Přeskočit na hlavní obsah

Enochiánská magie - můj přístup k ní


Psát příspěvek k Enochiánské magii není právě jednoduchým ani vděčným záměrem.  Jedná se o specifickou oblast magie. Představuje výzvu, neb její praktikování vyžaduje propojit teoretické znalosti (nelze obejít žádnou zkratkou) s osobní zkušeností. Tuto magii lze charakterizovat jako ostrou a nespoutanou, vyskytují se v ní bytosti zvané andělé (obecný název pro bytosti enochiánské magie), králové (lze je přiřadit k planetárním sférám),  princové, jejich ministři, strážní duchové (vázání na Strážné věže vedoucí do různých sfér a bráníci komukoli, aby  jen tak procházel či naopak dovolující něco poznat), duchové Aethyrů, které nejsou navázany na systém sephirotu či qliphotu (jestliže někdo trvá na tom, že ano, praxe jej obvykle velmi rychlo vyvede z omylu, tedy pokud se vůbec něco uděje)


Obecně pár slov k této magii

Těžko říci návod, jak tuto magii praktikovat, aby se stala osobnostním přínosem a nezůstala pouze ve fázi "láká a proto je praktikována". Máme k dispozici poznatky Johna Dee, Matherse, Crowleyho, moderní literaturu  a v češtině kromě Deníků Johna Dee také Tysonovo Zasvěcení do henochiánské magie. V podstatě neexistuje kniha, která by nás krok po kroku zasvětila, jak si tento systém propojit se životem. Nicméně dovíme se něco o pečeti Aemeth, enochiánské abecedě, enochiánském jazyce, příslušných nástrojích, andělích heptarchie, Velké desce, Strážných Věžích, enochiánských klíčich a Aethyrech. Dovíme se také o tom, že se jedná o systém zcela autentických vizí a komunikace připomínající channeling prostřednictvím média (včetně temných stránek channelingu). Samozřejmě v angličtině nalezneme i literaturu, která má tendenci provést nás krok za krokem alespoň části této magie, minimálně na úrovni vyzkoušet, nějak se seznámit a dát si hodně věcí dohromady. Osobně jsem zvolila cestu postupně si touto magií pronikat, je to na několik let, ale minimálně zážitkově a pocitově se mi tento přístup vyplatil.

Strážce z rituálu k jedné ze Strážných věží

Magie vyžaduje respekt a pokoru, enochiánská speciálně. Pravda je taková, že nevíme, jak přesně funguje. Cokoli jiného v magii je proti tomuto odvětví exaktní věda. Ovšem praktikováním si lze jistou subjektivní představu vytvořit. Tato krásně neuchopitelná magie způsobuje i jisté manifestace ve hmotě, pouze se nedá jednoznačně říci, přesně toto či ono je důsledkem praktikování té či oné části enochiánské magie. Protože její úvodní fáze je záležitostí zejména intelektuální, s tím se bude potřeba smířit. 

Nelze objektivně popsat přínos této magie pro praxi. Co ale lze, popsat způsob, jakým lze s touto magií subjektivně pracovat. Takových popisů nalezneme v literatuře již poněkud více. Dá se podle nich pracovat, dá se získat pocit "hurá, mám za sebou nějaká cvičení a hurá, zvládl jsem to". A co se konkrétně stalo? To již se popisuje poněkud hůře. Dá se jistě experimentovat, osobně mám pochybnost ohledně implantace vědeckého přístupu se záměrem zde něco objektizovat. Protože tuto praxi lze použit k práci se svým Self. A právě v tomto je enochiánská magie velmi přínosnou. Popravdě nejsem si jistá, zda je vůbec trochu nakloněna i jiným záměrům. 


Aethyry

Z této magie jsem praktikovala různé části, ale z mého pohledu je nejlépe předatelná zkušenost s aethyry.  Aethyry představují jisté vrstvy nehmotného světa kolem našeho světa hmotného, takže je logické, jestliže potřebujeme pracovat se svým Self mající charakter jemnohmotný, tyto vrstvy či energická pole, jež se prolínají
(resp. tento závěr vyslovil Tyson "Aethyry leží smísený jeden s druhým a navíc jeden nad druhým, podobně jako barvy duhy, které ač smíseny lze vydělit pomocí vlnových délek jednotlivých barev". S tímto závěrem poté, co je procházím  potřetí, vždy s odstupem let, naprosto souhlasím.)
nám velmi mohou pomoci v procesu transformace, bez něhož není možné se Self pracovat. 
(Self je pojem velmi blízký pojmu HGA, átman.)  

Mám za sebou zkušenost i s jinými částmi této magie, vrstvím si její energie tak nějak postupně různou práci, ke které se po létech vracím a ještě ji prohloubím. Enochianská magie je kompaktibilní s magií, které se věnuji. Jakoby pro vše, co dělám, budovala lepší podmínky.  Jednoduše tato magie mi tzv. dělá dobře, takže s ní postupně beze spěchu s menšími přestávkami vždy něco praktikuji. Dá se pojmout i do praxe s bytostmi Necronomiconu.  Z literatury si vystačím se základy, tedy s knihami popisujícími a jemně rozvijejícími základní práci J. Dee a The Golden Dawn a Crowleyho, moderní přístupy mohou někomu ukázat cestu, pro mně příliš nejsou. Také si nepotrpím na sběratelství knih o magii, preferuji ty, z mého pohledu vhodné pro přímou práci. Což je otázkou subjektivních preferencí.



Aethyry a transformace

Účelem práce s enochiánskou magií je pojmout něco hodně abstraktního a neuchopitelného do běžného života.  Půjde o vjemy a pocity, které využívám ve svém přístupu k magii vůbec, neb nalezení vhodné osobní praxe vede k dosažení změny přímo v běžné realitě. Má poslední transformace (jistě, prozatím)  započala před 2 léty a byla vázaná na mojí praxi se severskou magií. Počátek transformace pro mně představoval změny v pojetí, vnímání, změny, které byly i navenek přímo hmatatelné a docházelo tak k energickému deficitu. Právě nepříjemné konsekvence těchto stavu zjemnilo procházení enochiánskými aethyry.  Prakticky tato praxe mnohé zjemnila a zvýšila mojí toleranci ke snášení různých stavů, jevů a pocitů, jež sebou transformace nese. 

Velmi zajímavý popis sdělení Apopa skrze Aethyry lze nalézt v knize Michaela Kellyho Apophis. Jde o určité vzkazy, které se dostanou na vědomí něco dostaneme, tedy uvědomíme si to.  Jde o zajímavý příkad propojení Setiánské magie s enochiánskou praxí.       

To, co budu dál popisovat, nebudou sdělení, nývrž uvědomění si skutečností přínosných po proces transformace. Zejména pro fáze, když již trochu se orientujeme v tom, která zde asi bije, ovšem jinak vede nejistota.       

1. kolo spočívalo v něčem, čemu se dá říkat jako jednoduchý úkol, prostě musím něco udělat, zvládnout. 
2. kolo bylo zábavnější, neb jsem se dostávala do situací, jež jsem musela zvládnout, abych se mohla hnout dál.
3. kolo momentálně probíhá, poukazuje na to, co již funguje, jakož i na to co, musí být dotáhnuto, jakož i na to, čemu se bude potřeba věnovat více.

Neexistuje přístup, který by platil pro všechny. Bylo by pošetilé se domnívat, že ten či onen konkrétní Aethyr znamená to či ono přesně. V rámci transformace každý z nás stojí před trochu jinými výzvami. 


Enochiánské klíče

Než jsem začala poprvé pracovat s Aethyry, věnovala jsem  hodně času enochiánským klíčům. Nejde o to je pouze přečíst, ať již v enochiáně, angličtině, češtině.... , nýbrž právě si uvědomit, kteak je potřeba zkostnatělé struktury zpružit, být ochoten se vzdát veteše (lidské vědomí nepochopitelně na ni lpí). Lon Milo DuQuette doporučil při výslovnosti jako alternaci itelštinu, vyzkoušela jsem v tomto směru svojí oblíbenou francouzštinu a dostalo to zase trochu jiné grády. 

Aethyry se praktikují od 30. až po 1. v pořadí za sebou. Nepůjde o popis kontaktu s duchy těchto Aethyrů (tuto kapitolu nehodlám otvírat, neb jejich vliv mi znatelně zlepšil divinační schopnosti a přijde mi ve vztahu k ním naprosto nedostačující cokoli popisovat) , ale o uvědomování si různých konsekvencí v různých sférách.  

Jednotlivé  Aethyry

TEX
Vše, co není transformováno, podléha rozkladu neb čas a gravitace působí. Jestliže chceme výsledky přímo ve hmotné sféře, kterážto je působištěm naší běžné reality, budeme muset něco z naších výhod a zvyklostí možná i rutinných obětovat. Takže v této sféře zjistíme, co nám nejvíce brání tomu, aby naše myšlenka ukotvila ve sféře hrubé hmoty. 
Self se odráží i ve stavu mysli, který by měl nahradit ono pošetile ševelivé v našem mozku, ony rozhádané Blížence zaujaté výhradně sebou v naší psychice.   
Self se odráží v naších očích.
Lze promlouvat jeho jazykem.
Každičký náš pohyb od nádechu a výdechu až po koordinovaný tanec jej může kopírovat, záleží jen, nakolik se vyskytuje v naších snech a vizích a jak dobře známe tento projev sebe. 
Já mohu být sebou i co do tvarů a podoby, není potřeba hrát tu hru na schovávanou ani ve sféře hrubé hmoty.   
A co přesně brání tomuto, objasní se nám naprosto přesně v této sféře. 
Protože jakmile staneme se sebou, znamená to, že staneme se svým osudem.

RII

Pochybnosti jsou zde proto, abychom je uměli zabít. 
Abychom si velmi dobře uvědmovali to, za čím jdeme, co je naším záměrem a uměli čelit tomu, co jde do protivky. 
Jakmile si uvědomíme, že strach nás nepoutá, protože navzdory zdání nahlížíme na podstatu věci, najednou mění se synchronicita. 
Něco, co budilo zdání ztraceného, nemožného, mění svojí podstatu... jakoby odpadl závoj, jež zakrýval skutečnost. 
Iluze rozdrobená v prach...
Mnohé problémy, ač se tváří být sebevětšími, představují pouhou iluzi.  

BAG

Oporný bod, něco, co nás vždy při potížích zde udrží, kotva (anchor) naprosto jasná a hmatatelná, ač ji je potřeba ještě transformovat, již funguje, protože jejím základem je takto fungovat. 
Dovíme se o sobě, co jako kotvu potřebujeme, a také můžeme vidět, zda ji zde máme, zda již je pro nás k dispozici. Jestliže porozumíme tomuto sdělení, které je v souladu s naší pravou podstatou, zvítězime v oné hře překonání sami sebe. 

ZAA

Možná sen možná i vjem poukáže  na to, co nás brzdí. Je to vliv a něco konkrétního? Přímo zde? Odpověď nalezneme, když snění propojíme s bděním. 
Čelímezde tomu, čeho se obáváme. jakmile si uvědomíme, že nedostatek transformace nás. Někdy postačí vhodně zvolit symbolický akt, kterým se právě vypořádáme s našími obavami a brzdami. 


Osobní poznámky

Nemít na krku stav, jemuž říkám Dohoda s Univerzem, zjevně bych se k tomuto příspěvku nedostala, protože je mnohem jednodušší psát o čemkoli jiném, nežli mít rozepsaný příspěvek o enochiánské magii.  Ovšem dohoda je dohoda a protože další část celku, na němž mi záleží, proběhla ve velmi funkčním modu, tak tedy plním svojí část úmluvy. 

 
Fotografie jsou z rituálu Strážných Věží, který jsem si po 3 létech zabývání se Enochiánou sestavila , k čemuž mi byla nápomocná  bytost, která na tuto magii nedala dopustit. Co se týče channelignu tato bytost roztodivná mi během 12 let bohatě pokryla všechny možné verze od "neporozuměla  sdělení" až po "sorry kecal jsem",  takže komunikace s jakoukoli jinou bytostí byla jednodušší a uměla jsem docela rychle odlišit svůj vlastní balast od informací podávaných jakoukoli jinou bytostí.  S mými dobrými přátelí byla tato bytost v přímém kontatu, jestliže v sobě měli alespoň kousek smyslu pro vnímání  jemnohmotných bytostí.  Kromě channelingu jsme zažili hodně zajímavých a i legračních situací, ovšem po 12 létech se přihodilo něco, po čem již nebylo možné spolupracovat dál.   

Příspěvek bude dlouhý a bude průběžně dopracovávan.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

12. dům v horoskopu

Jedná se o dům, na nějž není z pohledu středověké astrologie nazíráno jako na příjemné místo. Napadá mně podobnost s magií, i zde středověká magie měla tendence vnímat vliv démonů jako něco nesmírně škodlivého. Jenomže stejně jako 12. dům máme všichni, máme všichni v sobě i démonickou stránku. Stát se světcem znamenalo ujít cestu vedenou skrze křesťanskou mystiku, vidět za význam věcí a dostat se do stavu, kdy to démonické v nás nám neškodí nevhodným filtrem, přes který si můžeme naprosto nevhodně projektovat své okolí. Nechci tvrdit, že 12. dům je domem démonů, oni tak nějak podle zaměření člověka mohou působit v jakémkoli domě. Např. asc. v Býku má sklony k obžerství, ve Lvovi k pýše atd., Kozoroh v 2. domě typický lakomec, Střelec v 7. domě smilník. To ovšem ještě neznamená, že každý člověk s asc. v Býku je chodící koule, může být, pokud si nedá pozor na přehánění své vášně. A ani to neznamená, že musí zůstat koulí po celý svůj život.  Tento dům nám ukazuje, čemu budeme čelit a jako

Lilith z pohledu astrologického

The matter is a prison Osobně se domnívám, že Lilith jako taková vyžaduje osobní přístup astrologa, i kdyby tím přístupem mělo být její ignorování. Máme snahu se domnívat, že existuje pouze jedna Lilith (či jeden pohled na Lilith), jenomže již v démonologii si nelze nepovšimnout mnoho vrstev různorodých mýtů o Lilith. Proto máme v astrologii na výběr ze dvou bodů. V dnešní moderní době je velice jednoduché uchopit téma Lilith feministicky anebo ryze démonicky, on rozdíl až tolik velký co do základu nebývá. Jedná se o téma umožňující subjektivní pohled, ten můj vychází z magické transformace a démonologie.  Onen subjektivní přístup začíná v momentě, kdy se astrolog má rozhodnout, zda ve svojí astrologické praxi použije skutečný bod Lilith anebo střední, tedy korigovaný bod, protože Měsíc se nepohybuje přesně elipse, jak předpokládá střední Lilith (rozdíl může být i 5 stupňů). Střední se označuje jako Mean a skutečná jako True. Běžnější se používání Mean Lilith, což kolegy považující Lil

PONDĚLNÍČEK O Uranovi, enochiáně a jasnozřivosti (2/24)

Uran v domech. Zaujal mě v jedné astrologicke skupině dotaz na přechod Urana 1. domem. Jedná se o nesmírně zajímavé téma i v mé osobní rovině.  Právě, když mi Uran dosedl na ascendent, začala jsem pracovat s enochianskými voláními úplně jinak. Vždy jsem věděla, že mi enochiana dělá dobře, ale to bylo takové spíše pocitové, špatně se to vysvětlovalo. V ten moment mi bylo jasné, co si s ní počít a jak. (Toto je na enochianě nejhorší, neb neumíme přesně definovat povahu bytostí, které přijdou, ani přesně neumíme popsat její účinky a nemáme ani jistotu stran rituální stránky věci, neb Dee a Kelly vypracovali systém, který je odpraktikován pouze částečně. Osobní přístup vyžaduje několik opakování a také přestávky v aplikaci, takže se jedná o magii, již lze porozumět až po létech praktikování.)  Samozřejmě, vzhledem k tématu je potřeba se podívat i na dobu, kdy mi Uran procházel 12. domem. On se neocitne na ascendentu jen tak, nějak fungoval i předtím.  Jeho konjunkce s nativní