela se jedná o Severskou magii, ke které jej to nějakým způsobe,m táhlo, ale chvíli trvalo, nežli našel pro sebe ten správný způsob, jak ji uchopit. Potřeboval mít nejdříve vlastní zkušenost, nikoli být ponořený do akademických znalosti o této magii. 

Zmiňuje se o své cestě k Týrovi a také, co pro něj znamenalo nalezení Fylgje. Když tápeme, věci se až tolik nedaří, a vždy jsou nějaké naschvály. Jakmile nastoupíme na svojí vlastní cestu, vše se mění. Přicházejí zajímavé vjemy ze světa méně hmotného. Když na ně dáme, daří se i to, u čeho jsme si to neuměli připustit. 

Cesta k Severní hvězdě je otevřená je o úžasném vjemu po nějaké době opravdového praktikování Severské magie v souladu se svojí duši. Je to osobní cesta lemovaná naplňovaní svých snů do reality. Protože pouze tak se ze sebe můžeme stát Sebou.



Od LARPu k reálné magii (Keithre)

Nejeden má o magii představy z LARPU a fantasy knížek a nesmírně se diví, že jeho svět je rozdělený na 2 částí. Tu úžasnou, v němž máme schopnosti ze hry, a realitu. Naprosto fádní zkušenost, z které lidé právě do LARPu utíkají. 

Projít si cestou k magii znamená odinstalovat kamarády. Lidi, kteří mají své hry a mastí si ega tím, že velicí bohové potřebují jejich pomoc. Nepotřebují. Vtipné je, když se takoví lidé považují za pohany. Pasti se ukázal být i člověk, který cítil zvíře ve své duši a měl docela řeči o magii. Jenomže jeho magie byla pouze v jeho fantazii, neb sám se své části bál a démonizoval si ji.

Magie začíná tím, že se podíváme na sebe do zrcadla, na tu lidskou bytost před ním stojící se všemi chybami, nedostatky, bez herních schopností, ale přesto odhodlanou jít a překročit své hranice přímo v realitě.


     

Khemetická Heka a Severská magie s přístupem vampýrismu (Archein)

Pro práci v magii, ať již ji pojmeme jakkoli, je podstatné vědět, jaký typ mága jsme. Mágem je myšlen stav mysli, nikoli nějaký titul. jestliže se jedná o přímou práci s entitami, jsou zde podstatné dve věci:
1.  Učit se postupně a precízně v tomto kontaktu odbourávat sožku vlastní fantazie. 
2. Kulturní kontext, který je podstaný, jestliže své magické záměry máme provázat s hmotnou sférou.  
 
Heka je staroegyptská magie, která se praktikuje poněkud jinak, nežli řecké pojetí Staroegyptské magie, jiné nežli Maatmagick a další směry založené na přístupu Aleistra Crowleyho. Tady je na každém, aby si zvolil přístup, či přístupy, které se v praxi pro něj ukáží jako nejvíce efektivní. 

Další poněkud úplně jinou cestu představuje Severská magie, kde se pracuje s runami. Postupná práce se systémem Edreda Thorssona Devíti dveří Midgardu změní každodenní život, protože runy fungují. 

Máme zde tedy dva systémy, které jsou naprosto odlišné a hledání paralel by vytvořilo něco umělého, co by bylo naprosto v rozporu s kulturním kontextem. Východiskem v dané situaci, jak pracovat přímo v těle s oběma typy naprosto odlišných energií, je právě přístup vampýrismu.     





Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

12. dům v horoskopu

Jedná se o dům, na nějž není z pohledu středověké astrologie nazíráno jako na příjemné místo. Napadá mně podobnost s magií, i zde středověká magie měla tendence vnímat vliv démonů jako něco nesmírně škodlivého. Jenomže stejně jako 12. dům máme všichni, máme všichni v sobě i démonickou stránku. Stát se světcem znamenalo ujít cestu vedenou skrze křesťanskou mystiku, vidět za význam věcí a dostat se do stavu, kdy to démonické v nás nám neškodí nevhodným filtrem, přes který si můžeme naprosto nevhodně projektovat své okolí. Nechci tvrdit, že 12. dům je domem démonů, oni tak nějak podle zaměření člověka mohou působit v jakémkoli domě. Např. asc. v Býku má sklony k obžerství, ve Lvovi k pýše atd., Kozoroh v 2. domě typický lakomec, Střelec v 7. domě smilník. To ovšem ještě neznamená, že každý člověk s asc. v Býku je chodící koule, může být, pokud si nedá pozor na přehánění své vášně. A ani to neznamená, že musí zůstat koulí po celý svůj život.  Tento dům nám ukazuje, čemu budeme čelit a jako

Lilith z pohledu astrologického

The matter is a prison Osobně se domnívám, že Lilith jako taková vyžaduje osobní přístup astrologa, i kdyby tím přístupem mělo být její ignorování. Máme snahu se domnívat, že existuje pouze jedna Lilith (či jeden pohled na Lilith), jenomže již v démonologii si nelze nepovšimnout mnoho vrstev různorodých mýtů o Lilith. Proto máme v astrologii na výběr ze dvou bodů. V dnešní moderní době je velice jednoduché uchopit téma Lilith feministicky anebo ryze démonicky, on rozdíl až tolik velký co do základu nebývá. Jedná se o téma umožňující subjektivní pohled, ten můj vychází z magické transformace a démonologie.  Onen subjektivní přístup začíná v momentě, kdy se astrolog má rozhodnout, zda ve svojí astrologické praxi použije skutečný bod Lilith anebo střední, tedy korigovaný bod, protože Měsíc se nepohybuje přesně elipse, jak předpokládá střední Lilith (rozdíl může být i 5 stupňů). Střední se označuje jako Mean a skutečná jako True. Běžnější se používání Mean Lilith, což kolegy považující Lil

PONDĚLNÍČEK O Uranovi, enochiáně a jasnozřivosti (2/24)

Uran v domech. Zaujal mě v jedné astrologicke skupině dotaz na přechod Urana 1. domem. Jedná se o nesmírně zajímavé téma i v mé osobní rovině.  Právě, když mi Uran dosedl na ascendent, začala jsem pracovat s enochianskými voláními úplně jinak. Vždy jsem věděla, že mi enochiana dělá dobře, ale to bylo takové spíše pocitové, špatně se to vysvětlovalo. V ten moment mi bylo jasné, co si s ní počít a jak. (Toto je na enochianě nejhorší, neb neumíme přesně definovat povahu bytostí, které přijdou, ani přesně neumíme popsat její účinky a nemáme ani jistotu stran rituální stránky věci, neb Dee a Kelly vypracovali systém, který je odpraktikován pouze částečně. Osobní přístup vyžaduje několik opakování a také přestávky v aplikaci, takže se jedná o magii, již lze porozumět až po létech praktikování.)  Samozřejmě, vzhledem k tématu je potřeba se podívat i na dobu, kdy mi Uran procházel 12. domem. On se neocitne na ascendentu jen tak, nějak fungoval i předtím.  Jeho konjunkce s nativní