Přeskočit na hlavní obsah

O andělech, druhé povídání



 

Mám je ráda potvůrky opeřené a také po aktivních měsících práce s nimi jsem přešla do trochu jiného modelu, neb nejde o bytosti mi tak docela vlastní. Nicméně kdykoli se potkáme, je to setkání, kdy plynule navážeme, jakoby čas neuběhl. Možná proto, že k ním mám respekt.

Anděologie je dlouhodobým boomem, kdy vznikla jistá synkretická směs andělských jmén, občas provázaných s něčím křesťanským, neb judaismus již je vyšší dívčí. A tak vzniká podhoubí, na které se napojuje kde co, co nějak umí s křesťanstvím koexistovat, případně se s ním i šířit. Jak víme, různé lidové mutace, různých bytostí byly spojeny po staletí právě s křesťanstvím, neb lidé si své původní, či lokální bytosti svázali s touto oficiálně vnucenou vírou. Např. tradice voodoo, která se docela úspěšně dnes rozšířila v Evropě, takže nic nebrání, aby se něco z toho nenavázalo i na různé Doreenky. Rozkličovat přesně, oč jde je v tom energickém spletenci plného různých mutací, nemožné. Často jde spíše o něco larvovitého, nežli o bytosti se samostatnou inteligencí. 

Podstatu problému s esoanděologii úspěšně zmutované do esoshitu  jsem popsala zde: o andělech 1

Andělé jsou sefirotické entity a stejně jako u ostatních entit je velmi vhodné při nich zabývat se magií. Tím nemyslím pálení svíček a jiných ingrediencí podle knihy čar a kouzel, nýbrž praktikování skutečné magie, k níž patří vědění, ritualizace, práce na sobě. 

Hodně esolidí prostě cítí entity, které považuje za andělské. Potkala jsem mraky takových lidí a věřím to jen dvěma, protože mají ohromnou sebekázeň, sebekontrolu a neuvěřitelnou pokoru. Nemají ambice těmito entitami zasahovat do jiných lidí, mít prosby na jiné lidi či žádat o požehnání. Také si z andělských entit nedělají alibi typu, to já ne, to říkají andělé. Aby jedinec prošel fází nalepeného fake a začal vnímat skutečné sefirotické entity, potřebuje se oprostit od ambicí a musí mu jít opravdu jen o kontakt s nimi, kde přijme cokoli. 

Magie umožňuje sebepoznání, sebekontrolu a sebekázeň, již je při práci s těmito entitami velmi potřeba. Také je potřeba odolat pokušení a nezasahovat do jiných záležitostí. Sefirotické entity nemají příliš pochopení pro prosazování lidské vůle. Naopak, vedou člověka k tomu, aby poznal něco, co jej přesahuje. Nikoli takovým tím uhýkaným způsobem typickým pro esoshit, nýbrž poklidným přijímaním svých vlastních stránek.  

Jestliže jedinec nežije jako poustevník, či nemá za sebou Abramelinovou magii, což také není pro každého proveditelné, není špatné začít trpělivě pracovat se Šem ha-meforaš. Vhodné jsou také obojí klíče Šalamounovi, neb nelze nic poznat řádně, bez poznání jeho protipólu. 

Po praktické stránce mají tyto entity velmi silnou energii, na niž je potřeba si zvykat a mívají ve zvyku spíše vystupovat skrze energii nežli skrze podobu humanoida. Na skutečné šustění křídel je potřeba si nějakou dobu po praktikování počkat. Kontaktní magie s těmito entitami je velmi zajímavou záležitostí spojenou s neobvyklou manifestací závisejíci od  právě aktuálního tématu. Tyto vjemy bývají velmi osobité a zpravidla se předpokládá, že zůstávají mezi operatérem a entitou. Lze provádět i podobné věci ve více lidech, ale ne ve velkých skupinách. 



Pro úplnost uvádím, že enochiánská magie je ještě trochu něco jiného, dostat se do ní není právě jednoduchou záležitostí. Nacházíme k ní zejména různé schémata a popisy ritualizace, mnoho praktiku ji považuje za nebezpečnou. Je to velké neznámo, kdy je potřeba býti připraven na cokoli. Může ale nemusí být dalším stupněm práce navazující na praxi se sephirotickými entitami.  

Praxe se sephirotickými entitami nebrání provádění jiné magické praxe. Jestliže ovšem jedinec má tento směr jako svůj hlavní, je potřeba počítat s tím, že vše se bude odehrávat na sephirotech a stezkách mezi nimi či naopak na jeho kliphotické straně. Potom bude mít tendence "věšet na strom" i záležitosti egyptské, runy, mýthos ... jednoduše vše. 

Vhodnou praxi v tomto směru je magie The Golden Dawn.     

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

12. dům v horoskopu

Jedná se o dům, na nějž není z pohledu středověké astrologie nazíráno jako na příjemné místo. Napadá mně podobnost s magií, i zde středověká magie měla tendence vnímat vliv démonů jako něco nesmírně škodlivého. Jenomže stejně jako 12. dům máme všichni, máme všichni v sobě i démonickou stránku. Stát se světcem znamenalo ujít cestu vedenou skrze křesťanskou mystiku, vidět za význam věcí a dostat se do stavu, kdy to démonické v nás nám neškodí nevhodným filtrem, přes který si můžeme naprosto nevhodně projektovat své okolí. Nechci tvrdit, že 12. dům je domem démonů, oni tak nějak podle zaměření člověka mohou působit v jakémkoli domě. Např. asc. v Býku má sklony k obžerství, ve Lvovi k pýše atd., Kozoroh v 2. domě typický lakomec, Střelec v 7. domě smilník. To ovšem ještě neznamená, že každý člověk s asc. v Býku je chodící koule, může být, pokud si nedá pozor na přehánění své vášně. A ani to neznamená, že musí zůstat koulí po celý svůj život.  Tento dům nám ukazuje, čemu budeme čelit a jako

Lilith z pohledu astrologického

The matter is a prison Osobně se domnívám, že Lilith jako taková vyžaduje osobní přístup astrologa, i kdyby tím přístupem mělo být její ignorování. Máme snahu se domnívat, že existuje pouze jedna Lilith (či jeden pohled na Lilith), jenomže již v démonologii si nelze nepovšimnout mnoho vrstev různorodých mýtů o Lilith. Proto máme v astrologii na výběr ze dvou bodů. V dnešní moderní době je velice jednoduché uchopit téma Lilith feministicky anebo ryze démonicky, on rozdíl až tolik velký co do základu nebývá. Jedná se o téma umožňující subjektivní pohled, ten můj vychází z magické transformace a démonologie.  Onen subjektivní přístup začíná v momentě, kdy se astrolog má rozhodnout, zda ve svojí astrologické praxi použije skutečný bod Lilith anebo střední, tedy korigovaný bod, protože Měsíc se nepohybuje přesně elipse, jak předpokládá střední Lilith (rozdíl může být i 5 stupňů). Střední se označuje jako Mean a skutečná jako True. Běžnější se používání Mean Lilith, což kolegy považující Lil

PONDĚLNÍČEK O Uranovi, enochiáně a jasnozřivosti (2/24)

Uran v domech. Zaujal mě v jedné astrologicke skupině dotaz na přechod Urana 1. domem. Jedná se o nesmírně zajímavé téma i v mé osobní rovině.  Právě, když mi Uran dosedl na ascendent, začala jsem pracovat s enochianskými voláními úplně jinak. Vždy jsem věděla, že mi enochiana dělá dobře, ale to bylo takové spíše pocitové, špatně se to vysvětlovalo. V ten moment mi bylo jasné, co si s ní počít a jak. (Toto je na enochianě nejhorší, neb neumíme přesně definovat povahu bytostí, které přijdou, ani přesně neumíme popsat její účinky a nemáme ani jistotu stran rituální stránky věci, neb Dee a Kelly vypracovali systém, který je odpraktikován pouze částečně. Osobní přístup vyžaduje několik opakování a také přestávky v aplikaci, takže se jedná o magii, již lze porozumět až po létech praktikování.)  Samozřejmě, vzhledem k tématu je potřeba se podívat i na dobu, kdy mi Uran procházel 12. domem. On se neocitne na ascendentu jen tak, nějak fungoval i předtím.  Jeho konjunkce s nativní