Přeskočit na hlavní obsah

Rukopis o dracích či drakovi XI.


Jedinou bytostí mající přehled v siutaci, která se jevila býti zamotanou, a ve které se doposud nepovedl žádný posun, byl Drak zvaný Chakur. Docela si užíval chvíle, kdy jej nikdo jiný kromě Chiary neviděl. Jejich energie se částečně propletli a Chiara vykazovala změnu, kterou ti amatéři v Chrámu přičítali osobnímu pokroku. Chakur pobaveně zjistil, že onen Chrám, se kterým spolupracoval před tisíci léty obnovil svojí činost někdy koncem 19. století. Ze všeho starého vědění dali dohromady Cestu za Sluncem, kterou úspěšně používali jako iniciační rituál pro nově přijaté členy. Měl pochybnosti stran oslovováni členstva a vůbec mu nebyla po chuti snaha Chrámu získat Sama na svojí stranu. Měl s ním vlastní plány a zdálo se, že Chám by pro ně neměl pochopení, neb se teprve naučil používat ani ne třetinu z vědění někdejšího. Ještě nevěděl, zda se chce k Chrámu hlásit, ono staré časy pominuly a měl po tak dlouzé pauze chuť projevovat se více individuálně. Snahu Třetího pracovat se Samem vnímal jako moderní nesmysl, ale když je to baví, ať si hrají. Třetí z dob dávných by měl docela rychle hotovo. S nějakým členem procházejícím iniciaci, bez vlastního vědomí, by se velmi rychle vypořádal tak, že vědomí by bylo velmi rychle v obraze. 

Rozhodl se pracovat s Chiarou a její přítomnost ve Chrámu vnímal pro sebe jako drobné rozptýlení. O nostalgii se snad ani nedalo uvažovat. Ovšem již mu vadilo, že Chiara vykolejená Samovým přístupem začala přemýšlet o vlastním vnímaní reality.
A přesně toto nepotřeboval, neb s takovou by za chvíli mohlo mizet i ono pouto mezi nimi. Rozhodl se tedy rázně zasáhnout.   

Oba, Sama i Chiaru navodil do stavu mezi snem a bděním a vymístil jejich snová těla na ohromný a vysoký strom, přes jehož hustou korunu nebylo dál vidět. Chiara viděla oba a čekala, zda Sam zaznamená přítomnost Draka. Sam jej neviděl a velice mile se k Chiaře přitulil, když v tom jej ohromná síla strhla dole. Vypadalo to jakoby do něj někdo strčil a on letěl vzduchem do obrovské propasti beze dna. Jelikož Drak postrčil i poněkud zaskočenou Chiaru, měla možnost pozorovat Sama metajícího ve vzduchu přemety a spoléhajícího se na to, že sen o pádu jej probudí. Neprobudil, dál padal hlavou dolu. 


Oba se  postupně ustálili hlavou dolu, na nohou měl každý uvázano své vlastní lano, které je drželo nad hladinou temné vody neurčité barvy v propasti. Po vlhkých stěnách propasti stékaly drobné prameny vody nevydávající zvuk. Ticho, jakoby nikde nebylo nic. Ani jeden nebyl schopen vydat ze sebe hlásku, natož něco říci. 

"Pozorujte." ozvalo se z hlubiny propasti. 

Před jejich očima odehrával se film. Sam seděl, jak obvykle sedával ve svém pokoji s policemi plných knih. Listoval ve světových mytologiích, v alchymických dílech a moderních pojednáních o dracích. Držel se své představy, která hlasitě rezonovala: "když najdu draky, poznám Chiaru, moji znovunalezenou vlastní část."

Změna scény. Před křišťálovou koulí o průměru půl metru stála skupina šesti lidí oblečených v černých kaftanech. Chiara držela v ruce ukazovátko a přednášela zbytku: "Vidíte jej, kreténa!  Nejenomže zaútočil na mé hmotné tělo, on pořád žije ve své iluzi, že jsem jeho část duše. Jen si myslí, že když bude zkoumat draky, vpiju se do něj a budeme dělat androgyna."

Mezi lidmi to souhlasně zašumělo.

"Co vlastně víme o dracích?" zeptala se Druhá. 

"Pracuji na rekonstrukci starého dokumentu Chrámu, který pojednával o dracích, drakovi ale zatím nevím, zda se jednalo o emblém nebo něco jiného." řekl tiše První. "Mnoho se mi nedaří, starý rukopis se přepisoval několikkrát a mnoha místa jsou v různých verzích z různých let narušená."

"Sam má slušnou knihovnu a na téma draků mi zaslal rešerši dostupné literatury, kdyby bylo potřeba." konstatoval Třetí. 

"Kdybychom Samovi mohli a uměli něco říci o dracích, co ještě neslyšel, mohlo by to pomoci jeho probuzení." přišel s nápadem Pátý.

"To by nepomohlo," zavrhla myšlenku Chiara, "pokud to nikde nečetl, měl by to za výmysl vlastní fantazie, protože o čem se nikde nepíše, neexistuje. Nechcete někdo napsat knihu o mně? Třeba potom uvěří."

Třetí se rozhodl Chiaru poopravit: "On neříká, že neexistuješ, jsi pro něj naprosto skutečná. Mýli se pouze v tom, že odmítá připustit tvojí existenci mimo jeho subjektivní realitu."

První si vzal slovo: "Situace je vážna, Sam ohrozil Šestou přímo fyzicky na životě, sice by ji materializací nezabil, ale mohl ji zranit, nehledě na jeho úmysl ji zabít, katana se u Chiary přímo zhmotnila a doposud nenašla cestu zpět k Samovi. Je vyrobena ze železa jako celkem kvalitní imitace samurajské katany. Diskrétně jsme prověřili, že Sam skutečně svojí katanu postrádá, má doma pouze obal. Jakékoli nápady ohledně fyzického kontaktu zakazuji."

"Další záhadou je", pokračoval, "že něco v jeho útoku zabránilo, nevíme, co, ale byl  na zádech podrápaný. Chiara neví, co se stalo a já si myslím, že by se mohlo jednat o prastarého ochránce Chrámu, jehož aktivoval spor mezi Kněžkou a adpetem." 

"A nemůžeme přeci jenom se sejít a dojít k Samovi s Chiarou i katanou?" zeptala se Čtvrtá. 

"Nedoporučuji." prohlásil po chvíli přemýšlení Třetí, "jednak Sam je v tak hluboké fázi odmítání, že by pochyboval, zda jsme u něj byli a zda vůbec katana zmizela. Také je problém v tom, že by nesložil zkoušku, nepřekonal by sám sebe a nesplnil by podmínky pro přijetí do Chrámu. Pro nás by byl ztracen."

Všichni se podívali do koule, jak Samovi popadaly knihy o Typhońech a vytvořily při pádu něco jako pentagram na zemi. Ano, byl tam Chakur, který se výtečně bavil na  Samových rozpacích. Ovšem Sam překvapivě podotknul sám pro sebe, že kvantová teorie funguje, protože fyzikální síly poskládaly knihy do tvaru pentagramu. 

První zbledl. Měl pocit, že Sam je najednou mnohem důležitější, neb se u něj manifestovalo něco, co by mohlo objasnit záhadu rukopisu o dracích. 

"Změna plánu." prohlásil První, "Sam musí potkat Chiaru osobně, katana zůstane jenom na fotce. Pojďme to setkání podle nás naplánovat."

Oba viseje na svých lanech mlčeli. Chiara příliš dobře věděla, že tato scéna se již odehrála. Nechápavě zírala do již uzavřené hladiny. Sama zaujalo, že jeho nový sen obsahuje i podobu jeho psychologa a začal přemýšlet, jak získat fotografii. Chakur se právě snažil Třetího naladit na myšlenku, že by si mohl říci o Samovou fotku a sám mu svojí zaslat. Z jeho pohledu situace obsahovala  docela jednoduché východisko. Sam musí ve snu vidět věci, které se mu reálně potvrdí.

První, Druhá a Třetí seděli nad fragmenty rukopisu o dracích či drakovi a pokoušeli se ve stařičké kartotéce řádu najít zmínku o manifestaci nějaké neviděné síly. Chiara nabývala dojmu, že až přijdou v Řádu na Chakura, vykopnou ji. 
"Nevykopnou", zašeptal ji Chakur do ucha, "aby mohli s Chakurem mluvit potřebuji projít iniciaci.... verze pro případ, že má přítomnost praskne."        



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Lilith z pohledu astrologického

The matter is a prison Osobně se domnívám, že Lilith jako taková vyžaduje osobní přístup astrologa, i kdyby tím přístupem mělo být její ignorování. Máme snahu se domnívat, že existuje pouze jedna Lilith (či jeden pohled na Lilith), jenomže již v démonologii si nelze nepovšimnout mnoho vrstev různorodých mýtů o Lilith. Proto máme v astrologii na výběr ze dvou bodů. V dnešní moderní době je velice jednoduché uchopit téma Lilith feministicky anebo ryze démonicky, on rozdíl až tolik velký co do základu nebývá. Jedná se o téma umožňující subjektivní pohled, ten můj vychází z magické transformace a démonologie.  Onen subjektivní přístup začíná v momentě, kdy se astrolog má rozhodnout, zda ve svojí astrologické praxi použije skutečný bod Lilith anebo střední, tedy korigovaný bod, protože Měsíc se nepohybuje přesně elipse, jak předpokládá střední Lilith (rozdíl může být i 5 stupňů). Střední se označuje jako Mean a skutečná jako True. Běžnější se používání Mean Lilith, což kolegy považující Lil

PONDĚLNÍČEK O Uranovi, enochiáně a jasnozřivosti (2/24)

Uran v domech. Zaujal mě v jedné astrologicke skupině dotaz na přechod Urana 1. domem. Jedná se o nesmírně zajímavé téma i v mé osobní rovině.  Právě, když mi Uran dosedl na ascendent, začala jsem pracovat s enochianskými voláními úplně jinak. Vždy jsem věděla, že mi enochiana dělá dobře, ale to bylo takové spíše pocitové, špatně se to vysvětlovalo. V ten moment mi bylo jasné, co si s ní počít a jak. (Toto je na enochianě nejhorší, neb neumíme přesně definovat povahu bytostí, které přijdou, ani přesně neumíme popsat její účinky a nemáme ani jistotu stran rituální stránky věci, neb Dee a Kelly vypracovali systém, který je odpraktikován pouze částečně. Osobní přístup vyžaduje několik opakování a také přestávky v aplikaci, takže se jedná o magii, již lze porozumět až po létech praktikování.)  Samozřejmě, vzhledem k tématu je potřeba se podívat i na dobu, kdy mi Uran procházel 12. domem. On se neocitne na ascendentu jen tak, nějak fungoval i předtím.  Jeho konjunkce s nativní

Poznámky k Martovi

Co si představím, když slyším slovo Mars? Oheň a energie prorážejícího archetypoveho obrazu mužnosti. Sily, které nás nutí jednat či konat. Ona touha mnohdy nutkavá udělat něco.... nesedět jen tak se založenými rukami....něco dělat, nenechat věci jenom tak být. Problém nastává, když tuto sílu začneme realizovat a nemáme pořádně nabito.  Mars může být skvělým válečníkem, jemuž nechybí taktika a dělá vše na vysoké úrovni. Ale také to může být pouze pouliční rváč s vybitými zuby, natrženou slezinou sedící na nemocničním lůžku v poutech.  Právě pozice Marta v horoskopu a jeho vztah k ostatním planetám napoví, zda budeme se bezhlavě vrhat do dobrodružství, hádek, střetů, potom, když nemáme bystrého Merkura schopného podchytit nenadále zvraty a v tom rychle vše řídit, jsme jako běsnící Áres, jemuž padneme za oběť i my sami.  Mars nás umí podržet anebo vrhnout do propasti, na jejímž dně se dolámaní budeme bezmocně plácat, dokud nenapadne jej konečně konstruktivní čin. Skrze tuto planetu dostá