Mám je ráda potvůrky opeřené a také po aktivních měsících práce s nimi jsem přešla do trochu jiného modelu, neb nejde o bytosti mi tak docela vlastní. Nicméně kdykoli se potkáme, je to setkání, kdy plynule navážeme, jakoby čas neuběhl. Možná proto, že k ním mám respekt.
Anděologie je dlouhodobým boomem, kdy vznikla jistá synkretická směs andělských jmén, občas provázaných s něčím křesťanským, neb judaismus již je vyšší dívčí. A tak vzniká podhoubí, na které se napojuje kde co, co nějak umí s křesťanstvím koexistovat, případně se s ním i šířit. Jak víme, různé lidové mutace, různých bytostí byly spojeny po staletí právě s křesťanstvím, neb lidé si své původní, či lokální bytosti svázali s touto oficiálně vnucenou vírou. Např. tradice voodoo, která se docela úspěšně dnes rozšířila v Evropě, takže nic nebrání, aby se něco z toho nenavázalo i na různé Doreenky. Rozkličovat přesně, oč jde je v tom energickém spletenci plného různých mutací, nemožné. Často jde spíše o něco larvovitého, nežli o bytosti se samostatnou inteligencí.
Podstatu problému s esoanděologii úspěšně zmutované do esoshitu jsem popsala zde: o andělech 1
Andělé jsou sefirotické entity a stejně jako u ostatních entit je velmi vhodné při nich zabývat se magií. Tím nemyslím pálení svíček a jiných ingrediencí podle knihy čar a kouzel, nýbrž praktikování skutečné magie, k níž patří vědění, ritualizace, práce na sobě.
Hodně esolidí prostě cítí entity, které považuje za andělské. Potkala jsem mraky takových lidí a věřím to jen dvěma, protože mají ohromnou sebekázeň, sebekontrolu a neuvěřitelnou pokoru. Nemají ambice těmito entitami zasahovat do jiných lidí, mít prosby na jiné lidi či žádat o požehnání. Také si z andělských entit nedělají alibi typu, to já ne, to říkají andělé. Aby jedinec prošel fází nalepeného fake a začal vnímat skutečné sefirotické entity, potřebuje se oprostit od ambicí a musí mu jít opravdu jen o kontakt s nimi, kde přijme cokoli.
Magie umožňuje sebepoznání, sebekontrolu a sebekázeň, již je při práci s těmito entitami velmi potřeba. Také je potřeba odolat pokušení a nezasahovat do jiných záležitostí. Sefirotické entity nemají příliš pochopení pro prosazování lidské vůle. Naopak, vedou člověka k tomu, aby poznal něco, co jej přesahuje. Nikoli takovým tím uhýkaným způsobem typickým pro esoshit, nýbrž poklidným přijímaním svých vlastních stránek.
Jestliže jedinec nežije jako poustevník, či nemá za sebou Abramelinovou magii, což také není pro každého proveditelné, není špatné začít trpělivě pracovat se Šem ha-meforaš. Vhodné jsou také obojí klíče Šalamounovi, neb nelze nic poznat řádně, bez poznání jeho protipólu.
Po praktické stránce mají tyto entity velmi silnou energii, na niž je potřeba si zvykat a mívají ve zvyku spíše vystupovat skrze energii nežli skrze podobu humanoida. Na skutečné šustění křídel je potřeba si nějakou dobu po praktikování počkat. Kontaktní magie s těmito entitami je velmi zajímavou záležitostí spojenou s neobvyklou manifestací závisejíci od právě aktuálního tématu. Tyto vjemy bývají velmi osobité a zpravidla se předpokládá, že zůstávají mezi operatérem a entitou. Lze provádět i podobné věci ve více lidech, ale ne ve velkých skupinách.
Pro úplnost uvádím, že enochiánská magie je ještě trochu něco jiného, dostat se do ní není právě jednoduchou záležitostí. Nacházíme k ní zejména různé schémata a popisy ritualizace, mnoho praktiku ji považuje za nebezpečnou. Je to velké neznámo, kdy je potřeba býti připraven na cokoli. Může ale nemusí být dalším stupněm práce navazující na praxi se sephirotickými entitami.
Praxe se sephirotickými entitami nebrání provádění jiné magické praxe. Jestliže ovšem jedinec má tento směr jako svůj hlavní, je potřeba počítat s tím, že vše se bude odehrávat na sephirotech a stezkách mezi nimi či naopak na jeho kliphotické straně. Potom bude mít tendence "věšet na strom" i záležitosti egyptské, runy, mýthos ... jednoduše vše.
Vhodnou praxi v tomto směru je magie The Golden Dawn.
Komentáře