Přeskočit na hlavní obsah

Sever a severská magie

for my fylgja

S trochou nadsázky se dá říci, že má cesta k Severu vedla přes Jih. 

Kdo dělá magii, se k runám vždy dříve nebo později dostane. Pro mně byl velkou inspiraci nikoli Bardon, toho mám až teď (jeho komenty k runám jsou trochu zábavné, ale zase ne docela mimo), ale Guido von List. Jakmile to vyšlo v českém překladu, musela jsem jej mít. Zkoušela jsem jeho runy a povšimla si, že runy umí docela rychle provazovat na hmotu. Nicméně jsem nevěděla přesně, co si s nimi počít. Zoltán Szabó mi stran run spíše mnohé ještě trochu více zatemnil, ale v astrologickém vnímání mně naopak velmi posunul. Tímto dodatečně děkuji člověku, který mně k oběma pánům posunul. 

Potom jsem se věnovala všemu možnému jen ne runám. Táhlo mně to k Maatmagick a následně ke Khem. V tomto úžasném dobrodužství jsem si uvědomila, že by to chtělo poznat nějaký systém. Váhala jsem, zda Golden Dawn, jejichž agitka mi připomínala nábor do Hvězdné pěchoty, a také jsem si neuměla představit, že jedu jejich velmi výpravné astrální rituály v přesných barvách a proporcích. Mathersovi mně nesmírně okouzlili, ale nejsem si jistá, zda moderní vize je ještě o tomto.  A ještě mně lákalo poznat sethiány. Nicméně takto nějak začalo mé půlroční období s Fechu. Byla jsem tou runou naprosto fascinována, mám z tohoto období pár fotek, jak jsem ji valila všude. Až vznikla má první koláž. 

K severským bytostem jsem nějak vztah neměla, až na Thóra. K tomu jsem přišla nikoli přes Marvel, jako část moderních thóristů, ale přes Hastura. Klasicky pohansky zaměřený čtenář, asi mírně nadzvedne obočí, ale linky Universa bývají vskutku zajímavé. Thor je spolehlivá bytost, která na řešení prekérek volí velmi rázné řešení. Jednou jsem si troufla na pokus zavánějící léčitelstvím.... po přejetí blízké osoby bleskem, až bylo z ní vidět i kostru, problém zmizel (prostě Thor). A já přislíbila, že když  se to povede, tak začnu ty runy dělat pořádně a posunu se někam. Nahoře zmiňované Fechu byl první pokus. 

A potom jsem osobně potkávala osobu, která je předním českým odborníkem na runy a sever a začala jsem jet Devět dveří od Midgardru offico. Za toto jsem této osobě nesmírně vděčná. Thorovi pochopitelně také. Nakonec dlouhá léta se se mnou ze severských bytostí nikdo jiný ani moc "nebavil".  Jak jsem předpokládala, po prvních 2 dveřích se mi systematicky a metodicky vylepšil i Khem. 

Jenomže pro typického člověka od magie, který ani neinklinuje k pohanství, má na začátku Sever několik úskalí. Je to těžké. Nezvyk.

1. kabalistický strom je něco úplně jiného, kdybych jela Szabó pohoda, tady ani náhodou. Naučit se jak se píše Yggdrasill a nemuset to ověřovat,  správná jména světů, některá se ještě jinak vyslovují, peklo. Latina není latina, je to latina severu.

2. runy, jména, tvary, galdry a stadhy.... a dát je všechny najednou, utvořit kruh z run, že drží a všechny tvary jsou známé.... očistec.

3. mytologie, úplně něco jiného, jejich srovnávání s římskými je velice zavádějící, nekoliduje to, ale jsem zvyklá z Khem, takže méně horší záležitost.   

4. ságy, jsou v češtině, ale při prvním čtení Islandských ság jsem se ztratila asi na 5. straně a nechápala, kdo je kdo. Takže první čtení ság se neobešlo bez poznámek s postavami. 

5. severská osobnost a její pojetí.... na x krát, a pořád bude více otázek, nežli odpovědí. Vytvořit si k tomuto osobní vztah a mít osobní systém již vyžaduje nemalou dávku odhodlání, zarputilosti a vůli to opravdu poznat. Navíc začít s tím praktikovat.... jedna z nejtěžších věcí. Popravdě, trvalo léta, než jsem se dostala do obrazu a konečně poznala svojí fylgju tak, jak má správně být. 

6. vázaní run, tedy nikoli pro kérku, ale pro praxi, vyžaduje i trochu zkušenosti se sigilickou magií. Je to úžasná disciplína. Když se povede, je to znát.... nástup má velikou sílu. Mé runové vazby, až na pár výjimek, jsou ryze soukromou záležitostí. Chce si to najít i trochu svůj osobní systém ... a ony potom ožívají. 

7. rituály, jako všude v magii, jde o to, jaký člověk zvolí přístup. Já je doporučuji dělat i lidem, kteří jedou z volné ruky, protože energicky provazují se systémem. Sever není tak úplně free style. 

8. free style, lze si něco vymyslet, po pár létech základu a zkušeností. Je to ale ryze osobní a osobitá záležitost, kterou si osobně neumím představit prezentovat veřejně. 

9. severské bytosti, no časem se vztah vytvoří a nějaké ty hezké vazby, chce to jen trpělivost, čas a ono se třeba něco prolomí. 

10. studium historie, mytologie, folkloru.... cokoli, co upevní vazbu člověka s tím, co dělá, je užitečné. Jen je potřeba dát si pozor na pocit, že se v tom člověk topí. Někdy méně může být více. Ale jsou lidé s opačným přístupem, který nerozporuji.       

Sever je výzvou, zpočátku to možná vypadá, že se nic neděje. Nevadí, protože dříve nebo později tato magie začne pracovat a staví svého adepta před velmi zajímavé výzvy. Někdy je výzva šancí dostat se tam, kam by se adept nikdy jinak nedostal. Ale o tom někdy třeba zase za 5 let.   

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

12. dům v horoskopu

Jedná se o dům, na nějž není z pohledu středověké astrologie nazíráno jako na příjemné místo. Napadá mně podobnost s magií, i zde středověká magie měla tendence vnímat vliv démonů jako něco nesmírně škodlivého. Jenomže stejně jako 12. dům máme všichni, máme všichni v sobě i démonickou stránku. Stát se světcem znamenalo ujít cestu vedenou skrze křesťanskou mystiku, vidět za význam věcí a dostat se do stavu, kdy to démonické v nás nám neškodí nevhodným filtrem, přes který si můžeme naprosto nevhodně projektovat své okolí. Nechci tvrdit, že 12. dům je domem démonů, oni tak nějak podle zaměření člověka mohou působit v jakémkoli domě. Např. asc. v Býku má sklony k obžerství, ve Lvovi k pýše atd., Kozoroh v 2. domě typický lakomec, Střelec v 7. domě smilník. To ovšem ještě neznamená, že každý člověk s asc. v Býku je chodící koule, může být, pokud si nedá pozor na přehánění své vášně. A ani to neznamená, že musí zůstat koulí po celý svůj život.  Tento dům nám ukazuje, čemu budeme čelit a ...

Lilith z pohledu astrologického

The matter is a prison Osobně se domnívám, že Lilith jako taková vyžaduje osobní přístup astrologa, i kdyby tím přístupem mělo být její ignorování. Máme snahu se domnívat, že existuje pouze jedna Lilith (či jeden pohled na Lilith), jenomže již v démonologii si nelze nepovšimnout mnoho vrstev různorodých mýtů o Lilith. Proto máme v astrologii na výběr ze dvou bodů. V dnešní moderní době je velice jednoduché uchopit téma Lilith feministicky anebo ryze démonicky, on rozdíl až tolik velký co do základu nebývá. Jedná se o téma umožňující subjektivní pohled, ten můj vychází z magické transformace a démonologie.  Onen subjektivní přístup začíná v momentě, kdy se astrolog má rozhodnout, zda ve svojí astrologické praxi použije skutečný bod Lilith anebo střední, tedy korigovaný bod, protože Měsíc se nepohybuje přesně elipse, jak předpokládá střední Lilith (rozdíl může být i 5 stupňů). Střední se označuje jako Mean a skutečná jako True. Běžnější se používání Mean Lilith, což kolegy považující...

PONDĚLNÍČEK O Uranovi, enochiáně a jasnozřivosti (2/24)

Uran v domech. Zaujal mě v jedné astrologicke skupině dotaz na přechod Urana 1. domem. Jedná se o nesmírně zajímavé téma i v mé osobní rovině.  Právě, když mi Uran dosedl na ascendent, začala jsem pracovat s enochianskými voláními úplně jinak. Vždy jsem věděla, že mi enochiana dělá dobře, ale to bylo takové spíše pocitové, špatně se to vysvětlovalo. V ten moment mi bylo jasné, co si s ní počít a jak. (Toto je na enochianě nejhorší, neb neumíme přesně definovat povahu bytostí, které přijdou, ani přesně neumíme popsat její účinky a nemáme ani jistotu stran rituální stránky věci, neb Dee a Kelly vypracovali systém, který je odpraktikován pouze částečně. Osobní přístup vyžaduje několik opakování a také přestávky v aplikaci, takže se jedná o magii, již lze porozumět až po létech praktikování.)  Samozřejmě, vzhledem k tématu je potřeba se podívat i na dobu, kdy mi Uran procházel 12. domem. On se neocitne na ascendentu jen tak, nějak fungoval i předtím.  Jeho konjun...